هرمس تریسمجیستوس

از دانشمندان علوم غریبه و صاحبان طب و کیمیا در مصر بوده‌است.

هرمس تریس مجستوس به معنی هرمس همان هرمز تریس به معنای سوم یا سومین مجس یا مجوس وتوس یا شهر توس که به معنای کلی میشود سومین هرمز مجوس توسی ..هرمس تریس مجستوس همان پیامبر ایرانی زرتشت سوم است و به ادریس نبی هم معروف است او بنیانگذار فلسفه است وشاگردان یونانی داشته است.

اگر به عکس دقت کنید او به اسمان اشاره کرده است و راس انگشت ان کره زمین وجود دارد به معنای چشم فرا جهان بین و وجود کارما است و در دست دیگر کتاب قرار دارد به معنای صاحب کتاب بودن او است و قرارگیری انگشتان به معنای وجود خدا در بالا وپایین است هرمس تریس مجستوس نویسنده لوح زمرد است او هیچ عقیده فراماسونی نداشته . او همان پیامبر ایران باستان است .در اسلام او را حضرت هرمز یا ادریس میشناسند و در ادبیات فارسی از او یاد شده نوشته سام مجدی ا.لبرز

هرمس تریسمجیستوس یا هرمس الهرامسه یا هرمس مثلث العظمه (یونانی باستان: Ἑρμῆς ὁ Τρισμέγιστοςبه معنی هرمس سه‌بار بزرگ؛ لاتین: Mercurius ter Maximus‎) از دانشمندان علوم غریبه و صاحبان طب و کیمیا در مصر بوده‌است. هرمس از باورمندان تناسخ انسان است.

هرمس تریسمجیستوس نامی است که یونانیان به تحوت داده‌اند که در اساطیر مصری، ایزد دانش و جادوگری و ادبیات و سخنگوی ایزدان است. بنا به اساطیری که از کاهنان مصری نقل شده، تحوت هجده هزار سال قبل از میلاد به مدت سه هزار سال بر زمین حکومت کرد و تمامی علوم را در بیست هزار جلد کتاب تدوین نموده‌است. این گفته ایامبلیخوس است، ولی منتحو مورخ مصری این عدد را دور از شأن آن خدا می‌داند و عقیده دارد که عدد کتاب‌های تحوت سی و شش هزار جلد بوده‌است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها