معمای ترور کندی

ترور جان اف کندی، رییس جمهور آمریکا یکی از مخفوف ترین اتفاق هایی بود که تا آن زمان در ایالات متحده رخ داده بود. کندی در روز ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ میلادی همراه با جان کونالی، شهردار دالاس در حال سورا شدن به اتومبیلش بود که با تیر غیب ترور شد. او در ساعت ۱۲:۳۰ کشته شد و حدود ۶ ساعت و نیم بعد، گروهی از تیم محافظان و پلیس ویژه قتل، شخصی به نام «لی هاروی اسوالد» را به جرم ترور او دستگیر کردند.

بازجویی ها خیلی سریع انجام شد و در ساعت ۲۳:۳۰ یعنی حدود ۱۲ ساعت بعد از وقوع ترور، او رسما به عنوان عامل قتل رییس جمهور معرفی شد. البته فرصت بازجویی از مرد جوان خیلی کم بود و پلیس نتوانست دقیقا جزییات حادثه را به دست بیاورد چون فقط دو روز بعد وقتی آقای تروریست در ایستگاه پلیس دالاس بازداشت شده بود توسط شخصی به نام «جک روبی» به قتل رسید.

همه این اتفاق ها در حالی رخ داد که «لی هاروی اسوالد» به ترور «کندی» اعتراف نکرده بود. او مدعی شده بود که عکسی که او را در کنار اسلحه رییس جمهور کش نشان می دهد، جعلی بوده و برایش پاپوش دوخته اند.

پنج روز بعد از مرگ قاتل احتمالی رییس جمهور و یک هفته بعد از ترور کندی رییس جمهور بعدی آمریکا کمیسیونی ویژه را برای بررسی این ترور عجیب مامور کرد. این در حالی بود که عملا عده ای «اسوالد» را یک طعمه می دانستند که قرار بوده بخشی از برنامه ترور را اجرا کند اما کسی که تیر را به سوی «جان اف کندی» شلیک کرده، شخص دیگری بوده است. بعدتر گزارش های دیگری هم منتشر شد که با استناد به محل قرار گرفتن اسوالد در زمان ترور، جهت تیرهای شلیک شده و بقیه شواهد به دست آمده از محل ترور، احتمال قاتل بودن او را کمتر می کرد. با این وجود معمای قتل رییس جمهور هنوز دقیقا حل نشده است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها