هونگ گیونگ نه

هونگ گیونگ نه (۱۷۸۰- ۱۸۱۲) رهبری شورشی در منطقه پیونگ آن کره در اوایل قرن نوزدهم میلادی بود. او در شهر یونگ گانگ در منطقه “پیونگ آن” جنوبی در خانواده ای با اصل و نصب نامیانگ هونگ متولد شد. او یک اشراف زاده فروتن بود.

در سال ۱۸۱۱، هونگ ارتشی از کشاورزان را در برابر نیروهای سلسله چوسون هدایت نموده و کنترل بیشتر مناطق شمال غربی را بدست آورد و حتی دژ بسیار مستحکم جونگجو را نیز تصرف نمود. این شورش نتیجه نظام ظالمانه ی مالیاتی بود که توسط بروکرات های مرکزی منصوب شده از سئول اعمال شده بود و طی آن از مناطق شدیدا قحطی زده ی پیونگ آن مالیاتی بیشتر از مقدار تخصیص یافته بر مبنای غلات گرفته می شد. شورشیان در ابتدا یک مقام محلی تنفر آمیز را دستگیر کرده و اعدام نمودند و غلات برداشتی  ذخیره شده را توزیع نمودند. اما تکانه ی این شورش باعث پیوستن چندین منطقه به جنبش شد که باعث ارتقای هونگ به یک رهبر شورشی محلی شد. با شکست دادن چندین ارتش که از سئول گسیل شده بودند، شورشیان شهر جونگ جو را که شهری مستحکم بوده و برای مقاومت در برابر مهاجمان ساکن در منچوری طراحی شده بود، تصرف نمودند. در اوج آن، شورشیان بیشتر منطقه شمال رودخانه چونگ چون را کنترل نمودند.

در سال ۱۸۱۲، یک نیروی عظیم از ارتش چوسون به جونگجو رسیده و شهر را در یک محاصره رسمی قرار دادند. با دیدن  غیر ممکن بودن پیروزی، شورشیان خود را بر روی باروت قرار داده و خودشان را منفجر کردند. بازماندگان نیز اعدام شده یا به بردگی گرفته شدند. شاید این واقعه بعدا بر شورش رعیتی دونگ هاک در منطقه شمالی تر جولا تاثیر به سزایی داشته است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها