احزاب سورون و نورون

حزب سورون

سورون نام یک حزب سیاسی متعلق به عهد کره ای چوسون بود. آنها شامل مخالفین سونگ سی یول بودند که پس از انشعاب حزب غربی به وجود آمدند. رهبر آنها یون جیونگ نام داشت که در سال ۱۷۱۴ درگذشت. آنان مورد لطف پادشاه گیونگ جونگ بودند که در اکتبر سال ۱۷۲۴ فوت کرد. پادشاه یونگجو (که به حزب نورون علاقه داشت) در دسامبر سال ۱۷۲۸ متهم به مسموم کردن پادشاه گیونگ جونگ شد. این موضوع به شورش موسین در منطقه جولا منتهی شد. شورشیان از حمایت مردم ساکن در مناطق گیونگ گی و چانگ چونگ برخوردار گشتند.

حزب نورون

نورون حزبی سیاسی بود که در خلال عهد چوسون در کره به فعالیت می پرداخت. آنها از حامیان سونگ سی یول بعد از انشعاب حزب غربی تشکیل می شدند. حزب نورون با مرگ کیم سوک جو در سال ۱۶۸۴ و اعدام سونگ در سال ۱۶۸۹ دچار عقب گرد شد. در سال ۱۷۰۱، ملکه اینهیون که نورون را مورد لطف قرار می داد جان باخت. آنها توسط پادشاه یونگجو که در سال ۱۷۲۴ به سلطنت رسید حمایت می شدند.

احزاب سورون و نورون کنترل روند سیاسی پادشاهی چوسون رو در اواسط این سلسله در دست داشتند.

 

منبع ویکی پدیا انگلیسی ویکی پدیا انگلیسی
عضویت
اطلاع از
guest

6 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
آریا

سلام.خسته نباشید.در سریال ایسان کشمکش های سیاسی که حزب نورون در زمان پادشاهان یونگجو و جئونگجو به وجود آوردند نشان داده شده است و در قسمت های پایانی سریال می بینیم که امپراتور جئونگجو توانست حکومت با ثباتی بسازد که در آن نشانی از درگیری های سیاسی و حزبی نیست.با این اوصاف می خواهم بدانم که احزاب نورون و سورون تا چه زمانی به وجود خود ادامه دادند؟چه هنگامی قدرت خود را از دست دادند؟

آریا

ممنون از پاسخ روشن شما.پرسش دیگری که پیش آمده این است که آیا نامگذاری احزاب به شمالی و جنوبی و غربی بر اساس موقعیت مکانی استان هایی که خاستگاه هر گروه از درباریان بود و اهل آن جاها بودند تعیین می شد؟

آریا

سپاس دوباره.خسته نباشید.