جوان‌ترین پاپ‌های جهان مسیحیت را می‌شناسید؟

به نظر می‌رسد کسانی که لباس پاپ به تن می‌کردند، جدا از داشتن دانش کافی از کتاب مقدس، باید مردی سالخورده با موهای ژولیده و خاکستری می‌بودند. اصلا دنیا در قرن بیستم و بیست و یکم، پاپی زیر ۵۸ سال به خود ندیده است. البته این از روی سنت نبوده است. پاپ، نقش رئیس کلیسای کاتولیک و اسقف روم را برعهده دارد و همچنین رئیس شهر واتیکان و دولت-شهر پادشاهی هم محسوب می‌شود.

وظایفی که به پاپ سپرده می‌شد، وسیع هستند و فقط به مسائل مذهبی ختم نمی‌شوند. پاپ حتی اهمیت و نفوذ زیادی در پیروان مذهبی‌اش دارد. وظایف او این موارد را شامل می‌شود؛ ملاقات با رئسای ایالات، حفظ دیپلماسی و انتصاب اسقف‌های جدید. شاید به خاطر همین است که پاپ‌های امروزه همیشه سن‌وسال‌دار هستند. درخواست‌های زیادی از پاپ‌ها می‌شود و دانایی زیادی دارند و با شخصیت مذهبی که دارند، نسبت به شخصیت‌های معمولی سیاسی، ذاتا اهمیت بیشتری به آن‌ها می‌شود. در مقاله امروز با جوان‌ترین پاپ‌های جهان روبه‌رو می‌شویم، که شخصیت‌های مذهبی و معتبری بودند و در جهان مذهبی خدمت می‌کردند.

۸- پاپ مارینوس اول

نام: بدون شرح

سن و سال: ۵۲ سال

تولد: ۸۳۰ میلادی

محل تولید: گالس، ایالات پاپ

جوان‌ترین پاپ‌های جهان

پاپ مارینوس اول که معمولا به مارتین دوم هم شناخته می‌شود، در گالس به دنیا آمده و اهل ایتالیا بود. او مانند بسیاری از افرادی که آماده می‌شدند تا پاپ شوند، پسر یک کشیش بود. پاپ مارینوس اول حتی قبل از اینکه پاپ شود، اسقفی بود که به عنوان نماینده پاپ در کنستانتین خدمت می‌کرد.

آیا می‌دانستید؟

پاپ مارینوس اول احترام زیادی برای آلفرد بزرگ قائل بود. کارهایی که او انجام داد، معاف کردن مالیات آنگلوساکسون‌ها بود. گفته می‌شود که او قطعه‌ای از صلیب حقیقی به عنوان یکی از بقایای فیزیکی صلیبی را به عنوان نشان دوستی‌شان به آلفرد بزرگ هدیه دارد، که حضرت مسیح با آن به صلیب کشیده شده بود.

۷- پاپ استفان هفتم

نام: استفانوس د گابریلی

سن و سال: ۴۹

تولد: ۸۸۰

محل تولید: روم، ایالات پاپ

جوان‌ترین پاپ‌های جهان

پاپ استفان هفتم، در روم به دنیا آمد و پسر تئودموندوس بود. او می‌دانست که صاحب جایگاه پاپ است، تا اینکه پسر ماروزیا (جان) از اشرافی‌های رومی و معشوقه منسوب به پاپ سرگیوس سوم، آماده شده بود تا پاپ جدید شود.

پاپ استفان هفتم، صد و بیست و چهارمین پاپ جهان است.

آیا می‌دانستید؟

او در ماه مارس سال ۹۳۱ میلادی درگذشت و پسر ماروزیا، جان هشتم جانشین او شد.

۶- پاپ مارتین پنجم

نام: اتو کلوناد

سن و سال: ۴۸

تولد: ژانویه/فوریه سال ۱۳۶۹

محل تولید: جنازانو، ایالات پاپ

جوان‌ترین پاپ‌های جهان

اوتو کولونناد که با نام حرفه‌ای پاپ مارتین پنجم شناخته می‌شود، در چیزی بین ماه ژانویه و فوریه سال ۱۳۶۹ میلادی در گنازانو، ایالات پاپ به دنیا آمده بود. او بعد از انتخابش به عنوان پاپ، مشغول شد و تلاش‌های زیادی می‌کرد و با پایان دادن به انشقاق غربی (۱۳۷۸-۱۴۱۷)، گردهمایی شورای بازل در سال ۱۴۳۱ میلادی و آغاز جنگ‌های هوسی مشهور است، که به جنگ‌های هوسی یا جنگ‌های بوهمی یا انقلاب هوسی هم شناخته می‌شود. این جنگ‌ها در مجموعه‌ای از جنگ‌هایی دسته‌بندی می‌شود که بین هوسی و حزب‌ها، قدرت‌های کاتولیکی در حکومت امپراتور مقدس روم جریان داشته بود.

آیا می‌دانستید؟

اتو کلوناد ۶۲ سالش بود، که در ۲۰ فوریه سال ۱۴۳۱ میلادی بر اثر سکته از دنیا رفت. طبق استانداردهای پاپی، می‌توانید زندگی او را ناتمام تصور کنید و علی‌رغم خدماتش بعد از ۱۴ نوامبر سال ۱۴۱۷ میلادی، او را به عنوان یکی از جوان‌ترین پاپ‌های جهان حاکم در نظر بگیرید.

۵- پاپ کلمنت هفتم

نام: جیلولیو دی جولیانو دی مدیچی

سن و سال: ۴۵

تولد: ۱۴۷۸/۲۶/۰۵

محل تولید: فلورانس، جمهوری فلورانس

جوان‌ترین پاپ‌های جهان

پاپ کلمنت هفتم با نام واقعی جیلولیو دی جولیانو دی مدیچی، دویست و نوزدهمین پاپی محسوب می‌شد، که در واتیکان خدمت می‌کرد. او از ریشه سلطنتی خاندان میچی‌ها آمده بود، که یک خاندان بانکدار و سلسله سیاسی برجسته ایتالیایی بودند. این خاندان اولین بدنامی و قدرت خود را در نیمه‌های آخر قرن پانزدهم جمهوری فلورانس به دست آوردند.

بانکداری در تمام اروپای قرن پانزدهم شکل گرفته بود و شرط می‌بندیم که کلمنت هفتم روابط راحت و آرامی به این قدرقدرت‌های اقتصادی و خانواده سلطنتی داشت که کاری کردند تا آینده موفقی داشته باشد. اگر چند چیز در دنیا وجود داشته باشند که با گذشت حتی قرن‌ها تغییری نکند، مطمئن باشید که مرگ و مالیات و خوشاوندسالاری (پارتی‌بازی) است.

آیا می‌دانستید؟

مورخان، پاپ کلمنت هفتم را به عنوان بداقبال‌ترین پاپ دنیا نام می‌برند. این عنوان را به این خاطر به او داده بودند، که کشمکش‌های مذهبی و نظامی و سیاسی او را در زمان حکومتش به باتلاق کشاندند، که در سراسر اروپا گسترش پیدا کرده و با پیامدهایش گوشه‌به‌گوشه سیاست‌های جهان و مسیحیت را در بر گرفته بود.

۴- پاپ جان بیست و سوم

نام: بالداسار کوسا

سن و سال: ۴۵

تولد: ۱۳۶۵

محل تولید: پروسیدا، ناپل

جوان‌ترین پاپ‌های جهان

پاپ جان بیست و سوم حداقل به گفته کلیسای کاتولیک، ضدپاپ بود! اصلا او به خاطر مخالفت با پاپ گریگوری دوازدهم شهره شده بود. کلیسای کاتولیک اما او را به عنوان جانشین واقعی پطرس مقدس می‌دید. هرچند، این چیزها نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد تا او را به عنوان یک جانشین مشروح و ششمین نفر در فهرست‌مان قرار ندهیم. او در پادشاهی زیبای ناپل به دنیا آمده بود، که در سال‌های بین سال‌های ۱۲۸۲ و ۱۸۱۶ میلادی، بر بخشی از شبه‌جزیره ایتالیایی در جنوب ایالات پاپ حکمرانی می‌کرد.

آیا می‌دانستید؟

با اینکه او احتمالا رفتارهای مذهبی خودش را داشت، اما باعث نمی‌شد که در آلمان زندانی نشود. هرچند که خاندان مدیچی‌ها مبلغ زیادی برای آزادی او در سال ۱۴۱۸ میلادی پرداخت کرده بودند.

۳- پاپ گریگوری یازدهم

نام: پیر راجر دو بوفور

سن و سال: ۴۱

تولد: ۱۳۲۹

محل تولید: مومونت، لیموزین، فرانسه

جوان‌ترین پاپ‌های جهان

پاپ گریگوری یازدهم که به پیر راجر دو بوفور هم شناخته می‌شود، از دسامبر ۱۳۷۰ میلادی تا زمان مرگش در ۱۳۷۸ میلادی، در مقام پاپ حکمرانی می‌کرد. او آخرین پاپ آویگنون (منطقه جنوب شرقی فرانسه) بود، منتها امروزه بیشتر پاپ‌های فرانسوی را کلیسای کاتولیک به رسمیت می‌شناسد.

او در کودکی به خاطر اینکه برادرزاده پیر کاردینال راجبر بود، که در سال ۱۳۴۲ میلادی در مقام پاپ حاضر شد و نام کلمنت ششم را انتخاب کرد، رابطه نزدیکی با پاپ داشت. کلمنت ششم به پاپ گریگوری یازدهم علاقه داشت و به او مزایایی داد که مقام پاپ را متداعی می‌کرد، که یکی از آن امتیازات این بود که او در ۱۸ سالگی، شماس (خادم کلیسا) کاردینال شد.

آیا می‌دانستید؟

پاپ گریگوری یازدهم آخرین پاپ با تابعیت فرانسوی بود، که در ۲۷ مارس سال ۱۳۷۶ میلادی در روم درگذشت.

۲- پاپ لئو ایکس

نام: جووانی دی لورنزو دی مدیچی

سن و سال: ۳۷

تولد: ۱۴۷۵/۱۱/۱۲

محل تولید: فلورانس، جمهوری فلورانس

جووانی دی لورنزو دی مدیچی، نام واقعی پاپ لئو ایکس بود. البته با اینکه هر دوی این نام در قرن شانزدهم مورد احترام بود، نمی‌شود گفت که کدامیک از آن‌ها بهتر است. حتی اگر از خاندان مدیچی‌ها هم باشید که یک بار سیاسی و اقتصادی جالب‌توجهی پشت خود دارد، باز هم نمی‌شود از پاپ لئو ایکس گذشت که در خور یک ابرقهرمان است.

او در زمان تعصدی‌اش در مقام پاپ، با وظیفه‌های مهمی مانند سازماندهی مجدد دانشگاه رومی، پشتیبانی و ارتقاء مطالعات ادبی و شعر و چیزهای باستانی سروکله می‌زد.

آیا می‌دانستید؟

پاپ لئو در ۴۵ سالگی در ۱ دسامبر سال ۱۵۲۱، به خاطر بیماری التهاب ریه درگذشت و در سانتا ماریا سوپرانو مینروا در روم دفن شده بود.

۱-پاپ بندیک نهم

نام: تئوفیلاکت دی توسکولوم

سن و سال: ۱۲، ۲۰، ۳۳، ۳۵

تولد: ۱۰۱۲

محل تولید: روم، ایالات پاپ

جوان‌ترین پاپ‌های جهان

پاپ بندیک نهم که به تئوفیلاکتوس از توسکولوم هم شناخته می‌شود، یکی از جوان‌ترین پاپ‌های جهان است.

او احتمالا نامش را عوض کرده تا معنای نام او را با یک دایناسور اشتباه نگیرند. پاپ بندیک نهم از جوان‌ترین پاپ‌های جهان در تاریخ محسوب می‌شود، که بیشتر از یک بار در مقام پاپ حکمرانی کرده بود. او همچنین تنها پاپی بود که مجبور شده بود مقام خود را بفروشد. نحوه پاپ شدن او سوال برانگیز است و احتمالا بوی فساد دارد. پدرش مقام پاپ او را در یک سنت قدیمی رشوه‌خواری به دست گرفته بود.

آیا می‌دانستید؟

پاپ بندیک نهم، صد و چهل و پنجمین، صد و چهل و هفتمین و صد و پنجاهمین پاپ دوران بود. البته بحث‌ها و پرونده‌هایی وجود دارد که احتمالا اولین حکمرانی او را در ۱۲ سالگی تخمین می‌زنند.

این‌جاست که رودولفوس گالبر، راهب و مورخی که در سال ۹۸۵ تا ۱۰۴۷ میلادی زندگی می‌کرد، منتقد جدی پاپ بندیک نهم بود و ادعا می‌کرد که در شواهد سند تاریخی‌اش، این پاپ در سال ۱۰۳۲ میلادی، ۱۲ سالش بود. زمانی که پاپ بندیک طعم قدرت را کشید، گرفتن قدرت از دست او سخت شده بود.

منبع oldest
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها