بهترین روش‌های مهاجرت به انگلستان کدامند؟

اگر شما یکی از بسیار افرادی هستید که قصد مهاجرت به انگلستان را دارید، به اطلاعاتی نیاز خواهید داشت که گزینه‌های مختلف برای مهاجرت را پیش روی شما قرار دهد. در این مقاله انواع راه‌ها برای مهاجرت به انگلیس و اقامت در آن‌جا را برای شما شرح داده‌ایم. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید حتما باید این موارد را در نظر بگیرید تا به انتخابی مطمئن و درست برای آغاز این مسیر برسید. انگلستان کشوری بزرگ با کیفیتی باورنکردنی برای زندگی به یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای افرادی تبدیل شده است که به‌دنبال زندگی بهتر برای خود و خانواده خود هستند. بسیاری از خارجی‌ها برای خود و خانواده‌شان به‌دنبال مهاجرت به انگلستان هستند تا از سیستم آموزشی مشهور جهانی بریتانیا بهره‌مند شوند. کسانی که مایل به تحصیل در انگلستان در مقاطع ابتدایی، متوسطه یا دانشگاه هستند باید اقدامات لازم را برای آشنایی با شیوه مهاجرت تحصیلی که از بهترین روش‌های مهاجرت به انگلیس است، در نظر داشته باشند. برای آشنایی با شیوه‌های مهاجرت به انگلستان از این صفحه دیدن کنید.

زمانی‌که تصمیم به مهاجرت می‌گیرید مواردی وجود دارند که لازم است پیش از خروج از کشور آن‌ها را در نظر داشته باشید و به آن‌ها رسیدگی کنید. این موارد عبارتند از:

  • تا جایی که امکان دارد انگلیسی یاد بگیرید

اگرچه فرهنگ‌های متنوعی در انگلستان وجود دارد، اما یک کشور انگلیسی‌زبان است. شاید برای کار و زندگی در انگلستان نیازی به تسلط کامل بر زبانشان نداشته باشید، اما داشتن درک اولیه از خواندن، نوشتن و صحبت‌کردن به زبان انگلیسی سازگاری فرهنگی شما را بسیار آسان‌تر خواهد کرد. بنابراین، پیش‌از ترک کشور خود در یک کلاس زبان انگلیسی ثبت ‌نام کنید یا ببینید آیا کارفرما یا مدرسه شما می‌تواند کلاس‌های بین‌المللی انگلیسی را ارائه دهد یا خیر.

  • بودجه مورد نیاز را تامین کنید

تامین بودجه‌ای مشخص به شما کمک می‌کند تا کارهایی را که باید قبل از مهاجرت به انگلستان انجام دهید، سازماندهی و همچنین هزینه‌های خود را برای زندگی در انگلستان برنامه‌ریزی کنید. با انواع و میزان مالیات بر درآمدی که پس ‌از زندگی در انگلستان باید پرداخت کنید، آشنا شوید. هزینه زندگی در انگلستان متفاوت است، اما به‌طور کلی در جنوب گران‌تر و در شمال ارزان‌تر خواهد بود. شما همچنین می‌توانید از یک ابزار مقایسه آنلاین هزینه زندگی استفاده کنید تا ببینید پس ‌از نقل مکان چه هزینه هایی ممکن است، افزایش یابند.

  • کار پیدا کنید

اگر برای کارکردن قصد مهاجرت به انگلستان را دارید، به احتمال زیاد در حال حاضر شغلی در ذهن دارید. با این ‌حال، اگر مطمئن نیستید که در چه شغلی می‌توانید مشغول به کار شوید، سطح تسلط خود به زبان انگلیسی و میزان آشنایی خود با فرهنگ انگلستان را در نظر بگیرید. یافتن یک شغل ثابت در انگلستان به شما امکان بیشتری برای درخواست اقامت یا تغییر نوع ویزا خواهد داد. پس ‌از یافتن شغل کارفرمای شما باید از طرف شما برای مجوز کار درخواست دهد. فرصت‌های شغلی را می‌توانید در سایت‌هایی مانند jobsite.co.uk، reed.co.uk، monster.co.uk یا indeed.co.uk جست‌وجو کنید.

  • محل اقامت پیدا کنید

زندگی موقت در انگلستان را می‌توانید در خوابگاه یا هتل بگذرانید، اما مسکن دائمی گزینه بهتری خواهد بود. اگر می‌توانید، هفته‌ها قبل از ورود به انگلستان به جست‌وجو بپردازید و تا زمانی که شرایط را به‌طور کامل فراهم نکردید، قراردادی امضا نکنید. قیمت اجاره در بریتانیا از پرداخت‌های ماهانه تا هفتگی متفاوت خواهد بود. لندن یکی از گران‌ترین بازارهای مسکن در جهان را دارد و به همین دلیل بهتر است زندگی در خارج از لندن و رفت‌وآمد با قطار را در نظر بگیرید.

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

ساده‌ترین روش‌های مهاجرت به انگلستان از چه قرار هستند؟

۶ راه برای مهاجرت به کشور انگلیس وجود دارد که در این بخش به بیان این راه‌ها خواهیم پرداخت. این موارد شامل این گزینه‌ها خواهند شد:

  1. دریافت ویزای دانشجویی

بر کسی پوشیده نیست که انگلستان خانه برخی از معتبرترین موسسات آموزشی جهان از جمله Cambridge، Oxford وImperial College London است. اگر در یکی از موسسات آموزشی در انگلستان پذیرفته شده باشید، می‌توانید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. اقامت شما با داشتن ویزای دانشجویی محدود خواهد بود، اما ممکن است در هنگام تلاش برای اقامت دائم در کشور مزیتی برای شما ایجاد کند. شما برای اخذ ویزای دانشجویی باید ۱۶ سال یا بیشتر سن داشته باشید، پذیرشی بدون قیدوشرط در برنامه‌ای با یک حامی مالی مجاز اخذ کنید و برای دریافت این نوع ویزا از کمک مالی کافی برخوردار باشید.

  1. اقدام برای ویزای کارآفرینی

یکی از روش‌های اولیه مهاجرت، به‌ویژه برای افرادی که می‌خواهند کسب‌وکار خود را در انگلستان راه‌اندازی کنند، دریافت ویزای کارآفرینی است. افراد واجد شرایط می‌توانند به مدت ۲ سال در کشور بمانند، کار کنند و اعضای خانواده خود را تحت این طرح همراه خود بیاورند. اگرچه اخذ ویزای کارآفرینی اقامت دائم را برای شما فراهم نمی‌کند، اما به شما این امکان را می‌دهد که به‌سرعت به ویزای مبتکر منتقل شوید که ممکن است به شما اقامت دائم بدهد.

  1. اقدام برای ویزای ازدواج انگلستان

یکی دیگر از گزینه‌های آسان برای مهاجرت درخواست ویزای ازدواج انگلستان است. فردی که با یک شهروند یا مقیم دائم انگلستان ازدواج کرده است، می‌تواند حق زندگی دائمی در بریتانیا تحت طرح ویزای ازدواج انگلستان را داشته باشد.

  1. درخواست ویزای Exceptional talent (استعداد درخشان)

این مورد یک گزینه عالی برای کسانی است که مهارت بالایی دارند. مهاجرت به انگلستان ممکن است تحت این طرح یک فرآیند ساده باشد. اگر معتقدید که معیارهای این دسته را دارید، می‌توانید برای ویزای استعدادهای درخشان درخواست دهید. برای درخواست این نوع ویزا باید به‌عنوان یک استعداد استثنایی یا یک رهبر نوظهور توسط یک رشته واجد شرایط تایید شده باشید. اگر درخواست شما تایید شود، می‌توانید تا ۵ سال در انگلستان زندگی کنید.

  1. درخواست ویزای سرمایه‌گذاری

ویزای سرمایه‌گذاری می‌تواند به شما اقامت دائمی در انگلستان را ارائه دهد. برای درخواست باید حداقل ۲۰۰۰۰۰۰ پوند در صندوق‌های سرمایه‌گذاری داشته باشید و ثابت کنید که آن پول متعلق به شما یا شریک زندگیتان است. علاوه‌بر این، شما باید یک حساب برای وجوه خود در یک بانک دارای مجوز انگلستان باز کرده باشید.

  1. اقامت در انگلستان در صورت فوت شریک زندگی

درصورتی‌که شریک متوفی شما شهروند بریتانیا یا مقیم دائم انگلستان باشد، می‌توانید برای اقامت نامحدود در انگلستان تحت طرح مذکور درخواست دهید.

بهترین روش مهاجرت به انگلیس

آیا با بهترین روش مهاجرت به انگستان آشنا هستید؟

مهاجرت تحصیلی بهترین روش و گزینه شما برای مهاجرت به انگلستان خواهد بود و ویزای دانشجویی هم بسیار رایج‌تر از سایر انواع ویزا است، اما با محدودیتی همراه است. زمان شما به‌عنوان دانشجو محدود خواهد بود که حداکثر تا ۱ ماه قبل از شروع دوران دانشجویی و تا ۴ ماه پس‌از اتمام تحصیل به شما فرصت می‌دهد که در انگلستان اقامت داشته باشید. انواع ویزای تحصیلی برای مهاجرت به انگلستان عبارتند از:

  • ویزایی که به دانشجویان بالای ۱۶ سال داده می‌شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا حداکثر ۴ ماه پس ‌از اتمام تحصیلات خود در انگلستان زندگی کنند.
  • ویزایی که به کودکان بین ۴ تا ۱۷ سال که در یک موسسه آموزشی ثبت‌نام کرده‌اند، اجازه می‌دهد تا با رضایت والدین یا قیم خود در انگلستان زندگی کنند.

دانشگاه‌های انگلستان به‌دلیل امکانات برجسته، استانداردهای آموزشی عالی و به‌طور کلی تجربه خاص دانشجویی خود شهرت جهانی دارند. مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های انگلستان پتانسیل شما برای اشتغال‌زایی را بسیار افزایش خواهند داد و بسیار هم در سراسر جهان مورد توجه هستند. این یکی از دلایل اصلی است که بسیاری از دانشجویان کشور انگلستان را برای ادامه تحصیلات عالی خود انتخاب می‌کنند. بسیاری از افراد صرفا برای فرصت تحصیل در مدارس انگلستان در سطوح ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی مهاجرت به انگلستان را انتخاب می‌کنند. آموزش برای کودکان ۵ تا ۱۸ ساله در سیستم آموزشی انگلستان اجباری است که شامل ۴ مرحله اساسی می‌شود:

  • دبستان (۵ تا ۱۱ سال)
  • دبیرستان (۱۱ تا ۱۶ سال)
  • تحصیلات تکمیلی (۱۶ تا ۱۸ سال)
  • تحصیلات عالی (۱۸ تا ۲۰ سال به بالا)

ویزای کار چه تاثیری در مهاجرت به انگلستان خواهد داشت؟

برای ادامه اقامت خود در انگلستان می‌توانید برای ویزای کار اقدام کنید. برای درخواست ویزای کار ابتدا باید کارفرمایی را پیدا کنید که مایل به استخدام شما باشد. ویزاهای کاری زیادی از استخدام طولانی‌مدت گرفته تا موقت و داوطلبانه بدون دریافت حقوق و بسیاری موارد دیگر وجود دارند. با کارفرمای خود تماس بگیرید یا به این لیست ویزاهای کاری مراجعه کنید تا ببینید چه ویزایی با شرایط کاری شما مطابقت دارد:

  • ویزای کاری Tier 1 عموما برای کسانی اعمال می‌شود که وعده یا استعدادی خاص و استثنایی در زمینه خود نشان می‌دهند؛ مانند سرمایه‌گذاران چند میلیون دلاری یا کارآفرینانی که به حداقل ۵۰۰۰۰ پوند وجوه برای سرمایه‌گذاری دسترسی دارند.
  • ویزای Tier 2 برای کارگران ماهر، افراد مشهور و ورزشکاران است. بیشتر این نوع از ویزاها به گواهی حمایت مالی نیاز دارند که اطلاعات شغلی شما و همچنین ۹۴۵ پوند را در یک حساب پس‌انداز حداقل به مدت ۹۰ روز نگه می‌دارد.
  • ویزای Tier 5 اکثر مشاغل موقت از کار خیریه تا توسعه حرفه‌ای خارج از کشور را پوشش می‌دهد.

مهاجرت به انگلستان چه مزیتی دارد؟

اقامت در انگلستان دنیایی از امکانات را برای هر فردی فراهم خواهد آورد. به‌راحتی می‌توان فهمید که چرا افراد در صورت داشتن فرصت می‌خواهند به آن‌جا بروند. در این مقاله شما را با گزینه‌های مختلف مهاجرت به انگلیس آشنا کردیم. بریتانیا طیف وسیعی از ویزاها از اقامت موقت تا دائمی را ارائه می‌دهد. مای آرمان با اطلاعاتی مفید به شما کمک می‌کند تا بفهمید واجد شرایط چه ویزایی هستید و چه مدارکی را باید آماده کنید. همه افرادی که به انگلستان مهاجرت می‌کنند به نوعی ویزا نیاز دارند و بسیاری از ویزاها به محل مهاجرت شما و قصد شما برای مهاجرت به انگلستان بستگی دارد. داشتن دلیلی مشخص درباره این‌که چرا می‌خواهید به انگلستان مهاجرت کنید به محدود کردن گزینه‌های ویزای شما کمک خواهد کرد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها