چگونه ظروف چینی لکه دار را بشوییم

چگونه ظروف چینی لکه دار را بشوییم؟ ظروف چینی هومیت جزء پرکاربردترین وسایل آشپزخانه و پذیرایی محسوب می شود که در انواع اقسام مدل های مختلف تولید می گردد. تمیز کردن کامل این ظروف با حفظ براقیت و درخشندگی از مهمترین دغدغه های مصرف کنندگان این ظروف است. راه حل های زیادی برای شستشوی ظروف چینی لکه دار وجود دارد که باید متناسب با نوع لک استفاده شود, تا در نهایت بدون آسیب دیدگی و از بین بردن لعاب ظروف، هرگونه لک از سطح ظروف پاک شود

بهترین روش شستشوی ظروف چینی لکه دار

چگونه ظروف چینی لکه دار را بشوییم

ظروف چینی هومیت در گروه ظرف های کلاسیک قرار می‌ گیرد و در اغلب مواقع با رنگ های سفید و روشن در بازار ارائه می گردد. معمولاً این ظروف در گروه ظرف های لوکس بوده و همه مدل های آن برای مهمانی ها و مجالس به کار می روند.
شستشوی ظرف های چینی لکه دار هومیت و همچنین تمیز و براق نگه داشتن این ظرف ها از چالش های بسیار مهم است که برای بانوان ایجاد می شود. شناخت برخی از مواد شوینده طبیعی و حتی مواد شیمیایی موجب می شود تا در مواقع لزوم بتوان هر مشکلی را برطرف کرد.

اگر ظرف های چینی شما هم دچار لکه های مختلف شده و براقیت قبل را ندارد، با استفاده از چند راهکار می توانید این مشکل را برطرف کنید. فقط کافیست بهترین روش شستشوی ظرف های چینی را بدانید، تا مانند روز اول ظرف های تمیز و براق داشته باشید. در ادامه به اینکه چگونه ظروف چینی لکه دار را بشوییم  میپردازیم ؟

بهترین روش شستشوی ظروف چینی لکه دار با استفاده از مواد طبیعی:

استفاده از سرکه

سرکه یکی از مواد قوی برای پاک کردن ظروف به شمار می رود, می ‌توانید با ترکیب یک فنجان الکل دو فنجان آب و یک فنجان سرکه یک محلول شوینده مناسب برای شستشوی ظروف تولید نمایید.

جوش شیرین

جوش شیرین جزء مواد طبیعی است که در زمینه های مختلف کاربرد دارد و نقش بسیار موثری برای تمیز و براق کردن ظرف های چینی ایفا می کند. با اضافه کردن جوش شیرین به آب و قرار دادن ظروف در آن در چند دقیقه کوتاه ظروف شما درخشنده می شود.

لیمو ترش

لیمو ترش جزء مرکباتی است که دارای اسید بوده و این اسید به خوبی هر نوع لک و کدری را از سطح ظروف پاک می کند. با نصف یک لیمو به همراه نمک می توانید هر لکی را از ظرف های چینی پاک کنید.

مخلوط جوش شیرین و سرکه

مخلوط جوش شیرین و سرکه از گزینه ‌های مناسبی است که برای از بین بردن لکه های قوی بر روی سطح ظرف های چینی به کار می رود. فقط باید یک تا دوساعت ظروف را در این محلول قرار بدهید و یا از خمیر ایجاد شده بر روی سطح ظروف و لکه ها بگذارید.

مواد شوینده شیمیایی برای شستشوی ظرف های چینی:

مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی جزء شوینده های پرکاربرد است, میتوان با خیساندن ظروف در آب بسیار گرم و مایع ظرفشویی تا حد زیادی هر نوع لکی را از سطح آن پاک کرد.

پودر ظرفشویی

پودر ظرفشویی هم جزء شوینده های قوی است که هرگونه لکه و چربی را از روی ظروف پاک می کند. اگر لکه ها قوی باشند, می توان از ترکیب سرکه و پودر ظرفشویی استفاده کرد و با قرار دادن ظروف به مدت یک ساعت در این محلول به راحتی براقیت آنها را به دست آورد.

مواد سفید کننده

سفید کننده های قوی آخرین راه حل هستند که در صورت تمیز نشدن ظروف باید از آن ها استفاده شود. ترکیب سفید کننده با دو برابر آب و قرار دادن ظروف به مدت ۳۰ دقیقه در این محلول یک راه برای از بین بردن لک از روی ظرف های چینی است. در هنگام شستشو با مواد سفید کننده، مراقب پوست دست و تهویه محیط باشید.

نکات مهم و کلیدی در شستشوی ظروف

ظروف چینی

از آنجا که ظرف های چینی، نفیس و با ارزش محسوب می ‌شوند، اغلب بانوان برای پذیرایی از مهمانان خود از آنها استفاده می ‌کنند. تمیز بودن این ظروف جزء موارد مهم است. تا اینجا موارد زیادی را برای رفع هرگونه لکه از روی ظروف مورد بررسی قرار دادیم؛ اما رعایت چند نکته در حین شستشو به تمیزتر شدن آنها کمک می کند.
در این بخش نکات مهم و کلیدی در شستشوی ظروف چینی را ذکر می کنیم:

  • بهتر است به طور مداوم ظرف های چینی را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید، چرا که در صورت ظرافت زیاد این ظروف، رنگ آنها با سرعت بیشتری از بین می رود.

  •  در هنگام شستشوی روزانه اگر از مقداری آبلیمو استفاده شود، همیشه ظروفی براق و درخشنده خواهید داشت. فقط کافیست چند قطره از آبلیمو را به مایع شوینده اضافه کنید، نیازی به استفاده بیش از حد نمی باشد.

  • در هنگام شستشوی ظروف با هر نوع ماده شوینده ای بهتر است حتما از آب گرم استفاده شود. زیرا آب گرم توانایی از بین بردن باکتری های روی سطح ظروف را هم دارد و البته به برطرف شدن لکه ها کمک می کند.

  •  بهتر است حتی الامکان از شوینده های قوی استفاده نکنید؛ زیرا این شوینده ها به لعاب چینی آسیب وارد می ‌کنند و در طی مرور زمان باعث زرد شدن سطح ظروف می شوند.

راه های جلوگیری از لک شدن ظروف

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است, برای ظرف های چینی هم این ضرب المثل قدیمی صحت پیدا می کند. مراقبت از ظرف های چینی موجب می شود تا کمتر دچار لک و حتی لب پر شدن گردند.
در این بخش به بررسی چند راه برای جلوگیری از لک شدن ظرف های چینی می پردازیم:

  1.  از به وجود آمدن هر گونه خراش بر روی سطح ظروف جلوگیری کنید, زیرا خراش های کوچک باعث ایجاد لکه های عمیق می شود.

  2.  از ایجاد تغییرات ناگهانی دما در ظروف چینی جلوگیری کنید, زیرا این ملاحظات مانع شکستن و ترک خوردن ظروف می شود.

  3.  پس از هر بار استفاده سریع ظروف را مورد شستشو قرار بدهید, تا هیچ گونه ماده ای از قبیل قهوه, چای و مواد غذایی رنگی بر روی ظرف ها باقی نماند.

  4. شستشوی ظروف با آب داغ یکی دیگر از راه حل هایی است که به دلیل از بین بردن هر نوع چربی و مضرات مواد غذایی لکی باقی نمی ماند.

  5. حتما از مقدار مناسبی مواد شوینده استفاده کنید، تا ضمن از بین بردن آثار مواد غذایی، به راحتی از سطح ظروف هم پاک شود.

تهیه ظروف چینی از فروشگاه هومیت

بهترین روش شستشوی ظروف چینی لکه دار

در بین تمامی راه حل هایی که برای از بین بردن لک از روی چینی ذکر شد، تهیه ظروف چینی مرغوب و با کیفیت هومیت به عنوان بهترین راه ممکن محسوب می گردد. زیرا با خرید ظروف مرغوب و باکیفیت از ایجاد لک بر روی آنها جلوگیری می شود.
مجموعه هومیت که در زمینه ظروف مناسب برای سرو و پذیرایی فعالیت حرفه ‌ای دارد، محصولات مرغوب و با کیفیت بالایی را از معروفترین برندهای تولید کننده ارائه می دهد. این مجموعه قادر است تا کلیه ظروف مورد نیاز برای مراکز بزرگ مانند تالارها و سالن های پذیرایی و مواردی از این قبیل را به طور کامل تهیه کند.
برای تهیه چینی ، کافیست با کارشناسان هومیت در سایت https://homate.ir  ارتباط برقرار کنید و پس از اعلام شرایط مد نظر خود جدیدترین ظروف چینی با طرح های مدرن و نقش های سنتی به شما معرفی می شود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها