ملکه این ون

ملکه این ون ( ۳ نوامبر ۱۶۸۷ – ۱۳ می ۱۷۵۷) که با نام ملکه دواگر هه سان نیز شناخته می شود، ملکه ای کره ای به شمار می رفت که به پادشاه سوکجونگ از چوسون ازدواج کرده بود.

زندگی نامه:

او در سال ۱۶۸۷ در بیست و نهمین روز از نهمین ماه در سیزدهمین سال سلطنت پادشاه سوکجونگ چشم به جهان گشود. ملکه این ون آینده دختر کیم جو شین و بانو جو از خاندان ایمچون جو به حساب می آمد. او دو برادر به نام های کیم هویون و کیم گویون و خواهری جوان تر داشت که با شهردار لی دوک لین پیمان زناشویی بسته بود. وی همچنین خواهر جوان تری نیز داشت که با یون میونگ گیو ازدواج کرده بود.

او در سال ۱۷۰۲ به عنوان سومین ملکه با پادشاه سوکجونگ ازدواج کرد. این اتفاق بعد از مرگ ملکه اینهیون و اعدام جانگ هوی بین در سال ۱۷۰۱ به وقوع پیوست. وی در سال ۱۷۱۱ به آبله مبتلا شد ولی زنده ماند.

بعد از مرگ پادشاه سوکجونگ در سال ۱۷۲۰، او عنوان ملکه دواگر را دریافت کرد. متعاقب مرگ فرزند خوانده اش پادشاه گیونگ جونگ و به تخت نشستن دیگر پسر خوانده وی به نام پادشاه یونگ جو در سال ۱۷۲۴، وی ملکه دواگر بزرگ لقب گرفت.

او در بیست و ششمین روز از سومین ماه در سی و سومین سال سلطنت پادشاه یونگ جو (۱۷۵۷) در قصر چانگ دوک در ۶۹ سالگی درگذشت. وی در میونگ رونگ در ناحیه گیونگ گی در نزدیکی آرامگاه های پادشاه سوکجونگ و دومین ملکه وی ملکه اینهیون به خاک سپرده شد.

منبع: ترجمه شده از ویکی پدیا انگلیسی

عضویت
اطلاع از
guest

2 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
عرفان

میشه درباره این شخصیت،یه کم مطالب بیشتری بگذارید؟