هزینه یا تعرفه سئوی یک سایت چگونه محاسبه می گردد؟

کسب و کارهای اینترنتی امروزه یکی از روش‌های کسب درآمد در دنیای مدرن است؛ اگر شما یک سایتی داشته باشید، برای کسب درآمد نیاز دارید تا سایت خودتان را سئو کنید.

اگر شما خودتان با علم سئو آگاه هستید که می‌توانید خودتان مراحل آن را انجام دهید. در غیر اینصورت شما باید با یک متخصص سئو قرارداد ببندید و پروژه سئو سایت خودتان را برون سپاری کنید.

حالا این متخصص سئو باید با بررسی‌هایی که بر روی سایت شما انجام می‎دهد، یک تعرفه‌ای را جهت دستمزد و انجام خدمات، به شما اعلام کند. بعضی از افرادی که اطلاعات زیادی در این زمینه ندارند، به راحتی توسط سودجویانی که خودشان را متخصص می‌خوانند گول می‌خورند و هزینه‌های اضافی را به حساب این افراد واریز می‌کنند.

در این پست قصد داریم تا شما را با تعرفه سئو سایت آشنا کنیم و ببینیم که یک متخصص سئو، با چه روش‌هایی اقدام به محاسبه این تعرفه می‌کند.با تهران لرن همراه باشید:

بررسی تعرفه سئو سایت به چه صورت است؟

سئو سایت از بخش‌های مخلتفی تشکیل می‌شود که هر بخشی نیازمند مهارت و تخصص مخصوص به خودش است. پس یک متخصص سئو برای اینکه بخواهد نرخی را برای سئو یک سایت مشخص کند، باید اول از همه به بررسی همه این موارد بپردازد. این بخش‌ها عبارتند از:

  • سئو داخلی
  • سئو خارجی
  • سئو تکنیکال

باز هر کدام از این بخش‌ها تقسیم به موارد گوناگونی می‌شوند؛ مثلا بحث تولید محتوا برمی‌گردد به بخش سئو داخلی؛ یا لینکسازی خارجی مربوط می‌شود به سئو خارجی و …

جدای از موارد بالا، موضوعات دیگری هم هستند که بر روی تعرفه سئو سایت تاثیر می‌گذارند. مسائلی مثل هزینه ابزارهای سئو، دستمزد متخصص سئو و …

طبق بررسی تعرفه‌های اکثر متخصص‌های سئو، مشخص شده که حداقل سئو سایت (برای هر بخش به صورت جداگانه) از ۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان شروع می‌شود و در همه سایتها هم یکسان است. حالا دوباره بسته به نوع پروژه، می‌تواند این قیمت افزایش پیدا کند.

عوامل تاثیرگذار بر تعرفه سئو

احتمالا شما هم در سایتهای مختلف مشاهده کردید که نوشته بودند برای استعلام قیمت، تماس بگیرید و هیچ قیمتی را در داخل خود سایت مشخص نمی‌کنند. البته حق هم دارند؛ چون تعرفه سئو بسته به خدماتی که شما می‌خواهید متفاوت است.

حتی تکنیک‌های متخصص سئو هم می‌تواند بر روی تعرفه سئو تاثیر بگذارد. برای مثال بعضی از متخصصان سئو از لینک‌های PBN استفاده می‌کنند که استفاده از خود PBN می‌تواند یک هزینه‌ای مجزا داشته باشد. چون متخصص سئو برای ساختن PBN، هزینه‌های زیادی کرده و همچنین دوره‌های مخصوصش را گذرانده.

بحث بعدی که می‌تواند بر روی سئو سایت تاثیر بگذارد، نوع پروژه است؛ منظور ما از نوع پروژه، بزرگی یا کوچک بودن سایتهاست؛ همانطور که می‌دانید، سایتهای بزرگ نیازمند فعالیت بیشتری هستند که همین موضوع باعث می‌شود تا متخصص سئو، افراد بیشتری را برای انجام پروژه استخدام کند. ولی اگر سایت شما کوچک باشد، متخصص سئو خودش به تنهایی می‌تواند پروژه را مدیریت کنید و نیاز به روش خاص و نیرو اضافی نیست.

تعرفه سئو توسط چه ارگانی مشخص می‌شود؟

بعضی از متخصصان سئو از بی اطلاع بودن کارفرما استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند با اطلاعات غلط، هزینه بیشتر را از او بگیرند؛ برای مثال بعضی‌ها ادعا می‌کنند که این مبلغ توسط یک ارگان دولتی مشخص شده و یک نرخ مصوب است.

باید بدانید که هیچ شرکت و ارگان دولتی وجود ندارد که بخواهد نرخ مصوبی برای تعرفه‌های سئو مشخص کند. تمامی این تعرفه توسط خود متخصص سئو و بعد از بررسی‌هایی که بر روی سایت شما انجام می‌دهد، مشخص می‌شود.

متخصص سئو باید هر سه بخشی که بالاتر معرفی کردیم را بررسی کند و سپس مسائل دیگر به مانند دستمزد، هزینه ابزارهای سئو، نیرو کار، نوع پروژه و … بررسی کند تا به یک نرخی به عنوان تعرفه سئو سایت شما برسد.

تعرفه سئو برای سایتهای کوچک چقدر است؟

همانطور که گفتیم، نوع پروژه می‌تواند تاثیر مستقیم بر روی تعرفه سئو سایت بگذارد. قیمت سئو سایت‌های کوچک معمولا از ۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان شروع می‌شود و حالا بسته به خدمات مختلف، افزایش می‌یابد؛ ولی ممکن است یکسری اتفاقاتی در پروژه برای شما پیش بیاید که بر روی تعرفه سئو تاثیر می‌گذارد:

  • اولین مورد مربوط می‌شود به رتبه‌های بالا. قاعدتا هر چه به رتبه بالاتری برسید، رقابت هم سخت‌تر می‌شود که این موضوع می‌تواند بر روی تعرفه سئو تاثیر بگذارد.
  • اگر سایت شما در صفحات پایین مثل ۲ قرار داشت، متخصص سئو بعد از اینکه توانست سایت را به رتبه‌های بالاتر مثل صفحه اول برساند، برای اینکه روحیه و انگیزه بیشتری برای کار داشته باشد، حدود ۲۰ الی ۴۰ درصد به تعرفه سئو اضافه می‌شود.
  • بسیاری از سایتها هستن که با تولید محتوا سئو شده آشنا نیستن و یکسری محتواهای بی کیفیت بر روی سایت دارند؛ بهینه کردن همین محتواها می‌تواند تا ۳۰ درصد تعرفه سئو یک سایت را بیشتر کند.
  • سایت‌هایی که توسط گوگل هم پنالتی شدند که دیگر هزینه‌های مختص به خودشان را دارند. چون اول متخصص باید بررسی کند که چرا شما پنالتی شدید و بعد از بررسی، تعرفه مدنظرش را به کارفرما اعلام می‌کند.

تعرفه سئو برای سایتهای بزرگ چقدر است؟

طبق بررسی‌هایی که بر روی تعرفه سایتهای بزرگ انجام شده، حداقل قیمت از ۶ میلیون تومان شروع می‌شود؛ ولی باز هم شرایطی وجود دارد که می‌تواند باعث تغییر این تعرفه شود:

  • مورد اول دقیقا به مانند سایتهای کوچک است؛ فقط با این تفاوت که برای سایتهای بزرگ باید هزینه‌های بیشتری کرد؛ چون رقیبهای بسیار قدرتمندی دارند که آنها هم هزینه‌های زیادی می‌کنند. البته بیشتر سایتهای بزرگ سعی می‌کنند تا هزینه‌های خودشان را بر روی برندینگ انجام دهند.
  • اگر سایت در صفحات پایین به مانند ۲ قرار دارد، بعد از اینکه به صفحات بالاتر رسیدید، به صورت پله‌ای، به تعرفه سئو سایت اضافه می‌شود.
  • حوزه فعالیت سایتهای بزرگ هم می‌تواند بر روی تعرفه سئو سایت تاثیر بگذارد؛ چون هر حوزه نیازمند مهارتهای خودش است؛ مثلا سئو سایت خبری با سئو سایت فروشگاهی با هم متفاوت است.
  • اگر سایت پنالتی شده باشد، باید بررسی شود و پس از پیدا کردن دلیل، متخصص سئو قیمت خودش را اعلام می‌کند.
  • اکثر سایتهای خارجی فعالیت زیادی بر روی سئو خارجی خودشان انجام می‌دهند که البته همانطور که گفتیم، بیشتر بر روی برندسازی است؛ ولی حتما نیاز به رپورتاژ هم دارند؛ قطعا سایتهای بزرگ باید در سایتهایی رپورتاژ بروند که اعتبار بالایی برخوردار باشند که هر چه اعتبار این سایتها بیشتر باشد، هزینه آنها هم بیشتر است.
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها