ترازوی خانگی چیست؟خرید ترازو خانگی با قیمت مناسب

ترازوی خانگی از جمله وسایلی است که در خانه نقشی اساسی دارد. ترازوها، تنوع بسیاری دارند و در زمینه‌های مختلف باعث آسان‌تر شدن زندگی ما می‌شوند. بعضی از آن‌ها به ما کمک می‌کنند تا کیکی دلپذیر بپزیم و برخی دیگر ما را از وزن‌مان مطلع می‌کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با مدل‌های مختلف این دستگاه آشنا کنیم.

 

ترازو خانگی

کاربرد ترازو های آشپزخانه

احتمالا شگفت‌زده خواهیدشد، اگر بفهمید رعایت میزان دقیق مواد اولیه یک دستور پخت، چه تاثیر فوق‌العاده‌ای روی طعم آن خواهدداشت! ترازو خانگی آشپزخانه، به شما در پخت انواع غذا، کیک، دسر و مربا کمک کرده و به عضو ثابت آشپزخانه‌تان تبدیل خواهدشد. ترازو خانگی شیشه‌ای، یکی از صدها مدل ترازوهای آشپزخانه به شمار می‌رود. در ادامه این مطلب شما را با فواید وجود این دستگاه در آشپزخانه، آشنا می‌کنیم.

نتایج دقیق تری دریافت کنید

در بسیاری از دستورهای پخت، از واحدهایی نظیر فنجان، لیوان، قاشق غذاخوری، مرباخوری و چای‌خوری، استفاده می‌شود؛ اما این واحدها کاملا دقیق نیستند و همیشه این امکان وجود دارد که واحد شما با واحد دستور پخت، اختلاف داشته‌باشد. بهترین راه خلاصی از این تفاوت واحدها، استفاده از ترازو دیجیتال خانگی است. یک ترازو دیجیتال خانگی خوب، وزن‌ها را با کمترین میزان خطا به شما گزارش می‌کند.

پخت غذا را مدیریت کنید

اگر قصد دارید رژیم بگیرید، باید بدانید که وزن غذایی که میل می‌کنید، به اندازه نوع آن اهمیت دارد. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، تقریب‌های چشمی یا استفاده از قاشق و کفگیر برای اندازه‌گیری میزان غذا، کاری دقیق نیست و احتمال خطای بالایی دارد. با خرید یک ترازو خانگی ارزان، به سادگی می‌توانید از میزان دقیق غذایی که میل می‌کنید با خبر شده و طبق برنامه رژیم خود، رفتار کنید.

زمان و دردسر کمتر

در بسیاری از کتاب‌های آشپزی یا دستورات پختی که در اینترنت پیدا می‌کنید، واحدها با چیزهایی نظیر فنجان، لیوان، قاشق غذاخوری، مرباخوری و چای‌خوری بیان می‌شود. تصور کنید که استفاده از این همه واحد متفاوت برای پخت یک کیک ساده، چقدر وقت‌گیر و کند است! شما می‌توانید با استفاده از ترازو آشپزخانه، به سادگی خود را از این همه لیوان و فنجان خلاص کرده و همه مقادیر لازم را با ترازو اندازه‌گیری کنید. با این کار علاوه بر افزایش سرعت عمل خود، در ظروف استفاده شده نیز صرفه‌جویی می‌کنید.

ترازو آشپزخانه چگونه کار می کند؟

روش کار با ترازو آشپزخانه، بسیار آسان است. برای این کار، کافی است تا کاسه خود را روی ترازو قرار دهید و آن را صفر کنید تا وزن کاسه باعث خراب شدن محاسبات شما نشود. در بسیاری از ترازو‌های آشپزخانه می‌توانید واحد اندازه‌گیری خود را از میان سه واحد پوند، اونس و گرم، انتخاب کنید. حال زمان آن رسیده که ماده‌ای که قصد وزن کردن آن را دارید، به ظرف اضافه کنید تا ترازو وزن آن را به شما نمایش دهد.

۵ نکته برای استفاده صحیح از ترازو آشپزخانه

نکاتی طلایی در زمینه کار با ترازو وجود دارد که تاثیر مستقیمی بر دقت اندازه‌گیری شما خواهندداشت. در ادامه این مطلب آن‌ها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

قبل از شروع صفر کنید

تفاوتی ندارد که از ترازو دیجیتال استفاده می‌کنید یا مکانیکی؛ در هر حال باید پیش از وزن کردن ماده مورد نظر، از صفر بودن ترازو اطمینان حاصل کنید. در صورتی که ترازو صفر نباشد، اندازه‌گیری شما صحیح نخواهدبود.

غذا را قبل از پختن وزن کنید

معمولا روی بسته‌بندی محصولات غذایی، وزن خام آن‌ها را ثبت می‌کنند. مواد غذایی نظیر گوشت ها، سبزیجات و غلات پس از گذراندن فرایند پخت، مقداری از وزن خود را از دست می‌دهند. پیشنهاد می‌شود که مواد غذایی را پس از پخت وزن کنید تا محاسباتتان دچار اشکال نشود.

ترازویی با ظرفیت مناسب و کمی بزرگ انتخاب کنید

اگر به ترازویی نیاز دارید که توانایی وزن کردن موادی تا سقف ۲ کیلوگرم را داشته‌باشد، بهتر است ترازوی تا سقف ۵ کیلوگرم خریداری کنید تا از دقت آن اطمینان بیشتری داشته‌باشید.

اگر دقت برایتان مهم است، ترازوی دیجیتال بخرید

به طور کلی دو نوع ترازو مکانیکی و دیجیتال داریم. ترازوهای مکانیکی با استفاده از فنر کار می‌کنند. با افزودن مواد به این نوع از ترازو، سوزن آ‌ن‌ها روی وزن مواد قرار می‌گیرد. با گذر زمان، فنر ترازو مکانیکی، فرسوده شده و دقت آن پایین می‌آید. در نوع دیجیتالی ترازوها، با استفاده از سنسور بار الکتریکی، وزن مواد را تشخیص داده و با نمایشگر کریستال مایع، آن را نمایش می‌دهند؛ پس اگر دقت ترازو برای شما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از ترازوهای دیجیتال استفاده کنید.

ترازوی خود را تمیز نگه دارید

همیشه قبل از استفاده از ترازو، صفحه آن را تمیز کنید تا از خطای دستگاه جلوگیری کنید. مواد غذایی باقی‌مانده از سری‌های پیش می‌تواند دقت اندازه‌گیری را کاهش داده و باعث رشد باکتری شود.

به خوانایی اعداد ترازو، پیش از خرید دقت کنید

در مدل‌های مختلف ترازو، اعداد به اشکال مختلفی نمایش داده می‌شوند. در ترازوهای مکانیکی این اعداد روی صفحه ترازو شیشه ای مشخص شده‌اند. حتما پیش از خرید ترازو مکانیکی دقت کنید تا خواندن اعداد آن برای شما آسان باشد. در ترازوهای دیجیتال نیز باید به بزرگی صفحه نمایش اعداد و سایز آن‌ها دقت کنید تا به مشکل بر نخورید.

سطح و ظرف نگهدارنده

ترازوها اندازه‌های مختلفی دارند. به شما توصیه می‌شود تا ترازویی با صفحه بزرگ انتخاب کنید تا برای وزن کردن انواع مواد غذایی، به مشکل بر نخورید. ظرف داشتن ترازو، امتیازی مهم محسوب می‌شود؛ چراکه می‌توانید مواد غذایی تر را در آن ریخته و وزن کنید تا ترازو در اثر رطوبت دچار مشکل نشود. دقت کنید که ظرف قابلیت جدا شدن داشته‌باشد تا برای شست‌و‌شوی آن دچار مشکل نشوید.

سخن آخر

در این مطلب سعی شد تا اطلاعاتی از انواع ترازو، طریقه استفاده از آن‌ها، امتیازاتی که وجود یک ترازو در آشپزخانه برای شما خواهدداشت و نکاتی که باید پیش از خرید ترازو به آن‌ها دقت کنید، در اختیار شما قرار بگیرد. به طور کلی اگر قصد خرید ترازو دارید، پیشنهاد ما به شما انتخاب ترازو دیجیتال است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها