انتخاب بهترین مدل پرده برای پذیرایی

انتخاب بهترین مدل پرده برای پذیرایی

از جمله انواع پرفروش‌ترین مدل پرده برای پذیرایی می‌توان به مواردی مانند پرده پانچ، پرده زبرا، پرده لانه زنبوری، پرده سلطنتی، پرده پیلی دار، پرده تور، پرده شید رول، پرده رومن ، پرده والان دار و پرده ترکیبی اشاره کرد.

انتخاب بهترین مدل پرده برای پذیرایی چه ضرورتی دارد؟

انتخاب و خرید یک پرده مناسب برای پذیرایی مهم‌ترین بخش از پروسه دکوراسیون اتاق پذیرایی منزل به حساب می‌آید.

حتی در صورتی که مجلل‌ترین و شیک‌ترین لوازم را برای اتاق پذیرایی خود خریداری کرده و به منظور چینش این لوازم از تخصص افراد ماهر بهره گرفته باشید، بدون انتخاب بهترین مدل پرده برای پذیرایی نمی‌توان چیدمان این اتاق را کامل و بی‌نقص توصیف کرد.

به همین دلیل است که باید پیش از اقدام به خرید این کالا با محبوب‌ترین انواع پرده اتاق پذیرایی آشنا شده و با توجه به ویژگی‌های این محصولات بهترین مدل پرده برای پذیرایی را خریداری فرمایید.

معرفی و بررسی انواع بهترین مدل پرده برای پذیرایی :

انواع محبوب‌ترین مدل پرده برای پذیرایی مواردی نظیر رومن ، پرده پانچ، پرده زبرا، پرده سلطنتی، پرده لانه زنبوری، پرده تور، پرده ترکیبی، پرده والان دار را شامل می‌شوند.

آشنایی با ویژگی‌های انواع مدل‌های پرده به شما امکان می‌دهد تا با توجه به سبک چینش اتاق پذیرایی خود بهترین مدل پرده برای پذیرایی را از میان محصولات متنوع موجود در بازار انتخاب کرده و خریداری فرمایید.

  • پرده رومن : رومن یا پرده رومی به سبک و سیاق طراحی پرده‌های ایتالیایی و به صورت عمودی تهیه و تولید می‌شود. به منظور دوخت این نوع پرده اتاق پذیرایی از پارچه‌هایی از جنس مخمل، کتان یا کنف بهره گرفته شده است. برخورداری از ضخامت مناسب یکی از دلایلی است که نیاز به استفاده از پارچه آستری را در هنگام نصب پرده به طور کامل از بین می‌برد. این پرده به حالت‌هایی مانند هلالی، پلیسه، ساده و … قابل نصب بوده و نصب آن به هر یک از این روش‌ها می‌تواند تا زیبایی اتاق پذیرایی شما را کامل کند.
  • پرده پانچ: در سال‌های اخیر پرده پانچ به یکی از انواع پرفروش‌ترین و بهترین مدل پرده برای اتاق پذیرایی بدل شده است. از مهم‌ترین دلایل محبوبیت پرده پانچ باید از مواردی مانند طراحی زیبا، مدرن و مینیمال، فرایند نصب آسان و قیمت مناسب این محصول نام برد. به طور کلی این نوع از پرده به صورت آماده و در عرض و طول مشخص به فروش می‌رسد. این موضوع شما را قادر می‌سازد تا پس از اندازه‌گیری محل نصب مناسب‌ترین گزینه را خریداری فرمایید.
  • پرده زبرا: پرده زبرا تحت عنوان پرده گورخری یا پرده راه‌راه نیز شناخته می‌شود. علت این امر برخورداری راه‌راه‌های این پرده از دو حالت سفید و سیاه و یا سفید و طرح‌دار می‌باشد. می‌توانید تا بسته به میزان بودجه و سلیقه خود پرده زبرا را در نوع پرده زبرا ساده یا دستی و پرده زبرا برقی خریداری و در اتاق پذیرایی خود نصب نمایید. لازم به ذکر است که پرده زبرا از لحاظ نوع کارکرد و شکل ظاهری با پرده‌های کرکره‌ای شباهت زیادی دارد. از مهم‌ترین مواردی که پرده زبرا را در مقایسه با پرده‌های کرکره‌ای به گزینه‌ای مناسب‌تر تبدیل می‌کنند جنس مرغوب، ماندگاری بالا، نصب و شست‌وشوی آسان میباشد.
  • پرده پیلی دار: پرده پیلی‌دار یکی از انواع بهترین مدل پرده برای پذیرایی است که با تمامی مدل‌های چیدمان منزل از جمله چینش مدرن و یا سنتی و کلاسیک متناسب می‌باشد. دوخت منظم و یک‌دست پرده‌های پیلی دار باعث شده است تا با نصب این نوع از پرده ارتفاع سقف اتاق پذیرایی بیش‌تر به نظر رسیده و در نتیجه منزل شما دلبازتر جلوه کند.
  • پرده سلطنتی: همان‌طور که از نامش برمی‌آید نصب پرده سلطنتی در اتاق پذیرایی جلوه‌ای مجلل را برای منزل شما به ارمغان خواهد آورد. استفاده از پارچه‌های پر زرق و برق، گران‌قیمت و شیک و همچنین برخورداری از دنباله‌ای به نسبت بلندتر از سایر انواع پرده پذیرایی از جمله دلایلی است که علاقه‌مندان به دکوراسیون لوکس اتاق پذیرایی را به خرید این نوع از پرده جذب می‌کند. به طور معمول به منظور دوخت پرده‌های سلطنتی از رنگ‌هایی نظیر کرم، بژ، طلایی، قهوه‌ای و … استفاده می‌شود؛ چرا که این رنگ‌ها با سبک چیدمان سلطنتی و کلاسیک اتاق پذیرایی هماهنگی بیش‌تری دارند.
  • پرده لانه زنبوری: پرده لانه زنبوری که با نام پرده هانیکوم نیز شناخته می‌شود از دیگر مدل‌های محبوب پرده اتاق پذیرایی است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع از پرده امکان صرفه‌جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف انرژی درون اتاق می‌باشد. سبک طراحی پرده لانه زنبوری به شیوه‌ای است که با ایجاد یک لایه هوایی عایق در میان پنجره و محیط داخلی منزل تا حد زیادی مانع از اتلاف انرژی شده و شما را از استفاده مداوم از لوازم سرمایشی و گرمایشی بی‌نیاز می‌کند.
  • پرده تور: می‌توان پرده تور را یکی از انواع محبوب‌ترین، پرفروش‌ترین و بهترین مدل پرده برای پذیرایی در کشور ایران به حساب آورد. این نوع از پرده در مقاطع زمانی بسیاری از طرفداران فراوانی برخوردار بوده و اغلب با استفاده از پارچه‌هایی به رنگ روشن همچون رنگ سفید، شیری، کرم و رنگ‌هایی از این دست تولید می‌شود. در صورتی که مسئله نیاز به مراقبت بیش از حد از پرده‌های توری را در نظر نگیریم می‌توان این محصولات را در هر طرح و رنگی یکی از بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها جهت خرید پرده برای اتاق پذیرایی به شمار آورد.
  • پرده ترکیبی: در صورتی که از طرفداران سبک سنتی دکوراسیون اتاق پذیرایی هستید خرید پرده ترکیبی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. پرده‌های ترکیبی از دو نوع پارچه ساده و طرح‌دار تهیه شده و امکان هماهنگ ساختن پرده‌ها با اقلامی نظیر کوسن‌های مبل را برای شما فراهم می‌کنند.
  • پرده والان دار: پرده والان دار برای طرفداران دکوراسیون کلاسیک اتاق پذیرایی بهترین گزینه به حساب می‌آید. پرده‌های والان دار از دو لایه تشکیل شده که به طور معمول لایه اصلی از متریالی مانند کتان و حریر و والان‌ها یا لایه دوم از پارچه‌هایی نظیر ابریشم و ساتن دوخته می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که والان‌های این نوع پرده در انواع متنوعی مانند والان پاکتی، والان کتیبه‌ای، والان ساده و … قابل تهیه می‌باشند. این موضوع به شما امکان می‌دهد تا با در نظر گرفتن سلیقه خود بهترین نوع پرده والان دار را خریداری فرمایید.
  • پرده شید رول: پرده شید رول یکی از به‌روزترین و پرفروش‌ترین مدل‌های پرده عمودی است که نظر متقاضیان زیادی را به سوی خود جلب کرده است. از مهم‌ترین نقاط قوت پرده شید رول که باعث محبوب شدن این نوع از پرده شده‌اند می‌توان به مواردی مانند جلوگیری از تاریک شدن فضای منزل بدون نیاز به ورود نور اضافی به داخل اتاق اشاره کرد. شما قادر خواهید بود تا از این محصول به صورت پرده شید رول با طراحی اصلی و پرده شید رول به صورت ترکیبی با پرده تور استفاده نمایید.

علاوه بر شناخت انواع بهترین مدل پرده برای پذیرایی آشنایی با نکاتی پیش از خرید نیز می‌تواند در انتخاب مناسب‌ترین گزینه به شما کمک نماید.

توصیه می‌کنیم که هنگام خرید پرده از توجه به مواردی نظیر جنس پرده، بافت پرده، هماهنگی پرده با سبک دکوراسیون اتاق پذیرایی، خرید پرده با سایز مناسب و مواردی از این دست غافل نشوید.

فراموش نکنید که تنها با در نظر گرفتن ویژگی‌های انواع پرده و نکات مهم پیش از خرید است که می‌توانید تا در راستای بهره‌مند شدن از یک اتاق پذیرایی زیبا و بی‌نقص گام بردارید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها