تاریخچه کابینت سازی در ایران از کی آغاز شد؟

امروزه استفاده از کابینت در خانه ها به امری رایج تبدیل شده است. در گذشته های بسیار دور چیزی به اسم کابینت وجود نداشته و ظروف آشپزخانه با این نظم چیده نمی شدند. با گذشت زمان اولین کابینت ها ایجاد شده و تاکنون تغییرات بسیاری داشته است. تاریخچه کابینت سازی در ایران راه طولانی را سپری کرده و هم اکنون طراحان و تولیدکنندگان کابینت بسیاری در ایران مشغول به فعالیت هستند. در ادامه مطلب تاریخچه تولید کابینت و بهترین جنس و نوع آن را بررسی می کنیم.

تاریخچه کابینت سازی در ایران

تاریخچه تولید کابینت در ایران

کابینت های موجود در ایران مانند تمامی دنیا در ابتدا از چوب طبیعی تولید می شدند. این کابینت ها با گذشت زمان از نظر شکل و ابعاد تغییر کرده و نمای آن از کابینت های اولیه فاصله گرفته است. با ظهور کابینت های فلزی، طراحان ایرانی انواع کابینت های فلزی را متناسب با نیاز خانواده های ایرانی تولید کردند. این کابینت ها پس از مدتی استفاده پوسیدگی های گسترده ای پیدا کرده و از صدر کابینت های پر فروش فاصله گرفتند.

نیاز جامعه توجه طراحان و تولید کنندگان را به سمت متریال دیگری به نام ام دی اف جلب نمود. در ابتدا ورق های ام دی اف از کشورهای دیگر به ایران وارد می شدند اما در سال ۱۳۴۰ اولین کارخانه تولید ام دی اف در ایران احداث شد. پس از آن و در سال های بعد کارخانه های دیگری در کل کشور در زمینه تولید کابینت ام دی اف احداث و به بهره برداری رسیدند.

بهترین جنس کابینت

کابینت ها از جنس های مختلفی تولید می شوند و هر یک از این جنس ها مزایا و معایبی دارند. به دلیل استفاده طولانی مدت از کابینت باید جنس آن از متریالی باشد که دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد. ام دی اف به عنوان بهترین جنس کابینت شناخته می شود. بخشی از تاریخچه کابینت سازی در ایران مربوط به ساخت کابینت های ام دی اف است. ام دی اف روکش صاف و یکدستی دارد و به همین دلیل پردازش طرح بر روی آن به بهترین شکل انجام می شود.

زیبایی ام دی اف و قیمت مناسب آن باعث استقبال مردم از این نوع کابینت شده است. ام دی اف تا سالیان طولانی ماندگار بوده و حشرات، قارچ ها و رطوبت به درون آن نفوذ نمی کنند. کابینت ام دی اف در انواع گوناگونی عرضه می شود که در ادامه هر یک از آنها را به شما معرفی می کنیم.

انواع کابینت ام دی اف

با توجه به تنوع سلیقه ها، کابینت های ام دی اف در مدل های گوناگونی ساخته می شوند. سبک کابینت های ام دی اف به سه صورت کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک می باشد. هر یک از این سبک ها برای دکوراسیون هایی در همین زمینه مورد استفاده قرار می گیرند. اطلاع از ویژگی ها و مشخصات هریک از این کابینت ها منجر به انتخاب صحیح هنگام خرید کابینت ام دی اف می شود.

کابینت کلاسیک

کابینت های کلاسیک نمایی اشرافی و سلطنتی دارند. در این نوع کابینت پیچیدگی طرح و نقوش به زیبایی دیده شده و قرینگی در اجزا بسیار با اهمیت است. کابینت کلاسیک از قدیم الایام در آشپزخانه ها مورد استفاده بوده و تاریخچه کابینت سازی در ایران این موضوع را به خوبی تایید می کند.

کابینت ام دی اف کلاسیک در انواع رنگ ها تولید می شود و در هر آشپزخانه ای باید از رنگی که با فضا همخوانی دارد استفاده گردد. کابینت های کلاسیک بهتر است در آشپزخانه هایی که دارای متراژ بالایی هستند استفاده شوند زیرا این کابینت ها فضای آشپزخانه را کوچک و دلگیر می کنند.

کابینت مدرن

کابینت مدرن به عنوان کابینت ساده شناخته می شود. این کابینت ها پیچیدگی طرح های کلاسیک را ندارند و با حفظ یکپارچگی خود، نمایی جذاب به آشپزخانه می دهند. تنوع رنگ کابینت مدرن ام دی اف سلیقه مشتریان علاقه مند به این نوع کابینت را به خوبی تحت پوشش قرار می دهد. کابینت های ام دی اف مدرن در هر آشپزخانه ای قابل استفاده هستند.

استفاده از رنگ های خنثی و روشن برای کابینت های مدرن میزان نور فضا را افزایش داده و فضای آشپزخانه بزرگتر از اندازه واقعی آن نشان می دهد. با استفاده از این قابلیت دیگر آشپزخانه های کوچک، دلگیر و خسته کننده نخواهند بود و این نقطه عطفی در طراحی دکوراسیون این بخش از خانه می باشد.

کابینت مدرن

کابینت نئوکلاسیک

کابینت های نئوکلاسیک تلفیقی از دو سبک مدرن و کلاسیک می باشند. خرید کابینت نئوکلاسیک کابینت امروزه مورد استقبال طیف وسیعی از مردم قرار گرفته زیرا این کابینت ها نه به سادگی کابینت های مدرن هستند و نه اینکه شلوغی سبک کلاسیک را دارند. ظاهر یکدست و یکپارچه کابینت ام دی اف نئوکلاسیک و وجود طرح های کوچک و ظریف بر روی آن، نمای چشمگیری را خلق کرده است.

 طراحی و پردازش مدل و طرح های مورد علاقه مشتریان بر روی کابینت های نئوکلاسیک بهتر از سایر کابینت ها انجام می شود. کابینت های نئوکلاسیک برای تمامی خانه ها کاربرد دارند و افراد می توانند کابینت دلخواه خود را در ابعاد مورد نظر سفارش دهند. تاریخچه کابینت سازی در ایران با وجود کابینت های ام دی اف نئوکلاسیک، تحول شگرفی داشته است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها