تاریخچه وردپرس و آموزش وردپرس – وب سایت نقره ای

کسانی که به طراحی سایت علاقه دارند و شروع به تحقیق در مورد این شغل پردامد میکنند با روش های مختلفی مواجه می شوند که میتوان سایت طراحی کرد. در این با سیستم های مدیریت محتوا آشنا می شوند. از انجایی که وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتواست در این ملطب میخواهیم بیشتر با آن آشنا شویم.

وردپرس چیست ؟

وردپرس نرم افزاری است که بر روی سرور نصب میشود و به شما امکان مدیریت محتوای سایت خود را میدهد؛ محتوای سایت شما میتواند متن، عکس،  فـیلم ، پادکست و…. باشد.

اگر بخواهیم ساده تر وردپرس را معرفی کنیم عبارت است از سیستم سایت ساز رایگانی که به راحتی میتوان با آن انواع سایت های فروشگاهی، شرکتی، آموزشی، خبری و ……. را طراحی کرد و در بستر وب منتشر کرد.

تاریخچه وردپرس

مت مولنگ کسی است که اولین بار در سال ۲۰۰۳ نرم افزار وردپرس را منتشر کرد. نرم افزار اوپن سورس یا کدبازی که در ابتدا برای سامان دهی وبلاگ ها منتشر شد و در بین وبلاگ نویسان بسیار محبوب شد.

با گذشت زمان و تغییراتی که بر روی وردپرس انجام شد وردپرس توانست انتخاب اول خیلی از افراد برای طراحی سایت باشد به صورتی که الان حدودا ۴۰ درصد سایت های دنیا با از وردپرس استاده میکنند.

وردپرس با توجه به ویژگی هایی که دارد در بین ایرانیان نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد به طوری که در ایران بیشتر از ۸۰ در وبسایت ها با وردپرس طراحی می شوند.

برای یادگیری وردپرس و طراحی سایت  میتوانید از  آموزش جامع وردپرس وبسایت نقره ای استفاده کنید که به صورت کامل و جامع همه مطالبی که نیاز دارید بدون پیش نیاز به شما آموزش داده می شود.

وردپرس چه ویژگی هایی دارد ؟

همان طور که قبلا گفتیم وردپرس توانسته محبوبیت زیادی بین کابران به دست آورد در ادامه چند دلیل محبوبیت وردپرس را بررسی میکنیم.

وردپرس رایگان است

بله؛ یکی از دلیل محبوبیت وردپرس رایگان بودن آن است. این موضوع باعث میشود که هر فردی در سراسر دنیا توانایی دانلود و استفاده از وردپرس را داشته باشد. کافی است که به آدرس wordpress.org  مراجعه کنید و جدیدترین نسخه وردپرس را دانلود کنید و از آن استفاده کنید.

بروزرسانی دائمی وردپرس

تیم توسعه دهنده وردپرس  روز به روز درحال اضافه کردن ویژگی های جدید به هسته اصلی وردپرس هستند. و به صورت مرتب مشکلات وردپرس را برطرف میکند.

قالب و افزونه های رایگان

سایت هایی که با وردپرس طراحی میشوند بر روی پایه ای هستند که میتوان کار طراحی را روی آن انجام داد؛ این پایه همان قالب های وردپرس هستند. اگر بخواهیم برای قالب ها در دنیای واقعی مثالی بیاوریم اسکلیت ساختمان را میتوان مثال زد که بر روی آن ساختمان بنا می شود.

در سایت وردپرس تعداد بسار زیادی قالب به صورت رایگان وجود دارد که میتوان از آنها استفاده کرد. اگر به تصویر زیر دقت کنید درلحظه ای که این عکس گرفته شد ۹۴۳۶ قالب به صورت رایگان رد مخزن وردپرس وجود دارد که کاربران میتوانند از آن استفاده کنند.

قالب های رایگان وردپرس - وب سایت نقره ای

افزونه های وردپرس ابزارهایی هستند که به ما امکان اضافه کردن ویژگی های متعدد را به سایت میدهند. با استفاده از افزونه ها تقریبا هر ویژگی که بخواهید میتوانید به سایت خود اضافه کنید. در این مورد هم وردپرس و توسعه دهنده های ودرپرس در سراسر دنیا کم کاری نکردند و تعداد زیادی افزونه رایگان در مخزن وردپرس وجود دارد که میتوانید به سادگی از آنها استفاده کنید.

همان طور که در عکس زیر می بینید  ۵۹۷۶۰ افزونه رایگان در مخزن وردپرس وجود دارد که برای موارد مختلف کاربرد دارند و کاربران می توانند از آن استفاده کنند.

افزونه های رایگان وردپرس - وب سایت نقره ای

امنیت وردرپرس

امنیت همیشه موضوع نسبی بوده و امنید ۱۰۰ درصدی نداریم. یکی موارد که منتقدان از وردپرس ایراد میگیرند امنیت آن است. اما وردپرس در سالهای گذشته به خوبی نشان داده که سایت های وردپرس در صورتی که پارامترهای امنیتی را رعایت کنند به مشکلی برخورد نمی کنند.

وردپرس با توجه به اوپن سورس بودنش در دسترس همه افراد جهان است  و این موضوع باعث شده است که توسعه دهنده های سراسر جهان در صورتی که مشکلی در هسته وردپرس پیداکنند ان را برطرف کنند تا تیم اصلی وردپرس خیلی سریع آن مشکل را برطرف کند.

هزینه کم طراحی سایت با وردپرس

هزینه طراحی سایت همیشه یکی از دغدغه های کسب و کارها بوده چرا که طراحی سایت با زبان های برنامه نویسی بسیار بالا بوده اما  وردپرس با توجه به امکاناتی که دارد با حداقل هزینه کسب و کار ها میتوانند وارد فضای آنلاین شوند و شروع به فروش و کسب درامد از طریق سایت کنند.

سئو پذیری خوب وردپرس

برای اینکه بتوانید رتبه های برتر گوگل را کسب کنید نیاز دارید که فرایند سئو بر روی سایت شما انجام شود. وردپرس به خوبی نشان داده است که پتانسیل کسب جایگاه های برتر گوگل را دارد و سایت های وردپرس به خوبی در این زمینه درخشیدند.

ودرپرس ویژگی های بسیاری دارد که دراین مطلب نمی توان انها رابیان کرد. در انتهای مطلب اگر بخواهیم که به یک جمع بندی برسیم  به این نتیجه میرسیم که با  یادگیر وردپرس هم میتوان کسب و کارخود را وارد فضای آنلاین کرد و هم میتوان از طریق طراحی سایت به درامد بسیار خوبی رسید.

منبع : وب سایت نقره ای

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها