بهترین رشته های فنی برای مهاجرت به آلمان

آلمان دارای تاریخی غنی و شهرهایی جدید و مدرن است.همچنین،زبان آلمانی در سطح دنیا گویشوران زیادی دارد.اقتصاد این کشور نیز،در جایگاه سوم اقتصادهای بزرگ دنیا قرار گرفته است و در حدود ۱۶۵۰۰ برنامه توسط بیش از ۴۵۰ دانشگاه در آلمان ارائه شده اند.

نکته مهم و کلیدی: این مقاله با توجه به اطلاعات موجود در سایت دفتر مهاجرتی مهرافرین نوشته شده، با توجه به اطلاعات موجود در این سایت بایستی اشاره کنیم که این موسسه چندین سال است که در حوزه مهاجرت در حال فعالیت است و ویزای بسیاری از علاقه مندان به مهاجرت را آماده ساخته است. بنابراین توصیه میکنم یک سری به این سایت بزنید و از اطلاعات مفید آنجا استفاده نمایید.

علاوه بر این،بعضی از مؤسسات فناوری،تولیدی و پژوهشی بسیار مشهور جهان در کشور آلمان قرار دارند.در آلمان می توان برخی از موسسات و دانشگاههای بسیار معتبر مهندسی،فنی و پزشکی را مشاهده نمود و از بهترین رشته‌های فنی و مهندسی برای مهاجرت به کشور آلمان می توان به رشته‌های مهندسی مکانیک ،مهندسی خودرو و غیره اشاره کرد.

همچنین،دانشگاههای دولتی آلمان شهریه دریافت نمی کنند و فرصت تحصیل در دوره‌های کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا را برای دانشجویان خارجی فراهم آورده اند.

لذا،هر ساله میلیونها دانشجو با ملیتهای مختلف برای تحصیل در دوره‌های مختلف از جمله رشته‌های فنی وارد آلمان می شوند.

شهریه دانشگاه در آلمان چقدر است؟

دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان هستند و برای تحصیل در این دانشگاه‌ها فقط نیاز به پرداخت هزینه‌های اداری است.

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی نیز با توجه به نوع دانشگاه و برنامه می تواند متفاوت باشد.

به طور مثال،هزینه دانشگاه فنی مونیخ برای دوره کارشناسی ۱۴۴۰۰ یورو،هزینه دانشگاه صنعتی دارمشتات برای دوره‌های کارشناسی ارشد ۵۴۰ یورو و شهریه دانشگاه اولم برای دوره لیسانس و فوق لیسانس ۳۰۰۰ یورو می باشد.

پس از بررسی شهریه دانشگاه در آلمان به بررسی برترین دوره های فنی در آلمان می‌پردازیم.

برترین دوره‌های فنی و مهندسی در آلمان

از برترین دوره‌های تحصیلی در آلمان می توان به دوره‌های پزشکی و دندانپزشکی،ریاضیات و علوم کامپیوتر،حقوق،مهندسی،علوم طبیعی،فلسفه و علوم انسانی،معماری،تجارت و اقتصاد و روانشناسی اشاره نمود.

در این میان،دوره‌های فنی و مهندسی همیشه طرفداران خود را دارند و در میان مشاغل مورد نیاز آلمان،مشاغل مربوط به رشته‌های فنی و مهندسی نیز به چشم می خورند.

به طور کلی،آلمان یکی از کشورهای به روز در زمینه فنی و مهندسی است.همچنین،دانشگاه‌های دولتی و خصوصی بسیار معتبری در آلمان وجود دارند که برنامه‌های فنی و مهندسی را با کیفیتی عالی ارائه می دهند.

حال،بهترین رشته‌های فنی برای مهاجرت به آلمان کدامند؟ از برترین دوره‌های فنی و مهندسی که توسط برترین دانشگاه‌های آلمان ارائه شده اند،می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نام دانشگاه نام اصلی دانشگاه نام دوره مدت زمان دوره

دانشگاه فنی مونیخ

Technische Universitat Munchen مهندسی مکانیک

۴ سال

مؤسسه فناوری کارلسروهه

Karlsruher Institut fur Technologies مهندسی خودرو

۳ سال

دانشگاه روث آخن

RWTH Aachen مهندسی پزشکی ۴ سال

دانشگاه فنی براندنبورگ

BTU Cottbus Senftenberg مهندسی محیط زیست ۴ سال
دانشگاه ماگدبورگ Magdeburg University مهندسی هوا فضا

۳ سال

دانشگاه فنی برلین

Technical University of Berlin مهندسی ارتباطات و اطلاعات ۴ سال

مهندسی مکانیک

۳ سال

سیستم‌های خودرو

۲ سال
غلوم کامپیوتر

۲ سال

دانشگاه دارمشتات

Darmstadt University مهندسی هسته ای

۳ سال

دانشگاه فنی مونیخ Technical University of Munich مهندسی برق

۴ سال

دانشگاه فنی درسدن

Technical University of Dresden مهندسی رایانه

۴ سال

کدام رشته‌ها برای مهاجرت کاری به آلمان بهتر هستند؟

چرا مهاجرت کاری به آلمان؟ مهاجرت کاری به آلمان،روشی محبوب برای مهاجرت به این کشور است و این کشور در رتبه بندی شادترین کشورهای جهان،رتبه ۱۳ را دارد و همانگونه که بیان شد،آلمان دارای اقتصادی قوی است.

مهاجرت کاری به آلمان مقدمه ای برای اخذ اقامت دائم و پاسپورت این کشور می باشد.

علاوه بر این،ساعات کاری در آلمان منعطف است و کارمندان در طی سال ۲۵ الی ۴۰ روز مرخصی خواهند داشت.میانگین درآمدها در این کشور بالا و حدود ۶۴۰۰۰ تا ۸۱۰۰۰ یورو می باشد.

C:\Users\Emad\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Picture1.jpg

همچنین،کارمندان در آلمان می توانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره ببرند.البته،برای مهاجرت به کشور آلمان بعنوان نیروی کار می بایست ویزای کاری دریافت نمود.

اما کدام رشته‌ها برای مهاجرت کاری به آلمان بهتر هستند؟ علاوه بر بهترین رشته‌های فنی برای مهاجرت به آلمان ،برخی دیگر از رشته‌ها نیز برای ورود به بازار کار این کشور مناسبند.در واقع،برخی از برنامه و رشته‌ها به شما کمک خواهند کرد تا در آلمان شغلی بهتر داشته باشید که از جمله این رشته‌ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دندانپزشکی و پزشکی
  • حقوق
  • مهندسی
  • علوم طبیعی
  • فناوری اطلاعات و به طور کلی،برنامه‌هایی که در ارتباط با فناوری اطلاعات نظیر علم داده یا امنیت سایبری هستند.
  • مدیریت بازرگانی
  • ریاضیات
  • علوم کامپیوتر
  • معماری
  • اقتصاد

همچنین،اگر می خواهید شغلی در آلمان داشته باشید،می توانید مشاغلی که آلمان در آن‌ها دچار کمبود نیرو است را دنبال کنید.از جمله برترین رشته‌ها و موقعیت‌های شغلی که در آلمان تقاضای زیادی برای آنهاست و در عین حال،دارای درآمدهای بالایی هستند، موارد زیر می باشند:

فناوری اطلاعات و نرم افزار

برای داشتن شغلی در زمینه آی تی در آلمان،به تجربه کاری نیاز دارید.به طور کلی،تقاضا برای متخصصین آی تی در آلمان زیاد است و میانگین حقوق فعالین در این بخش ۴۹۹۶۶ یورو سالانه می باشد.همچنین،میانگین حقوق‌ها در زمینه نرم افزار ۶۰ هزار یورو سالانه است.

حسابداری و امور مالی

حسابداری و امور مالی که دو شغل متفاوت در آلمان هستند،به عنوان مشاغلی با تقاضای زیاد در آلمان و در دنیا شناخته می شوند.میانگین حقوق در زمینه حسابداری و امور مالی در آلمان حدود ۳۹۱۹۵ تا ۴۹۰۰۰ یورو سالانه است.

مدیریت منابع انسانی

پیش بینی شده که،مشاغل مربوط به مدیریت منابع انسانی در کشور آلمان،طی ۱۰ سال با ۱۸ درصد رشد در روبرو شود.

همچنین،اکثریت کارفرمایان آلمانی،متقاضیان خارجی که دارای مهارتها و آموزشهای حرفه ای در این زمینه هستند،استخدام می کنند.میانگین حقوق متخصصین منابع انسانی حدود ۸۵۸۰۰ یورو سالانه می باشد.

مهندسی

مهندسی که از آن به عنوان یکی از بهترین رشته‌های فنی برای مهاجرت به آلمان یاد شد،شغلی پرتقاضا در کشور آلمان است.حقوقها در مشاغل مختلف مهندسی مناسب است و اغلب رشته‌های مهندسی نظیر مهندسی علوم کامپیوتر،مهندسی خودرو،مهندسی مکانیک،مهندسی برق و مخابرات آینده شغلی خوبی دارند.

میانگین حقوق برای موقعیت‌های شغلی مهندسی ۶۷۱۵۰ یورو سالانه است.

بهداشت و درمان

کشور آلمان ۱۱.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی را صرف بخش بهداشت و درمان می کند.میانگین ​​حقوق دریافتی یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی در آلمان حدود ۳۹۰۰۰ یورو سالانه است.

مشاغل STEM

کشور آلمان با ۳۶.۹ درصد فارغ التحصیل،از جمله کشورهای پیشرو در زمینه استیم است.با این حال،آلمان در این زمینه دچار کمبود نیروی متخصص است.

در حال حاضر،آلمان به ۳۳۸ هزار متخصص استیم نیاز دارد.میانگین حقوق متخصصین STEM در آلمان حدود ۷۸۸۱۰ یورو سالانه است.

استیم،رویکردی آموزشی بوده که رشته‌های فناوری،علم،ریاضیات و مهندسی را در هم ادغام می کند.

فروش و بازاریابی در آلمان

موقعیت‌های شغلی در زمینه فروش و بازاریابی در آلمان زیاد است و میانگین حقوق دریافتی ​​برای موقعیت‌های فروش،۴۵۹۹۰ یورو سالانه می باشد.همچنین،میانگین موقعیت‌های مختلف بازاریابی در آلمان حدود ۳۶۰۰۰ یورو سالانه است.

هتلداری در آلمان

در صورت مسلط بودن به زبان آلمانی،موقعیت‌های زیادی در صنعت هتلداری در آلمان برای شما وجود خواهد داشت.میانگین حقوق متخصصین در این صنعت حدود ۲۷۷۸۸ یورو سالانه می باشد.

پرستاری در آلمان

در حال حاضر،آلمان دچار کمبود شدید نیروی پرستار است.میانگین حقوق یک پرستار حرفه ای در این کشور حدود ۳۹۵۱۹ یورو سالانه است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها