شاهزاده خانم هواوان

شاهزاده خانم هواوان (۹ مارچ ۱۷۳۸ – ۱۰ جون ۱۸۰۸) شاهزاده خانمی اهل چوسون و سومین دختر پادشاه یونگجو از چوسون بود.

زندگی نامه:

شاهزاده خانم هواوان در سال ۱۷۳۸ متولد شد.او سومین دختر پادشاه یونگ جو از چوسون بود.مادر وی صیغه ی یونگ جو، همسر شریف سلطنتی  بانو یونگ از خاندان لی بود. او با جونگ چیدال (۱۷۳۷-۱۷۵۷) که یکی از مقامات درباری بود ازدواج نمود.انها یک دختر داشتند که در سن دو سالگی فوت کرد. این زوج همچنین یک پسر خوانده به نام جونگ هوگیوم (۱۷۴۹-۱۷۷۶) داشتند. جونگ چیدال در جوانی فوت کرد و شاهزاده خانم هواوان را به عنوان یک بیوه تنها گذاشت.

شاهزاده خانم هواوان با برادر بزرگترش ولیعهد سادو (که او نیز از همسر شریف سلطنتی بانو یونگ متولد شده بود) روابط خوبی نداشت زیرا ولیعهد سادو به روابط نزدیک وی با پدرشان حسادت می کرد.در حقیقت روابط ولیعهد سادو با پادشاه یونگجو تقریبا وخیم بود.ولیعهد سادو شروع به آزار شاهزاده خانم هواوان نمود و حتی بدون اجازه به منازل وی وارد شد.

سرانجام پسر ولیعهد سادو او را به تبعید فرستاد.او اجازه یافت تا در سال ۱۷۸۲ به دربار سلطنتی بازگردد اما مجددا در سال ۱۷۸۴ اینبار به تبعید دائمی فرستاده شد. او در سال ۱۸۰۸ در هفدهمین روز از پنجمین ماه قمری در هشتمین سال سلطنت پادشاه سانجو از چوسون و در شهر پاجو فوت کرد.

 

عضویت
اطلاع از
guest

10 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
نرگس
امتیاز :
     

سلام کاش یکم بیشتردربارش بنویسین

نرگس
امتیاز :
     

سلام ببخشین یه سوال سریال هونگ گیلدونگ می گن که خوده واقعیش نیس آون یه آدمی بوده که مردمو حمایت می کرده درواقع یه چیزشبیه رابین هود داستان‌ واقعیشو خیلی دوس دارم بخونم کدوم سایتا معتبرن

نرگس

مرسی خب من زبانم خوب نیست ولی چه چیزی روسرچ کنم آون رمان چیه؟

نرگس

آدرسش رومی شه بگید؟

نرگس

سلام مرسی ازکمکتون ولی هیچی پیدانشد