۱۰ قدیمی‌ترین انجمن‌های خواهری آمریکا

دانشگاه‌ها و کالج‌های کمی در حدود اوایل دهه ۱۸۰۰ میلادی بودند که زن‌ها را برای ادامه تحصیلات و دادن مدرک تحصیلی می‌پذیرفتند. همانطور که تعداد زن‌ها برای تحصیلات عالی بالاتر می‌رفت، تمایل‌شان به تشکیل گروه‌های مشابه انجمن برادری هم بیشتر می‌شد. اولین سازمان‌های کالج زنان یا انجمن‌های ادبی یا انجمن‌های مخفی بودند که از انجمن برادری تقلید می‌کردند. اولین سازمان‌ها در اواسط دهه ۱۸۰۰ تاسیس شد و در همان ابتدا به انجمن زنان یا انجمن بانوان نامگذاری شد. در حقیقت، اصطاح انجمن خواهری تا سال ۱۸۸۲ به وجود نیامده بود. به همین خاطر، جوامع زنان قدیمی هنوز هم رسما از همان اصلاح انجمن بانوان یا انجمن زنان برای خودشان استفاده می‌کنند. تمام این انجمن‌های خواهری هنوز در سراسر دنیا وجود و هزاران عضو و دانش‌آموخته فعال دارند.

۱۰- آلفا چی امگا

 سال تاسیس: ۱۵ اکتبر سال ۱۸۸۵

دانشگاه / کالج موسس: دانشگاه دی پاو (گرینکاسل، ایندیانا)

نوع انجمن خواهری: اجتماعی

رنگ: قرمز سرخ‌خام (اسکارلت) و سبز زیتونی

تعداد شعبه‌ها: ۱۹۴

قدیمی‌ترین انجمن‌های خواهری

زمانی که اولین رئیس مدرسه موسیقی، ۷ زن جوان را برای جلسه تشکیل انجمن خواهری از مدرسه دعوت کرده بود، آلفا چی امگا در سال ۱۸۸۵ شکل گرفت. آنا آلن اسمیت، اولیو برنت کلارک، برتا دنیستون کانیگهام، امی دوبوآس ریث، نلی گمبل چایلد، بسی گرومز کینان و استل لئونارد از زنان موسس این انجمن بودند. هدف اصلی این انجمن هم این بود:«برای رسیدن به فرهنگ موسیقی عالی و پرورش اصولی که یک زن واقعی را نشان می‌دهد.»

آلفا چی امگا در نهایت به دانش‌آموزان مدارش دیگر اجازه داد به این انجمن خواهری عضو شوند. در ابتدا که فقط دانش‌آموزان مدرسه موسیقی می‌توانستند در این انجمن حضور پیدا کنند. آلفا چی امگا تا اوایل قرن بیستم از ریشه موسیقی فاصله گرفت و قشر انجمن خواهری عمومی‌تری شد.

آیا می‌دانستید؟

 آلفا چی امگا اولین انجمن خواهری در مدرسه موسیقی تاسیس شد.

۹- گاما فی بتا

 سال تاسیس: ۱۱ نوامبر ۱۸۷۴

دانشگاه / کالج موسس: دانشگاه سیراکیوز (سیراکیوز، نیویورک)

نوع انجمن خواهری: اجتماعی

رنگ: قهوه‌ای و حالت

تعداد شعبه‌ها: ۱۸۷

قدیمی‌ترین انجمن‌های خواهری

هلن ام. دوج فرانسیس ای، هوان، ای. آدلین کورتیس و مری آ. بینگهام، گاما فی بتا را در ۱۱ نوامبر سال ۱۸۷۴ در دانشگاه سیراکیوز تاسیس کردند. این ساختمان برای اولین سازمان زنان برجسته در سال ۱۸۸۲ در انجمن خواهری شناخته شد. مشاوره این گروه، دکتر فرانک اسملی، پروفسور لاتین در دانشگاه سیراکیوز این اصطلاح انجمن خواهری را در همان سال‌ها ابداع کرده بود. قبل از آن که این انجمن به انجمن زنانه یا انجمن زنان نامیده می‌شد.

گاما فی بتا عضوی از اعضای سه‌گانه سیراکیوز بود. به این انجمن خواهری (دو تای دیگر آلفا فی و آلفا گاما دلتا) که در دانشگاه سیراکیوز تاسیس شد، گاما فی بتا می‌گفتند. امروز، مراسم یا رویدادهای سه‌گانه سیراکیوز در محوطه تمام شعبات و دانشگاه‌ها با این سه انجمن خواهری برگزاری می‌شود.

آیا می‌دانستید؟

بعضی از دانش‌آموختگان برجسته گاما فی بتا، کریستین چنووث، کلریس لیچمن، لورل کلارک و لین مورلی مارتین بودند.

۸- سیگما کاپا

 سال تاسیس: ۹ نوامبر سال ۱۸۷۴

دانشگاه / کالج موسس: کالج کولبی (واترویل، مین)

نوع انجمن خواهری: اجتماعی

رنگ: مارونی (قرمز بلوطی) و اسطوقدوس

تعداد شعبه‌ها: ۱۲۲

قدیمی‌ترین انجمن‌های خواهری

سیگما کاپا را کالج کوبلی در واتیرویل، مین در اوایل نوامبر ۱۸۷۴ تاسیس کرد. ۵ زن اول به نام‌های مری کافری لا، الیزابت گورهام هوگ، آیدا فولر، فرانسیس مان و لوئیز هلن کوبرن اولین زنانی بودند که در این انجمن تاسیس شده در کالج کولبی به عنوان یک جامعه ادبی و اجتماعی پذیرفته شده بودند.

سیگما کاپا در همان ابتدای کار چند شعبه در کالج کولبی تشکیل داد، منتها این تصمیم در سال ۱۸۹۳ تغییر کرد. سیگما کاپا در چند سال بعد از آن بود که شعبه‌هایش را به مدارس دیگر گسترش داد و در سال ۱۹۰۵، به کنفرانس ملی پانهنیک، سازمان چتری برای چندین انجمن سرشناس در آمریکای شمالی ملحق شد.

آیا می‌دانستید؟

کالج کولبی، مدرسه موسس سیگما کاپا، اولین کالج در نیوانگلند بود که دانش‌آموزان دختر را برابر با دانش‌آموزان پسر پذیرش می‌کرد.

۷- دلتا گاما

 سال تاسیس: ۲۵ دسامبر ۱۸۷۳

دانشگاه / کالج موسس: مدرسه دخترانه لوئیس (آکسفورد، می سی سی پی)

نوع انجمن خواهری: اجتماعی

رنگ: برنزی، صورتی و آبی

تعداد شعبه‌ها: ۱۵۱

قدیمی‌ترین انجمن‌های خواهری

دلتا گاما در ۲۵ دسامبر ۱۸۷۳ در مدرسه دخترانه لوئیس در آکسفورد، می سی سی پی در مجاور دانشگاه می سی سی پی تاسیس شده بود. اعضای موسس این انجمن خواهری هم مری کامفورت لئونارد، اوا وب داب و آنا بوید الینگتون بودند که می‌خواستند رشد هوش دختران و تعهد به خدمت‌رسانی به دختران دانشگاه را تقویت کنند تا بهترین خودشان باشند.

شعبه‌های اولیه دلتا گاما در ابتدا در کالج‌های جنوبی ایالات متحده آمریکا قرار گرفته بودند که در نهایت تا بخش‌های شمالی و شرقی این کشور هم گسترش یافتند. این انجمن یکی از هفمین اعضای موسس کنفرانس ملی پانهلنیک است که هیئت دولت انجمن‌های خواهری آمریکا محسوب می‌شود.

آیا می‌دانستید؟

دلتا گاما به عنوان قدیمی‌ترین انجمن خواهری جز اولین‌ها بوده است؛ اولین انجمن خواهری که نشریه خودش را داشته؛ اولین موسس که یک بنیاد بشردوست مستقل تاسیس کرد و برای این هدف اولین مرکز بین‌المللی ایجاد کرد.

۶- آلفا فی

 سال تاسیس: ۱۸ سپتامبر ۱۸۷۲

دانشگاه / کالج موسس: دانشگاه سیراکیوز (سیراکیوز، نیویورک)

نوع انجمن خواهری: اجتماعی

رنگ: بوردو و نقره‌ای

تعداد شعبه‌ها: ۱۷۳

قدیمی‌ترین انجمن‌های خواهری

آلفا فی در ۱۸ سپتامبر ۱۸۷۲ در دانشگاه سیراکیوز تاسیس شد. در زمانی که این انجمن خواهری تاسیس شده بود، تنها بیست زن در این دانشگاه تحصیل می‌کردند. ده نفر از این دختران با یکدیگر انجمن آلفا فی را به عنوان یک سازمان راه‌اندازی کردند که رشد شخصیتی، اتحاد احساسات، محبت خواهرانه و ارتباط اجتماعی را ترویج دهند. با اینکه آلفا فی در هجده سپتامبر تاسیس شد، اما جشن این انجمن در روز موسس خود در ۱۰ اکتبر گرفته می‌شود. چون روز اولین موسس این انجمن در ۱۰ اکتبر ۱۹۰۲ جشن گرفته شده بود. بیشتر دانشگاه‌ها هم در حین این دوره، کلاس‌ها را در اواسط سپتامبر شروع نمی‌کردند.

در سال‌های اخیر به خاطر حساسیت نژادی و مراسم‌های خطرناک به چندین شعبه و اعضای آلفا فی انتقاداتی وارد شده بود. به عنوان مثال، منشور این شعبه دانشگاه رود آیلند به خاطر به خطر افتادن سلامت و امنیت اعضای جدید و نقض سیاست‌های الکلی دانشگاه در سال ۲۰۱۶ برای پنج سال لغو شد.

آیا می‌دانستید؟

از آنجا که آلفا فی قبل از اختراع کلمه «انجمن خواهری» تاسیس شد، خودش را به عنوان انجمن زنان معرفی کرده بود.

۵- کاپا کاپا گاما

 سال تاسیس: ۱۳ اکتبر ۱۸۷۰

دانشگاه / کالج موسس: کالج مونموث (مونموث، ایلینوی)

نوع انجمن خواهری: اجتماعی

رنگ: آبی تیره و آبی روشن

تعداد شعبه‌ها: ۱۴۵

قدیمی‌ترین انجمن‌های خواهری

ایده کاپا کاپا گاما زمانی در سال ۱۸۶۹ شکل گرفته که مری لوئیز بنت و هانا ژانت بوید احساس کردند این عادلانه نیست که پسرها بتوانند انجمن برادری داشته باشند، اما سازمان‌های مشابهی برای زنان در کنار انجمن‌های ادبی وجود نداشته باشد. بنت و بوید نه تنها برای کارهای ادبی، بلکه برای توسعه‌های اجتماعی، دنبال برگزیده‌ترین روحیه‌ها در بین دختران بودند. همین می‌شود که ۴ دختر دیگر، مری مور استوارت، آنا الیزابت ویلیتز، مارتا لوئیزا استیوئسون و سوزان برلی واکر را به کار می‌گیرند و آن‌ها را رسما در ۱۳ اکتبر ۱۸۶۰ در انجمن زنان عضو و سازماندهی می‌کنند. امروز، ۱۳ اکتبر، روز موسس این انجمن خواهری هم محسوب می‌شود.

آیا می‌دانستید؟

کاپا کاپا گاما به همراه پی بتا فی اغلب به عنوان دو انجمن در مونموث شناخته می‌شوند، چون هر دوی این انجمن‌های خواهری در کالج مونموث در فاصله چند سال یکدیگر تاسیس شده بودند.

۴- کاپا آلفا تتا

 سال تاسیس: ۲۷ ژانویه ۱۸۷۰

دانشگاه / کالج موسس: دانشگاه دی پاو (ایندیانا آسبری سابق در گرین کاسل، ایندیانا)

نوع انجمن خواهری: اجتماعی

رنگ: مشکی و طلایی

تعداد شعبه‌ها: ۲۱۲

قدیمی‌ترین انجمن‌های خواهری

کاپا آلفا تتا در ۱۸۷۰ در دانشگاه دی پاو (ایندیانا آسبری سابق) تاسیس شد. این انجمن، اولین انجمنی بود که با حروف یونانی تاسیس شده بود. یک گروه حمایتی برای زنان کالج شکل گرفته بود که اکثرا مرد بودند. دانشگاه فقط از سال ۱۸۶۷ پذیرش زنان را شروع کرد.

کاپا آلفا تتا در ۱۸۸۷، شعبه سیگما را در دانشگاه تورنتو تاسیس شد که اولین انجمن زنانه در کانادا محسوب می‌شود. به علاوه اولین جامعه خواهری که از حروف یونانی استفاده می‌کرد، در خیلی چیزها اول است. نانسی کاسابام، دانش‌آموخته این انجمن، اولین زنی بود که در سنای ایالات متحده آمریکا انتخاب شد که نتوانست جانشین همسرش شود یا نتوانست برای پر کردن یک دوره منقضی نشده منصوب شود.

آیا می‌دانستید؟

اولین زنانی که در انجمن فی بتا کاپا بودند (قدیمی‌ترین انجمن برای هنرها و علوم لیبرال در ایالات متحده آمریکا) اعضای کاپا آلفا تتا بودند.

۳- پی بتا فی

 سال تاسیس: ۲۸ آوریل ۱۸۶۷

دانشگاه / کالج موسس: کالج مونموث ( مونموث، ایلینوی)

نوع انجمن خواهری: اجتماعی

رنگ: شرابی و آبی نقره‌ای

تعداد شعبه‌ها: ۱۳۶

قدیمی‌ترین انجمن‌های خواهری

در ۲۸ آوریل ۱۸۶۷ به عنوان سازمان زنان مخفی به نام انجمن خواهری بی بتا فی (I.C) در کالج مونثموث تاسیس شد. این انجمن مانند انجمن‌های خواهری قدیمی هدفش این بود که از مزیت‌های انجمن مخفی مشابه انجمن‌های مردانه بهره‌مند شوند. این انجمن به عنوان اولین انجمن خواهری در نظر گرفته می‌شود که شعبه‌های دیگری در مدارس مختلف اضافه می‌کرد. دومین شعبه این انجمن در سال ۱۸۶۸ در کالج آیووا وسلیان، ماونت پلیزنت، آیووا تاسیس شد.

انجمن خواهری بی بتا فی (I.C) در سال ۱۸۸۸ از حروف یونانی استفاده کرده بود و رسما نامش را به پی بتا فی تغییر داد. انجمن بی بتا فی یکی از اعضای موسس کنفرانس ملی پانهلنیک است که در سال ۱۹۰۲ راهی را برای جمع‌آوری انجمن‌های برادری و انجمن‌های خواهری به رسمیت شناخت.

آیا می‌دانستید؟

پی بتا فی اولین انجمن خواهری از کمیته‌های مشورتی دانش‌آموختگان (AAC) بود که دیگر شعبات دانشگاهی را حمایت می‌کرد.

۲- فی مو

 سال تاسیس: ۴ ژانویه ۱۸۵۲

دانشگاه / کالج موسس: کالج وسلیان (ماکون، جورجیا)

نوع انجمن خواهری: اجتماعی

رنگ: رز و سفید

تعداد شعبه‌ها: ۱۳۷

قدیمی‌ترین انجمن‌های خواهری

مری آن دوپون، مری الیزابت مایریک و مارتا بیب هارداوی، انجمن فی مو را در ۴ ژانویه سال ۱۸۵۲ به عنوان انجمن ادبی به نام انجمن فیلوماتی تاسیس کرد. نام فیلوماتی از کلمه یونانی «فیلوماث» به معنای (عاشق یادگیری» می‌آید. این انجمن، دومین انجمن تاسیس‌شده و دومین انجمن از کالج وسلیان است که به عنوان زادگاه انجمن دانشگاهی شناخته می‌شود.

زمانی که این انجمن به کنفرانس ملی پانهلنیک ملحق شد، از حروف یونانی‌اش، نام فی مو را در سال ۱۹۰۴ استفاده کرد. انجمن خواهری ملی کوچک در سال ۱۹۳۹ به نام آلفا دلتا تتا به این انجمن ادغام شد. انجمن فی مو هم مانند همه انجمن‌های خواهری به بشردوستی خدمت می‌کند و تنها حامی مالی شرکتی برای بیمارستان شبکه‌ای میراکل کودکان است.

آیا می‌دانستید؟

انجمن فی مو متعهد است که هر ساله بیش از ۵۰۰.۰۰۰ دلار برای این بیمارستان جمع‌آوری کند. در طول سال هم چندین میلیون دلار برای برای خیریه‌ای جمع‌آوری کرده است.

۱-آلفا دلتا پی

 سال تاسیس: ۱۵ م ۱۸۵۱

دانشگاه / کالج موسس: کالج وسلیان (ماکون، جورجیا)

نوع انجمن خواهری: اجتماعی

رنگ: لاجوردی و سفید

تعداد شعبه‌ها: ۱۶۱

قدیمی‌ترین انجمن‌های خواهری

آلفا دلتا پی در سال ۱۸۵۱ تاسیس شده بود و همین باعث می‌شود تا به قدیمی‌ترین انجمن خواهری در ایالات متحده آمریکا تبدیل شود. یوگنیا تاکر فیتزجرالد این انجمن را به عنوان جامعه آلدیفی راه‌اندازی کرد که به عنوان یک جامعه مخفی روی کمک هزینه تحصیلی و هزینه تحصیلی دختران متمرکز کرده بود. این انجمن، اولین انجمن برای زنان محسوب می‌شود که هدف‌های اساسی‌اش روی رهبری، تحصیل، خدمت‌رسانی به دیگران و خواهری استواره بوده و هنوز است.

اعضای این انجمن در سال ۱۹۰۴ به سازمان ملی تبدیل شدند و منشور ادغام ایالات جورجیا را تضمین کرد. این جامعه نامش را یک سال بعد به آلفا دلتا پی تغییر داد. دومین شعبه این انجمن هم در سال ۱۹۰۵ در کالج سالم در وینستون-سالم، کارولینای شمالی تاسیس شد. بیش از چندین شعبه از این انجمن در یک دهه بعدش در دانشگاه‌های مختلف سراسر این کشور راه‌اندازی شد.

آیا می‌دانستید؟

به خاطر اندازه و اعتبار این انجمن، افراد مشهور دانش‌آموخته کتی بیتس، نانسی گریس، دانیکا مک کلار، کارول شیلدز و میشل فایفر از آلفا دلتا پی هستند.

منبع oldest
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها