بهترین شهربازی ها و پارک های تهران

یکی از مکان های هیجان انگیز در پایتخت کشور عزیزمان ایران، شهربازی ها هستند که مورد استقبال مردان وزنان و بخصوص بچه ها است. این مکان روزی فوق العاده را به همراه خانواده برای شما به ارمغان می‌آورد. پیشنهاد ما به شما این است که برای گذراندن یک روز بدون دغدغه به این شهربازی ها سری بزنید. در این مقاله بهترین شهر بازی های تهران را معرفی می‌کنیم پس با مجله گردشگری تاریخ ما همراه باشید.

شهربازی ارم

پارک ارم که شهربازی ارم هم در آن قرار دارد، از سال ۱۳۵۰ کارش را شروع کرده و بعد از انقلاب با اضافه شدن وسایل بازی، بزرگترین شهربازی تهران لقب گرفته. سه شهربازی با ۷۴ دستگاه باعث شده به کسی در این شهربازی بد نگذرد و جز آن باغ وحش این پارک هم از مراکز تفریحی مناسب کودکان است، ضمن اینکه دریاچه‌ای برای قایق‌سواری و سالن سرپوشیده بازی به خصوص برای وقت‌هایی که هوا سرد است، دارد.

عکس پارک ارم تهران با وسعتی بیش از ۷۲ هکتار، بزرگ‌‌ترین پارک ایران است. %d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%a9-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86 Tarikhema.org
پارک ارم تهران با وسعتی بیش از ۷۲ هکتار، بزرگ‌‌ترین پارک ایران است.

آدرس شهربازی ارم :

کیلومتر ۵ اتوبان تهران- کرج، نرسیده به استادیوم آزادی، روبروی نمایشهای هوایی

این مجموعه در اوایل دهه ۱۳۵۰ خورشیدی به وسیله رحیم علی خرم تأسیس شد و پارک خرم نامیده می‌شد، پس از انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 این پارک مصادره و به تملک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی درآمد.
این مجموعه در اوایل دهه ۱۳۵۰ خورشیدی به وسیله رحیم علی خرم تأسیس شد و پارک خرم نامیده می‌شد، پس از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ این پارک مصادره و به تملک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی درآمد.

سرزمین عجایب

بهار و تابستان فصل شهربازی رفتن است و در پاییز و زمستان آنقدری شهربازی‌های روباز طرفدار ندارند، برای همین هم در فصل‌های سرد سال، آنهایی که به دنبال تفریح‌اند، یا سرگرمی جایگزینی پیدا می‌کنند یا راهی شهربازی‌های سرپوشیده می‌شوند.

شهربازی سرزمین عجایب که به آن واندرلند هم می‌گویند، با اینکه زیاد بزرگ نیست، اما برای هر سنی بازی‌ای  دارد و نکته مثبتش این است که بالای مرکز خرید قرار گرفته.

جز قسمت بولینگ که بیشتر برای بزرگترها جالب است، وجود وسایل بازی و قسمتی که شبیه هواپیما درست شده، بازی‌های کامپیوتری، گریم کودک، باجه فروش لوازم شعبده بازی، اتاقک عکسبرداری فوری و اتاق تولد کودک، می‌تواند برای بقیه هم جذاب باشد.

 ماشین کوبنده، موتور کوبنده، سفینه گردان، قطار، چرخ و فلک، سفر دریایی، سفر هوایی، بالن، هواپیما، ماشین فرفره، مینی بولینگ، تیراندازی لیزری، تیراندازی باکلت و شبیه سازها، ایر هاکی دربی، سه گا، رالی، سرزمین ماجراجویان و .... از جمله بازی های این شهربازی هستند.
ماشین کوبنده، موتور کوبنده، سفینه گردان، قطار، چرخ و فلک، سفر دریایی، سفر هوایی، بالن، هواپیما، ماشین فرفره، مینی بولینگ، تیراندازی لیزری، تیراندازی باکلت و شبیه سازها، ایر هاکی دربی، سه گا، رالی، سرزمین ماجراجویان و …. از جمله بازی های این شهربازی هستند.

آدرس سرزمین عجایب :

فلکه دوم صادقیه، بلوار اشرفی اصفهانی، قبل از پل شهید همت، مرکز خرید تیراژه

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش یکی از پارک های تقریبا جدید تهران بوده که در سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده است.

این پارک مجموعه ای امکانات تفریحی و مفرح بوده و می توان روزی خاطره انگیز و فراموش نشدنی را با حضور در این پارک تجربه کرد.

در پارک آب و آتش امکان سوار کاری برای بازدیدکنندگان فراهم شده و از این بابت به عنوان نخستین پارک در تهران شناخته می شود.

عکس این پارک در تاریخ ۱۳۸۸/۰۴/۱۶ توسط محمد باقر قالیباف شهردار وقت تهران افتتاح شد. %d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%a9-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86 Tarikhema.org
این پارک در تاریخ ۱۳۸۸/۰۴/۱۶ توسط محمد باقر قالیباف شهردار وقت تهران افتتاح شد.

همچنین به دلیل اینکه در این پارک فواره های آبی ایجاد شده، در فصل تابستان یکی از بهترین مکان ها برای آب بازی بوده و این تفریح به عنوان یکی از جذاب ترین امکانات پارک آب و آتش بشمار می آید.

وجود چندین رستوران، سینما سه بعدی و آمفی تئاتر از دیگر امکانات تفریحی پارک آب و آتش بوده که مجموع این ها در کنار یکدیگر می تواند خالق روزی بیاد ماندنی باشد.

 

بوستان حضرت ابراهیم یا پارک آب و آتش یکی از پارک‌های شهر تهران است.
بوستان حضرت ابراهیم یا پارک آب و آتش یکی از پارک‌های شهر تهران است.

آدرس پارک آب و آتش :

میدان ونک، اتوبان حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک و در ضلع جنوبی اتوبان حقانی

پارک ژوراسیک تهران

یکی از بهترین و منحصر به فرد ترین پارک های تهران، پارک ژوراسیک بوده که در سال ۱۳۹۲ افتتاح شده و به عنوان یکی از جدید ترین پارک های تفریحی تهران نیز بشمار می آید.

این پارک نخستین پارک موضوعی تهران بوده و می توان در آن به سال های بسیار دورسفر کرده و از نزدیک با ساکنین میلیون ها سال قبل زمین، یعنی دایناسورها آشنا شد.

در این پارک مجسمه های گوناگون از دایناسور ها ایجاد شده و بازدید کنندگان علاوه بر خود دایناسورها می توانند با سن، رژیم غذایی، نوع رفتاری و سایر دانستی ها در خصوص زندگی آنها آشنا شد.

در پارک ژوراسیک تهران تعداد ۲۸ مجسمه متحرک از دایناسورها ایجاد شده که ترکیب آنها با صدا و جلوه های ویژه تجربه خاصی را برای افرادی که در میان آنها قدم میزنن به ارمغان می آورد.

عکس ژوراسیک پارک تهران یا بوستان دایناسورهای متحرک یک بوستان آموزشی، گردشگری و تفریحی در میدان بهرود سعادت آباد تهران است. %d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%a9-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86 Tarikhema.org
ژوراسیک پارک تهران یا بوستان دایناسورهای متحرک یک بوستان آموزشی، گردشگری و تفریحی در میدان بهرود سعادت آباد تهران است.

آدرس پارک ژوراسیک تهران :

سعادت آباد، انتهی بلوار پاک نژاد، میدان بهروز، بلوار شقایق و پایینتر از پارک پرواز

 

شهر بازی چمران ( بولینگ عبدو)

یکی از مراکز تفریحی سرپوشیده قدیمی تهران شهر بازی بولینگ عبدو هست.شامل انواع دستگاه‌های بازی هیجانی و کامپیوتری، گریم کودکان، سینمای ۴ بعدی … هست.

عکس این مجموعه با نام بولینگ عبدو نیز شناخته می شود و از سال 1342 در تهران فعال است. %d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%a9-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86 Tarikhema.org
این مجموعه با نام بولینگ عبدو نیز شناخته می شود و از سال ۱۳۴۲ در تهران فعال است.

آدرس شهر بازی چمران ( بولینگ عبدو ) :

خیابان شریعتی- زیر پل صدر- بولینگ عبدو

 

فان تایم ، مجتمع پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم، یکی از مجتمع های تجاری معروف پایتخت است که خدمات خوبی را به مشتریانش ارایه می دهد. این مرکز خرید، شهربازی فان تایم را در خود دارد که فرصت بازی و لمس هیجان را در اختیار کوچکترها و بزرگترها می گذارد. فان تایم یک شرکت بین المللی است و در کشورهای دیگر هم شهربازی هایی را راه اندازی کرده است. این شهربازی محدوده ای ۳۰۰ مترمربعی را در بر می گیرد که ۵۱ بازی متنوع را در خود دارد. در کنار این شهربازی می توانید از امکانات مرکز خرید همچون کافه و رستوران ها هم بهره ببرید.

در کنار این شهربازی می توانید از امکانات مرکز خرید همچون کافه و رستوران ها هم بهره ببرید.
در کنار این شهربازی می توانید از امکانات مرکز خرید همچون کافه و رستوران ها هم بهره ببرید.

آدرس فان تایم ، مجتمع پالادیوم  :

تهران ، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، مرکز خرید پالادیوم، طبقه سوم

فان تایم، ارگ تجاری تجریش

فان تایم یک شرکت بین المللی است که بعد از راه‌اندازی شعبه های خود در شهرهای ترکیه، به سراغ ایران آمده و یکی از شعباتش را در مرکز تجاری ارگ تجریش راه اندازی کرده است. فان تایم ارگ تجریش ۲۰۰۰ مترمربع وسعت دارد و با داشتن ۱۱۵ بازی متنوع فرصت خوبی برای گذراندن ساعاتی خوش و هیجان انگیز به شمار می رود. طراحی داخلی فان تایم ارگ بسیار جالب توجه است و ار کارهای آقای ایمان مقصودی یکی از طراحان ایرانی بین المللی محسوب می شود. اتاق گریم، سالن تولد و پارکینگ از امکانات این شهربازی به شمار می روند.

اتاق گریم، سالن تولد و پارکینگ از امکانات این شهربازی به شمار می روند.
اتاق گریم، سالن تولد و پارکینگ از امکانات این شهربازی به شمار می روند.

آدرس فان تایم، ارگ تجاری تجریش :

تهران، میدان تجریش، خیابان سعد آباد(ملکی)، مجتمع تجاری ارگ تجریش، طبقه سوم

شهربازی امیر، مجتمع تجاری امیر

اگر در حوالی منطقه سبلان در جستجوی یک تفریح خانوادگی و سرشار از شادمانی هستید، می توانید بر روی مجتمع تجاری امیر حساب کنید. این مجتمع یک شهربازی در خود دارد که فضایی پر هیجان را به شما هدیه می دهد. شهربازی امیر فضایی ۳۰۰۰ متری در دوطبقه است که تا ۱۵۰ مدل بازی را در اختیارتان می گذارد. بسته به سن و محدودیت ها و علایق تان می توانید یکی از دستگاه های بازی را برگزینید و ساعاتی خوش را تجربه کنید.

شهربازی امیر فضایی 3000 متری در دوطبقه است که تا 150 مدل بازی را در اختیارتان می گذارد.
شهربازی امیر فضایی ۳۰۰۰ متری در دوطبقه است که تا ۱۵۰ مدل بازی را در اختیارتان می گذارد.

آدرس شهربازی امیر، مجتمع تجاری امیر :

تهران، خیابان شهید مدنی، تقاطع سبلان، بالا‌تر از سینما شاهد، مجتمع تجاری امیر طبقه ۴ و ۵

 

 

 

منابع

۱ – بهترین شهربازی های تهران کجاست؟ – اسنپ تریپ

۲ – لیست شهربازی و پارک های تهران – اقامت ۲۴

۳ – شهربازی های سرپوشیده تهران –  شید شاد

۴ – بهترین شهربازی های سرپوشیده تهران – کارناوال

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
مدرس

خیلی ممنونم در این مطلب شهربازی که ذکر کردم شهربازی های سرپوشیده دیگری هم ذکر شده