معرفی سرویس پرداخت قبوض در دیجی پی

سرویس پرداختی دیجی‌پی در کنار خدمات خوبی چون اعطای وام، از گزینه‌ پرداخت قبوض خدماتی نیز برخوردار است. قبوض خدماتی قبوضی هستند که در برابر ارائه خدماتی همچون برق، گاز، آب و… به شهروندان ارائه می‌شود و شهروندان موظف به پرداخت آنها هستند. پرداخت قبض موبایل و تلفن ثابت، عوارض آزادراه، عوارض شهرداری و… نیز در گروه قبوض خدماتی هستند.

بنابراین همانطور که می‌بینید قبوض خدماتی بسیار متعدد هستند و پرداخت آن‌ها تا حدودی زمانبر است. به خصوص اگر از روش‌های مناسب پرداخت استفاده نکنیم. خوشبختانه روش‌های پرداخت سریع و آسان، بسیار متعدد هستند؛ اما ما یکی از بهترین آن‌ها را برای شما در نظر گرفته‌ایم. این روش، استفاده از سرویس پرداخت قبوض در دیجی‌پی است.

منظور از قبوض پرداختی دیجی‌پی چیست؟

قبوض پرداختی شامل تمام قبوض از جمله قبوض آب، برق، گاز، تلفن ثابت، تلفن همراه (ایرانسل، همراه اول، رایتل) قبض جریمه، قبض شهرداری، قبض خلافی و… است.

روش‌های پرداخت قبوض خدماتی دیجی‌پی

برای پرداخت قبوض پرداختی با دیجی‌پی می‌توانید از سه روش استفاده کنید:

پرداخت از طریق اپلیکیشن دیجی‌پی

اپلیکیشن دیجی‌پی یک روش ساده برای برخورداری از خدمات پرداختی دیجی‌پی است. در این روش، شما یک بار برای همیشه اپلیکیشن دیجی‌پی را نصب می‌کنید و برای همیشه از خدمات آن استفاده می‌کنید. بعد از نصب کافیست روی خدمات پرداختی مورد نظر خود کلیک کنید تا با وصل شدن به پرداخت آنلاین، هزینه خدمات شما پرداخت شود.

پرداخت از طریق سامانه دیجی‌پی

سامانه آنلاین دیجی‌پی نیز روش دیگر برای پرداخت انواع قبوض خدماتی است. در این روش ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و با انتخاب قبض پرداختی خود، آن را پرداخت کنید. فقط توجه داشته باشید که برای پرداخت قبوض، باید اطلاعات لازم از جمله شناسه پرداخت نیز به درستی وارد شود. اگر به شناسه پرداخت دسترسی نداشتید نیز جای نگرانی نیست؛ زیرا می‌توانید از طریق بارکد خوان دیجی‌پی و اسکن کد، به شناسه پرداخت دسترسی پیدا کنید.

پرداخت از طریق کیف پول دیجی‌پی

کیف پول دیجی‌پی یکی از خدمات اپلیکیشن دیجی‌پی است که می‌توانید از آن برای بسیاری از خدمات پرداختی استفاده کنید. تفاوت پرداخت با کیف پول و روش‌های قبلی این است که در پرداخت با کیف پول نیازی به رمز دوم یا رمز پویا نیست. بنابراین پرداخت با کیف پول بسیار سریع است و امنیت بالایی نیز دارد. زیرا شما کیف پول خود را شارژ می‌کنید و از طریق کیف پول خدمات پرداختی خود را انجام می‌دهید نه از طریق شماره کارت یا شماره حساب. البته برای پرداخت با کیف پول نیز باید به چند نکته توجه داشته باشید. از جمله آنکه سقف شارژ کیف پول دیجی‌پی محدود است؛ از این رو نمی‌توانید از آن برای مبالغ بالای پرداختی استفاده کنید. با این حال برای استفاده از خدمات پرداختی در مبالغ کم، کیف پول گزینه بسیار خوبی است.

روش استفاده از کیف پول دیجی‌پی

برای استفاده از کیف پول دیجی‌پی، ابتدا باید آن را فعال کنید. روش فعال کردن کیف پول به دو صورت است. روش اول مراجعه آنلاین به سامانه دیجی‌پی و انتخاب گزینه کیف پول و در نهایت شارژ کردن آن. روش دوم مراجعه به اپلیکیشن دیجی‌پی است. در این روش باید وارد اپلیکیشن دیجی‌پی شوید و با انتخاب کیف پول، آن را شارژ کنید. بعد از آن می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به اطلاعات بانکی، پرداخت‌های خود را انجام دهید.

مزایای پرداخت قبوض با دیجی‌پی

پرداخت قبوض با دیجی‌پی مزایای فوق‌العاده‌ای دارد. از جمله:

یادآوری سررسیدها

با برنامه دیجی‌پی، زمانی که صورتحساب شما سررسید شود، پیامی را از اپلیکیشن دیجی‌پی دریافت خواهید کرد که موعد پرداخت را به شما یادآوری می‌کند. این پیام، مانع از تاخیر پرداخت‌های شما می‌شود.

سازمان‌دهی صورت‌حساب شخصی

دیجی‌پی امکان سازمان‌دهی صورت حساب شخصی را نیز به شما می‌دهد. یعنی می‌توانید هر صورت‌حساب را با یک نام سفارشی ذخیره کنید و آنها را برای دسترسی آسان‌تر دسته‌بندی کنید. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا همیشه با کمترین سرعت به صورت حساب خود دسترسی داشته باشید.

سرعت و سهولت پرداخت

پرداخت با اپلیمکیشن دیجی‌پی به معنای آن است که می‌توانید صورتحساب‌های خود را سریع و بدون نیاز به ترک خانه پرداخت کنید.

اقدامات امنیتی بالا

اپلیکیشن دیجی‌پی از امنیت بالایی برخوردار است. این اپ برای محافظت از اطلاعات پرداختی شما از رمز دوم استفاده می‌کند. یعنی در زمان پرداخت از شما درخواست رمز دوم یا رمز پویا می‌شود. البته این ویژگی در کیف پول وجود ندارد؛ زیرا کیف پول از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و به طور کلی به اطلاعات بانکی نیازی ندارد.

استعلام رایگان صورتحساب

با این ویژگی می‌توانید قبل از پرداخت مبلغ، صورت حساب خود را بررسی کنید و از صحت آن اطمینان حاصل کنید.

ذخیره سازی اطلاعات

اپلیکیشن دیجی‌پی از قابلیت ذخیره سازی اطلاعات نیز برخوردار است. یعنی می‌توانید اطلاعات قبض خود را برای مراجعات بعدی ذخیره کنید تا پرداخت‌ها و پیگیری امور مالی شما آسان‌تر شود.

دسترسی به خدمات مختلف

اپلیکیشن دیجی‌پی در کنار خدمات مربوط به پرداخت قبوض، طیف وسیعی از خدمات ادیگر همچون خرید شارژ، بسته‌های اینترنت و سایر تراکنش های مالی را نیز ارائه می‌دهد.

پرداخت صورتحساب بدون شناسه

در مواردی که به اگر شناسه صورتحساب خود دسترسی نداشته باشید، می‌توانید به سادگی بارکد روی صورتحساب را از طریق بارکد خوان دیجی‌پی، اسکن کرده و بدون نیاز به وارد کردن شناسه، پرداخت را انجام دهید.

روشی که آسان‌تر است

به طور کلی تمام روش‌های پرداخت با دیجی‌پی آسان هستند و امنیت لازم را دارند. بنابراین حالا که با تمام روش‌های پرداختی آشنا شدید می‌توانید با توجه به کاربری و شرایط خود بهترین گزینه پرداختی با دیجی‌پی را انتخاب کنید و از آن استفاده نمایید.

منبع: دیجی‌پی

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها