جیانگ چینگ زن قدرتمند چین

جیانگ چینگ از قدرتش در راه‌های عجیب و غریبی بهره می‌برد

جیانگ چینگ، همسر مائو تسه تونگ، رهبر چین بود و نقش مهمی در انقلاب فرهنگی چین داشت. وی چهارمین همسر مائو تسه تونگ بود و بسیاری از چینی‌ها وی را به‌عنوان مادام مائو می‌شناختند. جیانگ چینگ در سال ۱۹۱۴ زاده شد و کودکی بسیار سختی را تجربه کرد. این بانوی قدرتمند چینی در ۱۴ سالگی از مدرسه اخراج شد و به هنرپیشگی روی آورد.

در همان زمان بود که با اندیشه‌های کمونیستی آشنا شد و با پیوستن به حزب کمونیست چشمش به جمال مائو روشن شد. جیانگ چینگ برای سربازان مائو نمایش‌ اجرا میکرد و مائو که نمایش‌های جیانگ چینگ را می‌دید مهرش را به دل گرفت. مائو ازدواج کرده بود و به لحاظ سن و سال نیز از جیانگ چینگ بسیار بزرگ‌تر بود اما عشق این حرف‌ها نمی‌فهمد و مائو نتوانست از جیانگ چینگ زیبا چشم‌ بپوشد.

در این بین حزب کمونیستی که مائو تشکیل داده بود نیز روی خوشی به رابطه مائو و جیانگ چینگ نشان نمی‌داد چرا که در نظر آن‌ها چیانگ سبک زندگی فاسدی داشت و همانند غربی‌ها زندگی می‌کرد. اما مائو گوشش به این حر‌ف‌ها بدهکار نبود و همسرش را طلاق داد تا به وصال جیانگ چینگ برسد. یکی از شرط‌های این ازدواج این امر بود که جیانگ چینگ درگیر سیاست نشود.

جالب اینجاست که جیانگ به این شرط وفادار ماند و دقیقاً پس از گذشت بیست سال، مائو که اکنون قدرت زیادی در چین داشت، اختیارهای بسیاری را به جیانگ چینگ واگذار کرد.

جیانگ چینگ نیز از این اختیارات به نفع خود سوءاستفاده کرد و فرمان داد تا هنرپیشه‌ معروفی که یک دهه پیش برای ایفای یک نقش رقیب چینگ بود را به زندان بیاندازند، این هنرپیشه بخت‌برگشته در زندان جان خود را از دست داد. سایر دشمنان جیانگ چینگ نیز از دست وی در امان نماندند و مورد آزارهای فیزیکی و تحقیرهای شدید قرار گرفتند.

جیانگ چینگ سوءاستفاده‌های دیگری نیز از قدرت خود کرد و نواختن پیانو را ممنوع اعلام کرد. جالب است بدانید خدمتکاران جیانگ چینگ مجبور بودند در حالی که دست‌های خود را در هوا نگه‌داشته‌اند راه بروند تا حتی صدای راه‌رفتن آن‌ها اوقات خوش جیانگ چینگ را آزرده نکند. جیانگ چینگ چندین مرد جوان و با انرژی را انتخاب کرده بود تا با انتقال خون آن‌ها به بدن خود، به انرژی و شور و نشاط جوانی دست پیدا کند.

در نهایت مائو در سال ۱۹۷۶ جان داد و جیانگ چینگ به همراه سه تن دیگر از همکارانش گروهی را با نام گروه چهار تشکیل دادند. اعضای این گروه به جرم کودتا دستگیر شدند و جیانگ به مرگ محکوم شد اما در نهایت مجازات او به حبس ابد کاهش پیدا کرد و در ۷۷ سالگی در زندان تسلیم فرشته مرگ شد.

منبع سایت برترینها
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها