کشمش سالم است؟ – کشمش برای بدن ما مفید است!

همه آنها را از گذشته می شناسند، جعبه های کوچک با کشمش. شیرینی های خوشمزه “شیرینی”. گاهی با یک لایه شکلات یا ماست روی آن. سوال اینجاست که آیا کشمش سالم است یا خیر؟ هر آنـچه می خواهید در مورد کشمش پلویی بدانید را اینجا بخوانید!

کشمش چیست؟

ریشه نام کشمش به زبان فرانسوی است. ما کلمه “کشمش” را در حالی که در واقع به معنای انگور است به کشمش ترجمه کرده ایم . در فرانسه کشمش را انگور خشک می نامند، کشمش پلویی. بنابراین کشمش فقط یک انگور خشک است. و برای این که انگور خشک با کیفیت داشته باشیم باید هنگام کاشت درخت انگور مقداری پوکه معدنی را با خاک مخلوط کنیم تا انگور باکیفیت  تولید شود تا کشمش خوبی بدست بیاریم

کشمش از کشمش زرد یا آبی تهیه می شود؟

بنابراین کشمش از انگور تهیه می شود و به رنگ کشمش زرد و تیره است، اما هر دو از  انگور زرد می آیند. از انگور آبی نمی توان کشمش درست کرد.

انگورها را از بوته ها بریده و سپس در آفتاب قرار می دهند تا خشک شود. خشک کردن انگور باعث تیره شدن رنگ آن می شود. مزیت کشمش پلویی این است که می توانید آن را بیشتر از انگور نگهداری کنید، در حالی که به همان اندازه سالم هستند.

انگورهای زرد را روی سنگ پوکه معدنی  می چینن. این امر باعث ایجاد ترک های کوچک در پوست انگور می شود. این فرآیند خشک شدن را کوتاه می کند و رنگ انگور روشن تر می ماند.

سپس انگورها کشمش پلویی  می شوند و از ساقه، سرشاخه، هسته و غیره جدا می شوند. به عنوان آخرین مرحله، کشمش اغلب با دی اکسید گوگرد درمان می شود. کشمش را می توان حتی بهتر ذخیره کرد. به دلیل آخرین درمان، توصیه می شود کشمش را قبل از استفاده بشویید.

 

کشمش پلویی یا مویز؟

فرق بین مویز و کشمش عمدتاً در نوع انگور مورد استفاده است. برای کشمش این سلطان است، مویز از Vitis vinifera Korinthiaka تهیه می شود. این یک نوع انگور از یـونان است که میوه های بسیار کوچکی تولید می کند.

تفاوت بزرگ بین مویز و کشمش در رنگ و طعم آن است. مویز کوچکتر است. رنگ توت از آبی تیره تا قهوه‌ای متغیر است و هر چه رنگ توت تیره‌تر شود طعم آن شیرین‌تر می‌شود

وجود دارد. همچنین حاوی پلی فنول ها هستند که از اجزای گیاهی هستند. هر دو سالم هستند و برای قلب و عروق خونی ما مفید هستند. همچنین در کشمش پتاسیم و بور وجود دارد که این ماده معدنی است که استخوان ها را تقویت می کند.

پوست انگور همچنین حاوی آنتی اکسیدان است که در انگور آبی بیشتر از انگور سبز است. آنتی اکسیدان ها سالم هستند و تأثیر مثبتی بر سیستم گردش خون دارند و به محافظت از بدن کمک می کنند.

کشمش پلویی برای بدن مفید است. آنها سیستم گوارش ما را تحریک می کنند و به جذب غذا کمک می کنند.

همچنین حاوی ساپونین است که تضمین می کند کلسترول رژیم غذایی به خون ما نمی رسد. علاوه بر ساپونین ها، رسوراترول سطح کلسترول را کاهش می دهد.

برای افرادی که سیستم روده ای حساس دارند بهتر است پوست و دانه آن را نخورند. فیبر غذایی موجود در کشمش پلویی باعث بهبود حرکات روده می شود.

 

کشمش را در حد اعتدال مصرف کنید

مانند تقریباً همه چیز، باید کشمش را در حد اعتدال مصرف کنید. آنها حاوی کالری زیادی هستند، حتی به یکی از پر کالری ترین میوه ها تعلق دارند. با تبدیل به کالری، تقریباً ۲۸۵ کیلو کالری در هر ۱۰۰ گرم دارند. علاوه بر این، حاوی قندهای زیادی است، یعنی ۶۴ گرم شکر در ۱۰۰ گرم کشمش. با این حال، این بدان معنا نیست که کشمش ناسالم است.

 

کشمش دندان دوست است

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما کشمش برای دندان های شما مفید است. اگرچه حاوی قند زیادی هستند، اما کیفیت خوبی دارند. تحقیقات انجام شده و مشخص شده است که پنج ماده باکتری کش در کشمش وجود دارد. به طور خلاصه، این مواد تضمین می کنند که رشد باکتری های مختلف دهان کند می شود. این از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

 

کشمش و غذا

کشمش پلویی را می توان به طرق مختلف در رژیم غذایی خود گنجاند. فقط یک مشت کشمش یا یک نوار غلات به عنوان یک میان وعده سالم مصرف کنید. اما تهیه غذاهای مختلف نیز یک گزینه است. برخی از نمونه های معروف حاوی کشمش:

  • کشمش معمولا در پای سیب استفاده می شود
  • دستور العمل های کوسکوس همچنین به کشمش برای افزودن شیرین نیاز دارند
  • دستور پخت معروف کشمش، پسران مزرعه است که کشمش روی براندی است
  • کاری مرغ خوشمزه با آناناس و کشمش سالم
  • گلوله های اولیبولن یا توت اغلب حاوی کشمش و مویز هستند

 

تحقیق در مورد کشمش

اگر هنوز در مورد تأثیر سلامتی کشمش پلویی متقاعد نشده اید، تعدادی از مطالعات انجام شده است که نشان می دهد کشمش می تواند برای سلامتی مفید باشد.

مطالعه ای در آمریکا انجام شد که در آن شرکت کنندگان مجبور بودند به مدت شش هفته یک کاسه کشمش بخورند و چند قدم دیگر بردارند. این مطالعه نشان داد که شرکت کنندگان کاهش فشار خون، کلسترول تام و کلسترول LDL داشتند.

مطالعه دیگری توسط دکتر هارولد بیز همچنین فشار خون و کشمش را بررسی کرد. نتیجه این بود که اگر بین کشمش یا میان وعده دیگری انتخاب دارید، بهتر است کشمش را برای فشار خون خود انتخاب کنید.

کشمش را نه تنها می توان به دلیل خشک شدن بیشتر نگهداری کرد، بلکه طعم شیرین تری نسبت به انگور دارد. قندهای انگور به شما انرژی بیشتری می دهند. چه بخواهید آن را به عنوان یک میان وعده سالم بخورید و چه از آن در یک وعده غذایی سالم استفاده کنید، کشمش همیشه می تواند و باید استفاده شود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها