صفر تا ۱۰۰ ویزای استارتاپ کانادا | شرایط، هزینه، مدارک

کانادا را می‌توان محبوب‌ترین مقصد مهاجران ایرانی معرفی کرد؛ اقتصاد توسعه‌یافته، ثبات سیاسی، کیفیت بالای زندگی و جامعه مهاجرپذیر تنها تعدادی از دلایل این محبوبیت است. در سال‌های اخیر دولت کانادا برای پذیرش مهاجر سیاست درب‌های باز را اجرا کرده است؛ برنامه‌های مهاجرتی متنوعی برای جذب مهاجر توسط این کشور اجرا می‌شود که همه آن‌ها مسیری مستقیم یا غیر مستقیم برای دریافت اقامت دائم و شهروندی کانادا هستند.

در میان روش‌های متنوع مهاجرت به کانادا احتمالاً نام ویزای استارتاپ کانادا را شنیده‌اید. این ویزا مختص افرادی است که ایده تجاری خلاقانه دارند و می‌توانند یک کسب‌وکار استارتاپی در کانادا راه‌اندازی کنند.

در این مطلب شرایط و نحوه گرفتن ویزای استارتاپ کانادا را توضیح می‌دهیم و درباره نکاتی صحبت می‌کنیم که تا اندازه زیادی مسیر دریافت اقامت دائم کانادا از طریق استارتاپ را برای شما روشن می‌کند؛ با ما همراه باشید!

شرایط ویزای استارتاپ کانادا

برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا باید یک ایده تجاری خلاقانه داشته باشید؛ مدرک زبان ارائه دهید و تمکن مالی شما برای یک سال زندگی در کانادا کافی باشد. در ادامه درباره این شرایط بیشتر توضیح می‌دهیم:

ارائه مدرک زبان

ارائه مدرک زبان برای دریافت ویزای استارتاپ لازم است؛ اما این برنامه برخلاف خیلی از روش‌های مهاجرت به کانادا نیاز به نمره آیلتس بالایی ندارد و نمره آیلتس ۵ برای دریافت ویزا استارتاپ کانادا کافی است.

تمکن مالی کافی

ویزای استارتاپ نسبت به سایر روش‌های سرمایه گذاری در کانادا بسیار مقرون‌به‌صرفه است. برنامه استارتاپ در میان روش‌هایی مثل خرید بیزینس، کارآفرینی و ثبت شرکت در کانادا، تنها برنامه‌ای است که به سرمایه‌گذاری شخصی نیاز ندارد. در این روش کافی است متقاضی در حساب خود مبلغ ۱۳,۷۵۷ دلار کانادا پول داشته باشد (توجه کنید در برنامه‌های سرمایه‌گذاری استانی کانادا باید حداقل ۱۵۰ هزار دلار کانادا سرمایه‌گذاری انجام دهید).

داشتن ایده تجاری

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم، اصلی‌ترین شرط دریافت ویزای استارتاپ کانادا داشتن یک ایده تجاری خلاقانه است؛ شما باید ثابت کنید که با این ایده می‌توانید یک بیزینس استارتاپی در کانادا تأسیس کنید. بیزینس شما باید کالا و خدمات کاملاً جدیدی ارائه دهد و در کانادا شغل ایجاد کند؛ همچنین قابلیت رقابت در مقیاس جهانی را داشته باشد.

هزینه ویزای استارتاپ کانادا

وقتی به فکر مهاجرت هستیم، اولین سؤالی که ذهنمان را درگیر می‌کند هزینه‌های برنامه مهاجرتی موردنظرمان است. پس باید بدانیم که برای مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ چقدر پول لازم است؟ برای پاسخ باید چند هزینه‌ را از هم تفکیک کنیم:

هزینه‌ دولتی درخواست ویزا

هزینه ویزا را باید در زمان اپلای و ارسال پرونده پرداخت کنید؛ مبلغ لازم بر اساس جدول زیر است:

متقاضی اصلی

۲,۱۴۰ دلار کانادا

همسر

۱,۶۳۵ دلار کانادا
هر فرزند

۲۳۰ دلار کانادا

هزینه انگشت نگاری سفارت کانادا

هزینه بیومتریک کانادا (انگشت‌نگاری و عکس‌برداری دیجیتال) برای هر نفر ۸۵ دلار کانادا و برای یک خانواده حداکثر ۱۷۰ دلار کانادا است.

تمکن مالی

تمکن مالی (این مبلغ هزینه نمی‌شود؛ بلکه در زمان اپلای باید در حساب شما باشد). حداقل تمکن مالی لازم با توجه به هزینه یک سال زندگی در کانادا تعیین می‌شود. بدیهی است که این مبلغ با توجه به تعداد اعضای خانواده متفاوت است:

تعداد اعضای خانواده

مبلغ (دلار کانادا)

ا نفر (متقاضی اصلی)

۱۳,۷۵۷

۲ نفر

۱۷,۱۲۷

۳ نفر

۲۱,۰۵۵

۴ نفر

۲۵,۵۶۴

۵ نفر

۲۸,۹۹۴

۶ نفر

۳۲,۷۰۰

۷ نفر

۳۶,۴۰۷

به ازای هر نفر بیشتر

۳,۷۰۶

مراحل دریافت ویزای استارتاپ کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ دو مرحله اصلی دارد:

  1. دریافت نامه حمایتی (لتر آف ساپورت) از یک شرکت سرمایه‌گذار در کانادا
  2. دریافت ویزای استارتاپ از اداره مهاجرت کانادا

در ادامه درباره هر مرحله توضیح می‌دهیم:

نامه حمایتی چیست و چطور باید آن را دریافت کنیم؟

وقتی تصمیم بگیرید از طریق ویزای استارتاپ به کانادا مهاجرت کنید؛ اولین کاری که باید انجام دهید نوشتن یک بیزینس پلن یا طرح تجاری است. شما در بیزینس پلن ایده تجاری خلاقانه خود را مطرح می‌کنید و توضیح می‌دهید که قصد دارید چه بیزینسی در کانادا راه‌اندازی کنید؛ همچنین باید نشان دهید که بیزینس شما برای کانادا منفعت اقتصادی خواهد داشت.

بعد از اینکه بیزینس پلن خود را نوشتید، باید آن را برای یک شرکت سرمایه‌گذار مجاز در کانادا ارسال کنید؛ اگر شرکت موردنظر بیزینس پلن شما را تأیید کند، برای شما نامه حمایتی (لتر آف ساپورت) ارسال می‌کند. حال سؤال این است که چطور باید شرکت سرمایه‌گذار را پیدا کنیم؟

شرکت‌های سرمایه‌گذار در کانادا

به طور کلی سه گروه شرکت سرمایه‌گذاری در کانادا برای حمایت از طرح‌های استارتاپی کارآفرینان خارجی فعالیت می‌کنند:

  • شرکت‌های سرمایه گذاری ونچر
  • شرکت‌های سرمایه‌گذاری انجل
  • انکوباتورها

لیست کامل این شرکت‌ها در سایت اداره مهاجرت کانادا همراه با شماره تماس و نشانی اینترنتی در دسترس است؛ کافی است با آن‌ها مکاتبه کنید و طرح خود را به صورت آنلاین ارسال نمایید. طرح شما بررسی می‌شود و در صورت تأیید، نامه حمایتی دریافت می‌کنید.

بعد از اینکه نامه حمایتی را دریافت کردید، می‌توانید برای گرفتن ویزای استارتاپ از اداره مهاجرت کانادا اقدام کنید:

چگونه برای گرفتن ویزای استارتاپ اقدام کنیم؟

باید درخواست کامل خود را همراه با مدارک لازم به صورت آنلاین به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید؛ مهم‌ترین مدارکی که باید در پرونده قرار دهید عبارت است از:

  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی
  • سوابق کاری
  • گواهی سوءپیشینه
  • نتیجه آزمایش‌های پزشکی
  • مدارک شناسایی (شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت)
  • نامه حمایتی (همان نامه‌ای که در مرحله قبل از شرکت کانادایی دریافت کردید).

دریافت اقامت دائم کانادا با ویزای استارتاپ

درخواست متقاضی بررسی می‌شود و در صورتی که شرایط لازم را داشته باشد، ویزای اقامت دائم کانادا تحت برنامه استارتاپ برای او صادر خواهد شد؛ اقامت دائم به همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال متقاضی نیز تعلق می‌گیرد.

چرا ویزای استارتاپ کانادا؟

اغراق نیست اگر ویزای استارتاپ کانادا را یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور معرفی کنیم. برنامه استارتاپ ویزا به نمره زبان بالایی نیاز ندارد؛ علاوه بر این در مقایسه با روش‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در کانادا بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود.

یک نکته جالب توجه در خصوص برنامه استارتاپ کانادا این است که امکان اقدام به صورت تیمی وجود دارد و حداکثر ۵ متقاضی می‌توانند با یک ایده استارتاپی اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

کلاهبرداری استارتاپ کانادا

در حال حاضر مهاجرت (به‌ویژه مهاجرت به کانادا) به یک موضوع داغ در کشور ما تبدیل شده است؛ خیلی از افراد به دنبال راهی هستند که بتوانند از طریق تحصیل، کار یا سرمایه‌گذاری خود را به سرزمین فرصت‌ها برسانند! همین امر زمینه‌ساز ایجاد فضایی برای کلاهبرداران مهاجرتی شده است تا افراد ناآگاه را مورد سوءاستفاده مالی قرار دهند.

شاید درباره کلاهبرداری استارتاپ کانادا چیزهایی شنیده باشید. برنامه استارتاپ روش جدیدی است که خیلی از افراد اطلاعات کافی درباره آن ندارند؛ علاوه بر این پروسه دریافت این ویزا به‌گونه‌ای است که فرصت سودجویی به افراد کلاهبردار را می‌دهد.

کلاهبرداری استارتاپ کانادا معمولاً با ترفندهای زیر انجام می‌شود:

  • فروش ایده‌های تکراری و غیر استارتاپی به متقاضی
  • ادعای تبانی با شرکت کانادایی برای دریافت نامه حمایتی
  • رها کردن پرونده موکل در نیمه راه (فراموش نکنید که دریافت ویزای استارتاپ دو مرحله دارد: ۱- دریافت نامه حمایتی و ۲- دریافت ویزا؛ گرفتن نامه حمایتی به‌هیچ‌وجه تضمین نمی‌کند که برای شما ویزا صادر شود).
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها