چه نکاتی را باید هنگام خرید ارز دیجیتال رعایت نمود

چند وقتی است که نام ارز دیجیتال به یکی از مباحث پر سروصدا در دنیا تبدیل شده است و بسیاری را علاقه‌مند به خرید کرده است. اما آیا می‌توان با خیال راحت ارزهای دیجیتال را خریداری کرد؟ این پاسخ وابسته به مرکزی است که شما برای خرید ارز دیجیتال انتخاب می‌کنید که نسبت به سایرین هر مورد دیگری می‌توان به صرافی‌های فروشنده ارز دیجیتال اعتماد داشت.

نکاتی پیش از خرید ارز دیجیتال

همانطور که می‌دانید بازارهای ارزهای دیجیتال یک بازار کاملا جدید هستند که کار خود را با بـیت کوین آغاز کردند. همانطور که می‌دانید ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی‌ها دارای ماهیت فیزیکی نیستند و شما پس از خرید آنها ارزی را دریافت نخواهید کرد، زیرا در واقعیت اصلا ارزی در بازار مرتبط وجود ندارد و تنها اطلاعاتی در خصوص دارایی‌های شما در کیف پول دیجیتال شما وجود دارد. در ادامه نکاتی را بررسی می‌کنیم که می‌توانند پیش از خرید ارز دیجیتال و ورود به این دنیای پرچالش کمک کننده باشد:

تحلیل بازار ارز دیجیتال

یکی از نکاتی که می‌بایست پیش ازخرید ارزهای دیجیتال به آن توجه کرد، توانایی تحلیل نمودارهای ارزهای دیجیتال است. اگر به دنبال دریافت سود خوب در بازارهای ارز دیجیتال هستید می‌بایست با دو نوع تحلیل این بازار مسلط باشید، همچنین در صورتی که در بازارهای مالی دیگر فعال بوده باشید می‌توانید با استفاده از اطلاعات پیشین خود تحلیل خود را پیش ببرید و از آنها جهت تحلیل بازار ارزهای دیجیتال نیز استفاده کنید.

تحلیل تکنیکال

در تحلیل تکنیکال با استفاده از یک سری الگو، ابزار و در نهایت پیاده‌ سازی آن بر روی نمودارهای قیمتی، قیمت ارزهای دیجیتال را در آینده پیش بینی می‌کنند. به نوعی می‌توان گفت این روش یک روش پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال است که می‌تواند در هنگام خرید ارزهای دیجیتال و دریافت سود بسیار کمک کننده باشد.

تحلیل بنیادی

هنگامی که ارزهای دیجیتال معرفی می‌شوند ارائه دهنده یک وایت پیپر هستند که  این وایپ پیپرها به توصیف اهداف و موارد بنیادی ارزهای دیجیتال خواهند پرداخت. افرادی که قصد سرمایه گذاری طولانی مدت در بازار ارزهای دیجیتال را دارند، می‌توانند با مطالعه وایپ پیپرها و دریافت طلاعاتی درباره ارزهای دیجیتال می‌توانند به تحلیل بنیادی بازار ارزدیجیتال بپردازند.

برای خرید ارز دیجتال به چه چیزهایی نیاز داریم؟

برای خرید ارزهای دیجیتال می‌بایست ۳ مورد زیر را دارا باشید که در ادامه هرکدام از این موارد را به طور کامل توضیح خواهیم داد:

۱-اینترنت پرسرعت

۲-کیف پول

۳-صرافی معتبر

اینترنت پرسرعت

یکی از نکاتی که می‌بایست پیش از ورود به دنیای ارز دیجیتال به آن توجه کرد، برخورداری از اینترنت پرسرعت است. سرعت بالای اینترنت از نظر انتقال اطلاعات (درخواست خرید و فروش) در در بازه زمانی مناسب و قیمت‌های تعیین شده از اهمیت بسزایی برخوردار است.

برای اطلاع از قیمت لحظه ای ارز های دیجیتال می توانید از به آدرس https://neel.market/prices استفاده کنید.

کیف پول

اولین قدم برای فعالیت در حوزه رمز ارزها انتخاب کیف پولی معتبر برای دارایی‌های شما می‌باشد. در واقع شما برای ارزهای دیجیتال خود دارای یک حساب بانکی هستید، این کیف پول مانند یک حساب بانکی عمل کرده که شما می‌توانید برای ارسال، دریافت و نگه‌داری ارزهای دیجیتالی آن را خریداری کنید. لازم به ذکر است کیف های پول مربوط ارزهای دیجیتال انواع مختلفی دارند و افراد می‌توانند بسته به سرمایه و تشخیص خود یکی از این کیف پول‌ها را تهیه کنند.

انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال

همانطور که گفتیم انواع و اقسام کیف پول‌ها وجود دارد که افراد می‌توانند بسته به شرایط خود آنها را خریداری کنند. در ادامه به بررسی انواع این کیف پول‌ها می‌پردازیم:

کیف پول سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری، یک از ابزارآلات سخت افزاری است که به فلش مموری‌های موجود نیز شباهت بسیار زیادی دارد. این سبک از کیف پول بیشتر مورد پسند افرادی می‌باشد که قصد سرمایه گذاری بلند مدت داشته و از دارایی بسیار زیادی برخورددار هستند. از کیف پول‌های سخت افزاری که می‌توان به آن اشاره کرد، دو کیف پول لجر و ترزور می‌باشد.

کیف پول دسکتاپی

کیف پول‌های دسکتاپی نوعی برنامه کامپیوتری هستند که می‌توان آنها را از مراجعی که اطمینان کامل دارید دانلود کنید. لازم به ذکر است اکثر این کیف پول‌های دسکتاپی رایگان می‌باشند. اگر قصد دارید سرمایه کمی را به دنیای ارز دیجیتال وارد کنید، کیف پول دسکتاپی می‌تواند گزینه خوبی باشد. از کیف پول‌های دسکتاپی می‌توان به اکسودوس، کوینومی و اتمیک اشاره کرد.

کیف پول کاغذی

این سبک ازکیف پول به شما اجازه می‌دهد تا از کلیدهای عمومی و خصوصی که عملکرد حساب را نمایش می‌دهند پیرینت بگیرید، این برگه پرینت گرفته شده همانند کیف پول عمل می‌کند. اما از آنجایی که این نوع دارای شرایط سخت نگهداری می‌باشد،استفاده از آن توصیه نخواهد شد.

کیف پول موبایل

کیف پول موبایل نیز مانند کیف پول دسکتاپی نیازمند دانلود است. یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های موبایلی که می‌توان به آن اشاره کرد، کیف پول تراست ولت می باشد که در دو نسخه اندروید و ای و اس ارائه شده است.

کیف پول آنلاین

این نوع از کیف پول به دلیل اجرا شدن در فضای ابری، این امکان را به دارندگان کیف پول می‌دهد تا این کیف پول را در هر کجا و برروی هر سیستمی استفاده کنند. این کیف پول شبیه به گوگل درایو است، اما باید توجه داشت این سبک از کیف پول برای هکرها بسیار وسوسه‌کننده است؛ بنابراین سعی کنید از آنها کمترین استفاده را داشته باشید.

انتخاب صرافی فروشنده ارزهای دیجیتال

صرافی‌ها پلتفرم‌هایی هستند که امکان خرید و فروش و حتی تبدیل ارزهای دیجیتال را به متقاضیان ارائه می‌دهند و در ازای آن از شما کارمزد دریافت خواهند کرد. به طور کلی صرافی‌های داخلی و و خارجی ارائه دهنده ارز دیجتال در ایران خواهند بود.

مراحل خرید ارز دیجیتال از صرافی ایرانی

انتخاب صرافی

ثبت نام در صرافی

احراز هویت در صرافی

شارژ حساب کاربری با استفاده از حساب بانکی (ریال)

خرید ارز دیجیتال

انتقال ارز دیجیتال خریداری شده به کیف پول

صرافی خارجی

در خصوص صرافی‌های خارجی، افرادی که قصد دارند ارزهای دیجیتال را از صرافی‌های خارجی خریداری کنند در ابتدا می‌بایست در صرافی‌های ایران حساب باز کنند تا ارز خود را از ریال به دلار یا تتر تبدیل کنند.

مراحل خرید ارز دیجیتال از صرافی خارجی

 

انتخاب یک صرافی معتبر ایرانی

ثبت نام در صرافی ایرانی

احراز هویت در صرافی ایرانی

شارژ حساب کاربری با ریال در صرافی ایرانی

خرید تتر و یا ارز دیجیتال دیگر با استفاده از ریال در صرافی ایرانی

انتخاب یک صرافی معتبر خارجی

ثبت نام و احراز هویت در صرافی خارجی

انتقال ارز دیجیتال خریداری شده (معمولا تتر) به یک صرافی خارجی

خرید ارز دیجیتال موردنظر در صرافی خارجی

انتقال ارز دیجیتال خریداری شده در صرافی خارجی به کیف پول

 

خرید ارز دیجیتال، خریدی پر ازریسک

 همه ما می‌دانیم دنیای رمز ارزها به عنوان دنیای پرسودی به سرساسر جهان اعلام شده؛ اما نداشتن اطلاعات کافی می‌تواند زمینه‌ساز شکست شود. در این مقاله خرید ارزهای دیجیتال را موشکافانه بررسی کردیم تا از اتفاقات پیش رو برای علاقه‌مندان به خرید ارز دیجیتال جلوگیری کنیم.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها