دانلود کتاب خرده عادت ها نوشته استفان گایز

خرده عادت ها (عادتهای کوچکتر نتایج بزرگتر)
نویسنده:استیفن گایز
ترجمه :فاطمه غلامی
تایپ شده با کیفیت بالا
 ۹۸ صفحه
فرمت :پی دی اف

دانلود کتاب

بخشی از متن کتاب:

من به مدت یک دهه استراتژی توسعه شخصی را تجربه کرده‌ام . وقتی که به صورت تصادفی اولین عادت کوچکم را در سال ۲۰۱۲ شروع کردم – و تغییراتی که ایجاد کردم ادامه دار بود – متوجه شدم که استراتژی اولیه که روی آن حساب می کردم یک شکست کامل بود . وقتی چیزی عمل می کند ، آن چـه عمل نمی کند در معرض دید قرار می گیرد .

دانش موجود در این کتاب محبوب ترین استراتژی های رشد شخصی را که به طور قابل پیش بینی ناسازگار است ، در معرض دید قرار می دهد و نشان می دهد که چرا عادت های کوچک مؤثرترین و مطمئن ترین راه برای ایجاد عادت های جدید سالم هستند.

وقتی که شما خواندن  کتاب عادتهای کوچک را تمام کردید و سپس بعد از شروع اولین عادت کوچک خود، تعجب خواهید کرد که چرا کسی قبلاً در مورد این استراتژی به شما نگفته است ، و اینکه کل زندگی شما کجا بوده است.  کسی هم به من نگفت . اما بیایید روی آینده روشن تمرکز کنیم چون این کتاب شما را برای تغییر زندگیتان بهتر از ۹۹ درصد مردمی که اطرافتان در این جهان راه می‌روند مجهز خواهد کرد . مردمی که فکر می کنند آنها کسانی هستند که نمی توانند به تغییرات دائم برسند . اما حقیقت وخیم خواهد بود – مشکل از آنها نیست بلکه از استراتژی که پیش گرفته اند سرچشمه می گیرد .

دانلود رایگان کتاب خرده عادتها استفان گایز

 

ساختار این کتاب چگونه است

در این کتاب هفت بخش اصلی وجود دارد هدف اصلی این کتاب این است که به شما کمک کند که به طور دائم  رفتارهای عادی و سالم به زندگی تان اضافه کنید . بخش ابتدایی کتاب درباره عادت سازی مغز ، قدرت اراده ، انگیزه و اینکه آنها چگونه با یکدیگر مرتبط هستند صحبت می کند . در دو قسمت بعدی راجع به نتایج منطقی و علمی درباره چگونگی بهترین شیوه استفاده از این اطلاعات بحث شده است . سه قسمت آخر نحوه کاربرد آن را به شما نشان می دهد. در اینجا هفت قسمت با جزئیات بیشتر آورده شده است …

 این بخش آخر ۸ قانون استراتژی عادتهای کوچک را پوشش می دهد . این قوانین شما را در مسیر نگه می دارند و اطمینان حاصل می کنند که شما پتانسیل و نتایج خود را حداکثر می‌کنید.

 آنچـه خواهیم آموخت :  قانون هایی از عادت های کوچک که به شما در دستیابی به نتایج بزرگ و دوری از اشتباهات عادت شکن کمک می کند

آماده اید که بفهمید چگونه عادت های کوچک به نتایج بزرگ ختم می شوند ؟ من مطمئنم که اینطور است چون من هم هیجان زیادی برای نشان دادن کار به شما دارم . شروع کنیم.

دانلود کتاب خرده عادتها pdf

 

اولین عادت کوچک تان را شروع کنید

 روزانه  حداقل دو صفحه از این کتاب را بخوانید تا موقعی که آن را تمام کنید. ممکن است حتی بیشتر هم بخوانید ولی کمتر نه .برای خواندن دو صفحه زمان و تلاش زیادی لازم نیست پس بهانه ای وجود ندارد .حالا شما می توانید داشتن یک عادت کوچک را هنگامی که درباره عادات کوچک می خوانید تجربه کنید.

 بینی تان را همین الان لمس کنید .من جدی هستم . بعدا توضیح خواهم داد. خب حالا به مفاهیم زیر که چه مفهومی برای زندگی شما دارد فکر کنید

۱- تصمیمات بزرگ اگر برای شما نتیجه ای نیاورند بی ارزش هستند. برای مثال من می‌توانم بگویم که هر روز به مدت دو ساعت ورزش خواهم کرد اما اگر هیچ وقت آن را انجام ندهم ، اندازه ی تصمیم اهمیتی ندارد. در واقع هدف بدون اقدام ، به اعتماد به نفس آسیب می رساند.

۲- در مطالعات به افراد نشان داده شده است که توانایی خودکنترلی شان را بیش از حد در نظر میگیرند .

این دو نکته ساده دلیل اینکه چرا مردم برای تغییر تقلا می‌کنند را آشکار می سازد . آنها آرزوهای بزرگی دارند ولی توانایی شان را برای تغییر، بسیار بیش از حد ارزیابی می کنند که این امر عدم تطابق بین خواسته و توانایی است .

دانلود کتاب عادتهای کوچکتر نتایج بزرگتر

 

 در اینجا دو مورد را باید در نظر گرفت 

۱-انجام دادن مقداری کم ، بسیار بهتر از انجام دادن هیچ است .

۲-انجام دادن مقداری کم به صورت روزانه تاثیر بیشتری نسبت به انجام دادن مقدار بسیار زیاد در یک روز دارد . چه مقدار بیشتر؟ خیلی بیشتر ، چون مقداری کم به طور روزانه برای تبدیل شدن به یک عادت بنیادی مادام العمر کافی است و همان طور که می بینید اینها موارد مهمی هستند .

اگر این گزاره ها برای شما منطقی به نظر می رسند  نتیجه اصلی این است که اهداف کوچک بهتر از اهداف بزرگ هستند. جالب بود نه ؟ این آغاز راه است.

آیا تا به حال احساس کرده اید که گیر افتاده اید؟  آیا برای تغییر خودتان به شکلی بهتر تلاش کرده اید و شکست خورده اید؟آیا این راه را بارها و بارها امتحان کرده‌اید و حتی برای مدتی طولانی دست از تلاش کردن برداشته اید؟

 احتمالا همه ما آن را تجربه کرده ایم ، ولی بگذارید چند سوال جالب دیگر نیز بپرسم .

 اگر عدم اقدام شما و پایبند بودن به برنامه هرگز مشکلی برایتان ایجاد نکرده باشد و مشکل از استراتژی شما بود چی؟ – استراتژی ای که اکثر دنیا از آن استفاده می کنند و آن را تأیید می کنند. اگر دانش در مورد رفتار انسان ، اراده و مغز ، جایگزین بهتری برای پایبند بودن به برنامه های شما پیشنهاد کند چی؟ – برنامه ای که به ندرت تبلیغ یا اجرا می شود. اگر تغییر به این استراتژی جدید همه چیز را برای شما تغییر دهد و مهم نباشد که چه احساسی دارید ، می دانستید که می توانید اقدامی انجام دهید ، به اهداف خود برسید ، عادت های خوبی ایجاد کنید و زندگی خود را تغییر دهید چی؟

دانلود کتاب خرده عادت ها ترجمه فارسی

 

به دنیای عادت های کوچک خوش آمدید

افراط آمیز به نظر می رسد ، می دانم ، ولی شما زندگی نامه کوچک من را خواندید . این واقعیت دقیق و آشکاری است که از اواخر سال ۲۰۱۲ برای من اتفاق افتاد.ده سال گذشته ی زندگی من جستجو و تقلایی مداوم برای رشد بود با نتایجی ناامیدکننده. اما پس از آن چیزی را امتحان کردم که بر خلاف آنـچه قبلاً تجربه کرده بودم دستیابی به موفقیت بزرگی ایجاد کرده بود ، بنابراین دقیقاً فهمیدم که چرا این استراتژی عجیب بسیار خوب کار کرده است ، و من از چگونگی هماهنگ شدن همه چیز با هم متحیر شدم (و هنوز هم هستم). و حالا این کتاب اینجاست .

ما در سرزنش کردن خودمان برای عدم پیشرفت بسیار سریع هستیم ولی برای استراتژی مان خیلی کند . سپس ما آنها را بارها و بارها تکرار کرده و تلاش می‌کنیم که آنها را به عمل وا داریم اما موضوع اینجاست اگر شما در استفاده از یک استراتژی معین، بارها و بارها شکست خوردید باید یکی دیگر را امتحان کنید . اگر برای شما نتیجه بخش نباشد اهمیتی ندارد که برای دیگران نتیجه ای داشته باشد . این درسی است که ای کاش سال ها پیش آن را می آموختم.

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
رسول

نفرین بر دروغگو باد که میگوید کتاب رایگان ولی وارد که شدی میگوید خریدنی