بالهه گو

بالهه گو کتابی تاریخی در مورد تمدن بالهه است که توسط یو دیوک گونگ نوشته شده بود. او یکی از محققین سیلهاک (آموزه های عملی) در خلال سلسله چوسون به شمار می رفت. این کتاب پادشاهان بالهه، توابع بالهه، جغرافیا و زمین شناسی، سیستم دولتی، غذاها و البسه و … آن را بیان می کند. آن یک کتاب اولیه است که ادعا می کند بالهه بایست به عنوان بخشی از تاریخ کره به حساب بیاید. بالهه گو به خاطر عطف بالهه و شیلا به عنوان پادشاهی های شمالی و جنوبی در داخل یک شرح متحد از تاریخ کره مشهور می باشد.

اولین ویرایش مدرن این کتاب در سال ۱۹۱۰ توسط چوسون کوشو کانکوکای منتشر شد.

هدف:

نویسنده انتقاد می کند که آنها به طور قاعده مند تاریخ ابتکارات در سلسله گوریو را توصیف نکرده اند. نمای کتاب ادعا می کند که تاریخ بالهه بایست در داخل سیستم تاریخ کره پذیرفته شود. او تصریح کرد که بالهه وارث گوگوریو بود، و آن را در داخل دسته بندی تاریخ مردم شناسی کره آورد و استدلال کرد که دوران جنگ با شیلا بایست به عنوان عصر دولت های شمالی – جنوبی در نظر گرفته شود.

او همچنین ادعا کرد که چون گوریو تاریخ طرح را منتشر نکرده است، وی نمی توانست ادعایی در مورد حقوق ارضی جورچی و خیتان که گوگوریو و بالهه را اشغال کرده بودند داشته باشد. بر این اساس، موقعیت تاریخی بالهه گو بسیار مهم است.

بالهه گو

محتوی:

بالهه گو شامل نه بخش از جمله یک مقدمه می باشد. بخش سلاطین شبیه یک پیش کابین عمل و پادشاهان را مستند سازی می کند. بخش توابع در مورد ارتش، محققین، و دیپلمات های بالهه نوشته شده است. بخش لباس با البسه مرتبط با جهان کسب و کار، و بخش بازار با تولیدات محلی سر و کار دارد. بخش کره ای در برگیرنده عناوین در بالهه، و بخش اسناد شامل نامه ها از بالهه به ژاپن می باشند. بخش استقلال اشاره می کند که بالهه یک کشور مستقل بوده است.

مقدمه باک جه گا:

پارک جه گا، یکی از محققین عملی بوک هاکپا در خلال سلطنت پادشاه جونگجو از سلسله چوسون،  در مورد دوستش ریو دیوک گونگ نوشته و گفته است: ” این کتاب همراستا با دیدگاه های قبلی او می باشد. “

دوستم ریو هه پونگ مردی با معلومات، با قلمی ماهرانه، و پر از اطلاعات در مورد گذشته می باشد. چیزی که او تلاش می کند بگوید این است که وانگ، موسس سلسله گوریو، بابت اینکه نتوانسته بود قلمرو گوگوریو را احیا کند متاسف بود. پس من یافتم که آن با چیزی که قبلا مرور کرده بودم مطابقت دارد، و من از استعداد ریو هه پونگ برای مشاهده وضعیت جهان و رصد منابع پادشاهان بهت زده گشتم.

منبع ویکی پدیا انگلیسی
عضویت
اطلاع از
guest

6 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
محمدحسین
امتیاز :
     

بسیار مطلب مفید و خوبی بود ممنونم خسته نباشید

آریا
امتیاز :
     

خسته نباشید.از تلاش شما برای فراهم آوردن این اطلاعات ارزشمند سپاسگزارم.اگر درباره ی تمدن های هوانگوگ و بائه دال گوگ که متعلق به قبل از عصر چوسان قدیم هستند و همچنین درباره ی خود چوسان قدیم مطلب بگذارید ممنون میشوم.

آریا

سپاس از توجه شما.

محمد
امتیاز :
     

سلام، این کتاب ترجمه ای چیزی ازش نیس، یا مطالب درون کتاب در مورد سلسه بالهایی توضیج جامع باشه؟