کیم ون بونگ

کیم ون بونگ (۱۳ آگوست ۱۸۹۸ – حدودا ۱۹۵۸) آشوب طلب، فعال استقلال طلب کره ای، و دولت مردی از کره شمالی بود.

کیم ون بونگ

زندگی نامه:

کیم ون بونگ در ۲۸ سپتامبر (۱۳ آگوست در تقویم قمری) ۱۸۹۸ در میریانگ، ناحیه گیونگسانگ نامدو کره چشم به جهان گشود. پدرش کیم جو ایک و مادرش لی گیونگ نیوم نام داشتند. لی در حال وضع حمل کیونگ بونگ برادر کیم ون بونگ چشم از جهان فرو بست.

کیم در فوریه ۱۹۱۹ وارد آکادمی نظامی شین هیونگ شد و به مدت شش ماه آموزش نظامی دید، اما او بعد از آن آکادمی را رها کرد. در نهم نوامبر همان سال، کیم به همراه یانگ گون هو، گواک جه کی، هان بونگ گیون، کیم اوک و دیگران، یک سازمان زیر زمینی ملی گرایانه با عنوان رسته های قهرمانانه کره ای را تاسیس نمود. در میان اهداف رسته های قهرمانانه ترور مقامات ژاپنی و همدستان آنان و همچنین حمله به پایگاه های ژاپنی ها به چشم می خورد. بعد از تقبل پست رهبر رسته های قهرمانانه، کیم ون بونگ به این نکته پی برد که او نمی تواند به اهداف سازمان دست یابد زیرا آن تعداد کافی از اعضا را در اختیار ندارد. در نتیچه او در سال ۱۹۲۶ به آکادمی نظامی وامپوآ پیوست.

کیم از نام مستعار ” چویی ریم ” بهره برد و جمعیت انقلابی ملی کره ای و گروه کمونیست بازسازی چوسون را بنیان نهاد.

جمعیت انقلابی ملی کره ای توسط گروه های کره ای ملی گرای چپ در سال ۱۹۳۵ در شانگهای تشکیل و توسط کیم کیو سیک، کیم ون بونگ و چو سوآنگ سازماندهی شده بود. در دهم جولای ۱۹۳۷، کیم به دعوت دولت جمهوری چین به لوشان سفر کرد که مامن و مکان کنفرانس فرمانداری چینی بود. در طول زمانی که او در آنجا حضور داشت، فرمانداران چینی بر همبستگی جبهه جنگ متحد در مقابل امپریالیسم ژاپنی پافشاری می کردند. قبل از بازگشت، ون بونگ منابع مالی گسترده ای از فرمانداری چینی دریافت کرد.

کیم ون بونگ به عنوان معاون فرمانده ارتش آزادی بخش کره از زیر مجموعه های دولت در تبعید جمهوری کره به ایفای نقش پرداخت. بعد از استقلال کره، او در سوم دسامبر به همراه فرمانداران دولت در تبعید جمهوری کره به وطن بازگشت. او بعد از رهایی کشور در نشستی با حضور کیم گو، کیم کیو سیک و پاک هون یونگ حضور بهم رساند.

کیم ون بونگ دو بار ازدواج کرد. چویی دونگ سون اولین همسرش در سنین جوانی درگذشت. بعد از مرگ او، کیم با پارک چا جونگ پیمان زناشویی بست. او دو پسر و یک دختر داشت: به ترتیب کیم چول گون، کیم جوونگ گون و کیم هاک بونگ. اسم مستعارش ” یاکسان ” بود که معنی ” به مانند یک کوه ” را می دهد.

در سال ۱۹۵۸، او توسط کیم ایل سونگ مورد تصفیه سیاسی قرار گرفت. شرح های متفاوت زیادی در مورد مرگ کیم وجود دارد. بر اساس یکی از آنها، کیم توسط لمس سیانید به زندگی خویش خاتمه داد.

کیم ون بونگ
منبع ویکی پدیا انگلیسی
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
محمدرضا
امتیاز :
     

ممنون بابت نوشتن این مطلب مهم و مفید
بدون اغراق میتونم بگم با وجود نویسنده ای مثل شما این سایت بهترین سایت در زمینه ی تاریخ کره هست