چگونه مبل و فرش سفید را تمیز کنیم در خانه + راهنمای تصویری

چگونه مبل سفید را تمیز کنیم؟

مبل‌ها به خاطر استفاده زیاد، معمولا چرک هستند و رنگ تیره‌تری به خود می‌گیرند. حال فکر کنید که رنگ مبل سفید باشد؛ در این صورت آلودگی‌ها می‌توانند تاثیرگذارتر باشند و رد پای خود را به راحتی روی مبل سفید قرار دهند. به همین دلیل بسیاری از افراد از خرید مبل سفید دوری می‌کنند تا به این وسیله بتوانند از آلودگی و کثیف شدن مبلمان خود جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: فرش طرح افشان ، ۱۵ مدل جدید و پرفروش

بیشتر بخوانید: قیمت فرش ۱۲متری ۷۰۰شانه نگین مشهد

بنابراین ما در این مقاله می‌خواهیم به ارائه توضیحاتی در رابطه با نحوه تمیز کردن مبل روشن و پاک کردن مبل سفید بپردازیم تا افراد بتوانند با توجه به این موارد، مبلمان مورد پسند خود را در خانه بچینند. در صورتی که شما هم مبل سفید دارید و می‌خواهید آن را به ظاهر روز اولش بازگردانید، می‌توانید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل فرش طرح طلاکوب در ایران

استفاده از شوینده‌های مناسب

در بحث پاک کردن مبل سفید، گاها افراد به شستشوی دستی مراجعه می‌کنند. چرا که روکش برخی از مبل‌ها قابلیت جدا شدن دارد. برای پاک کردن مبل سفید در این انواع، نباید از هر ماده شوینده‌ای مصرف کنید. در واقع باید با استفاده از مواد شوینده مناسب و متناسب با الیاف مبلمان خود اقدام به شستشو کنید. چرا که گاها مواد شوینده نامناسب، می‌تواند به الیاف آسیب بزند. البته به این مسئله هم توجه داشته باشید که شستشوی دستی بهترین انتخاب است. چرا که می‌توانید به میزان لازم پارچه را شستشو دهید. استفاده از لباسشویی برای شستن روکش مبل یا هر پارچه حساس دیگری، گزینه چندان مناسبی نیست.

نحوه تمیز کردن مبل روشن

تمیز و پاک کردن مبل سفید، با استفاده از روش‌های متفاوتی حاصل می‌شود. یعنی افراد می‌توانند متناسب با شرایط، گزینه خوبی را انتخاب کنند. برای آگاهی از روش‌های و نحوه‌ تمیز کردن مبل روشن، به ادامه این مطلب توجه کنید.

•استفاده از جوش شیرین

یکی از این روش‌ها، استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین به سبب خاصیت میکروب زدائی که دارد، می‌تواند آلودگی‌ها را به خود جذب کند و سبب روشن‌تر شدن سطوح شود. به علاوه بوی بدی که ممکن است در یک سطح وجود داشته باشد را هم از بین می‌برد. به همین دلیل جوش شیرین برای پاک کردن مبل سفید و مبل‌های روشن مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اینکه از جوش شیرین استفاده کنید، ابتدا باید سطح مبل را به خوبی با جوش شیرین بپوشانید و حدودا نیم ساعت فرصت دهید تا آلودگی‌ها جذب جوش شیرین شوند، سپس با جاروبرقی تمام سطوح را پاک کنید تا هیچ جوش شیرینی باقی نماند.

•استفاده از اسپری مخصوص مبل

یکی دیگر از راهکارهایی که برای پاک کردن مبل سفید به کار می‌رود، استفاده از اسپری مخصوص مبل است. از آنجایی که این روش در میان افراد بسیاری باب شده، می‌توانید به راحتی آن را در فروشگاه‌های مختلف بیابید. اسپری مخصوص مبل به صورت کف، ماده شوینده را خارج می‌کند. برای اینکه از این اسپری استفاده کنید، باید با یک دستمال آغشته به این ماده، تمام سطح مبل را دستمال بکشید و چند دقیقه به آن فرصت بدهید تا بتواند کثیفی‌ها را در خود حل کند. سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب، تمام سطح را تمیز کنید. از آنجایی که این ماده با یک بار دستمال کشیدن به خوبی پاک نمی‌شود، باید چند بار اینکار را تکرار کنید و هر بار دستمال را بشویید تا تمیز باشد. بعد از اینکه خوب ماده را پاک کردید، به مبل خیس شده، اجازه دهید تا با جریان هوا خشک شود.

•استفاده از آب و صابون

آب و صابون می‌تواند گزینه خوبی باشد تا کثیفی‌ها و چربی‌هایی که ممکن است روی سطح مبل ایجاد شده باشد از بین برود. برای همین می‌توانید دستمالی را با محلول رقیق آب و صابون آغشته کنید و روی سطوح مختلف مبل بکشید و بعد از گذشت چند دقیقه، سطح مبل را با استفاده از یک دستمال تمیز مرطوب پاک کنید تا ترکیب قبلی از روی مبل پاک شود.

•استفاده از بخارشوی

در صورتی که الیاف مبل با این روش آسیب نبیند، می‌توانید از بخارشوی استفاده کنید. برای اینکه از این مسئله آگاهی پیدا کنید، باید به برچسب راهنمای مبل مراجعه کنید. استفاده از بخارشوی برای شستشوی سطح مبل‌، به یکی از محبوب‌ترین‌ روش‌های پاک کردن مبل سفید و رنگی تبدیل شده است.

•استفاده از الکل

استفاده از الکل در حیطه تمیز کردن سطح مبلمان قرار نمی‌گیرد، بلکه برای لکه‌ها خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان نمونه، وقتی سطح مبل به وسیله ماژیک و یا جوهر، رنگی شده، الکل می‌تواند گزینه‌ خوبی باشد که قابلیت انحلال این مواد را در خود دارد. اما برای اینکه از صحت عملکرد الکل اطمینان پیدا کنید، بهتر است روی یک قسمت از مبل که خارج از دید است، این روش را امتحان کنید تا اگر مشکل بدتر شد، گزینه الکل را کنار بگذارید.

برای تمیز کردن با الکل، نباید مستقیما الکل را روی پارچه مبل بریزید، بلکه از پارچه دیگری استفاده کنید. به طوری که پارچه آغشته به الکل را به صورت ضربه‌ای روی لکه بزنید. از کشیدن پارچه روی لکه خودداری کنید چرا که می‌تواند سبب پخش شدن الکل شود.

•استفاده از نشاسته

اگر لکه خون روی مبل باشد، می‌توانید از نشاسته و آب استفاده کنید. برای اینکار باید مقداری آب روی نشاسته بریزید و هم بزنید تا حالت خمیری بگیرد. سپس این خمیر را روی لکه بگذارید و اجازه دهید تا خشک شود. بعد می‌توانید آن را از روی مبل جدا کنید.

پاک کردن مبل سفید چرمی

برای پاک کردن مبل سفید چرمی، می‌توانید از محلول آب، سرکه و روغن زیتون و یا محلولی از آبلیمو و عصاره تارتار استفاده کنید و پارچه آغشته به یکی از این ترکیبات را روی سطح مبل سفید چرمی بکشید و در نهایت با دستمال مرطوب سطح را تمیز کنید. در نهایت خواهید دید که سطح مبل چقدر خوب تمیز شده است.

پاک کردن مبل سفید مخملی

پاک کردن مبل سفید مخملی به سبب الیافی که دارد، نیاز به توجه بیشتری نسبت به نوع شوینده دارد. به هر حال الیاف مخمل از دیگر الیاف متفاوت است. باید برای شستشو و پاک کردن مبل سفید مخملی، از دستورالعمل این پارچه استفاده کنید و با توجه به آن اقدام به کار کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها