ایزابل پرون اولین رئیس‌جمهور زن دنیا

با ایزابل پرون اولین رئیس‌جمهور زن دنیا بیشتر اشنا شوید

اگر به تاریخ و سیاست آمریکای لاتین علاقه داشته باشید به احتمال زیاد اوا پرون را می‌شناسید، وی دومین همسر خوان پرون، یکی از رئیس‌جمهورهای آرژانتین بود. وی قدرت زیادی داشت و مورد علاقه مردم و شهروندان آرژانتین بود. اما این قدرت رسمی نبود و عملاً این ایزابل پرون بود که به‌عنوان همسر دوم خوان پرون، قدرت رسمی این کشور را در سال ۱۹۷۴ در اختیار گرفت و به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور زن دنیا شناخته شد.

اوا پرون قدرت و تأثیر زیادی داشت اما این ایزابل بود که از این قدرت به عجیب‌ترین شکل ممکن استفاده کرد. اوا در اولین دوره رئیس‌جمهوری همسرش در سال ۱۹۵۲ بر اثر سرطان درگذشت، خوان پرون قصد داشت برای اوا پرون مقبره‌ای بسازد اما به‌ناگاه جنازه اوا به دلایل سیاسی به نقاط مختلف دنیا منتقل شد و در نهایت دوباره به منزل ایزابل بازگشت. در آن زمان ایزابل با خوان پرون ازدواج کرده بود و به جای اینکه جنازه اوا پرون را دفن کنند، این جنازه توسط ایزابل پرون در تابوتی رو باز بر روی یکی از میزهای منزل قرار گرفت.

ایزابل پرون هر شب موهای جنازه اوا پرون را شانه می‌کرد تا از این طریق تعهد و علاقه خود را به اوا ثابت کند. این کار نمادین باعث شد تا ملت آرژانتین که علاقه زیادی به اوا پرون داشتند، به سمت ایزابل پرون گرایش پیدا کنند. مدتی بعد نیز که ایزابل قدرت بیشتری پیدا کرد، جنازه اوا پرون را به آرژانتین بازگرداند تا ملت این کشور به بهانه وفاداری ایزابل به اوا پرون، ارزش بیشتری برای ایزابل قائل شوند. حتی گفته می‌شود ایزابل مراسم مخصوصی برگزار کرد تا قدرت فوق‌طبیعی اوا پرون را به خودش منتقل کند.

منبع سایت برترینها
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها