کشف کشتی نوح

کشتی نوح

15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

طبق آنچه در قرآن و انجیل آمده، خداوند دستورالعمل ساخت یک کشتی بزرگ را به نوح پیامبر آموزش و به او دستور داد تا از هر حیوان دو جفت را گردآورده و برای مصون ماندن از سیل بزرگ، به کشتی بیاورد. اما برای جمع‌آوری این همه حیوان، کشتی بزرگی نیاز بود! اگرچه بسیاری این داستان را فقط یک افسانه می‌دانند اما با تلاش گروهی از دانشمندان مسیحی، یکی از عجیب ترین کشفیات جهان در این خصوص یافت شده است.

15کشف باستانی که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

این گروه از محققین، توانستند در ارتفاع ۴ هزار متری از سطح دریا و در قله‌های کوهستان آرارات در ترکیه امروزی، هفت قطه چوبی متعلق به یک کشتی بزرگ را بیابند؛ کوهستانی که به عقیده بسیاری از مردم، محل به خشکی نشستن کشتی نوح نبی بود. البته یافته‌های دیگری نیز در کشورهای ایران و چین به وقوع پیوست اما هیچ‌یک به اندازه این به واقعیت نزدیک نبودند.

عضویت
اطلاع از
guest

2 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
کیوان
امتیاز :
     

ای منجم اگرت شق قمر باور شد /بایدت بر تو و بر شق قمر خندیدن (مولانا)

persion

این داستان بار افسانه ای بودنش غالبتر از شواهد عینی بازمانده از این رویداد است. مبدا محاسبه این تاریخ چه باید باشد؟ شرایط حفظ این قطعات چوبی چگونه بوده؟ توپوگرافی امروز در این چند هزار سال آیا تحت تاثیر عوامل جوی نبوده و ثابت مانده است؟ در نهاوند ایران هم اینچنین ادعایی هست اما دیگر چند تکه چوب را شاهد نکرده اند. نام نهاوند را برگرفته از نوح آب بند میدانند. جایی که نوح به ساحل بی آب پای گذاشته البته نه با توپوگرافی امروز. این نام منطقه چند هزار ساله است و میتواند تصور خیالی ارتباط این افسانه با… مطالعه بیشتر »