راهنمای جامع کاشت مو به روش SUT

کاشت مو sut

کاشت مو sut از جدیدترین روش های کاشت مو می باشد که توسط این روش می توانید در یک جلسه به میزان بالایی از تراکم و یا همان کاشت تار مو برسید که بسیار عالی و شگفت انگیز می باشد. این تراکم مو در یک جلسه حدود  ۴ هزار تا ۱۲ هزار گرفت مو می باشد.

در کاشت مو SUT ابتدا باید به فولیکول های مو دست پیدا کنیم دستیابی به فولیکول ها به واسطه دستگاهی مانند روش FIT است. فولیکول ها و یا همان تارهای مو توسط این دستگاه استخراج می شوند اما در این روش دستگاه پانچ بسیار دقیق تر و ظریف تر این کار را انجام می دهد بدون اینکه جای زخم بزرگی به جای بگذارد. برای کاشت مو به هر روشی نیاز به یک بانک مو داریم که خود فرد می تواند اهدا کننده باشد و برداشت مو از بانک موی خود فرد انجام می شود. برای این کار از موهای پشت سر و یا شقیقه ها استفاده می شود. طیرا ناحیه شقیقه مقاوم به ریزش است و معمولا کمتر فردی را می بینید که در این نواحی دچار ریزش و طاسی سر شود. مشکلات هورمونی خصوصا هورمون مردانه بر روی موهای شقیقه تاثیری نخواهد داشت.

پس از خارج کردن فولیکول های مو این گرفت ها در جایی که قرار است کاشته شوند در برش های میلیمتری و کوچک قرار می گیرد. کاشت مو SUT باعث می شود کمترین جای زخم بر روی سر فرد به جای می ماند و همین امر موجب شده که محبوبیت این روش روش بیشتر شود. همچنین این روش را روش بدون جراحی نیز می نامند که بدون درد و خونریزی می باشد و  هیچگونه بخیه ای استفاده نمی شود.

کاشت مو sut در یک جلسه قابل انجام است که مزیت عالی نسبت به روش های قدیمی تر می باشد و  در این یک جلسه بالاترین میزان تراکم و کاشت گرفت های مو برای فرد انجام می شود و زمان بسیار کمتری می گیرد. دوران نقاهت کوتاه از مزیت های این روش است. مدت زمان جراحی کاشت مو بین ۴ تا ۸ ساعت می باشد.

پس از  کاشت مو باید یکسری مراقبت های لازم را انجام دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را کسب کنید. تا ۳ هفته از انجام فعالیت سنگین خصوصا فعالیت های ورزشی باید خودداری نمایید خصوصا ورزشکاران باید به این نکته توجه کنند به این دلیل که انجام فعالیت سنگین باعث تعریق بیشتر می شود و اگر عرق در پوست سر بماند ممکن است باعث ریزش موها نیز شود.

پوست سر به همراه موها باید با شامپوهای مخصوص شست و شو داده شود. دقت کنید که این کار  مطابق با دستورات پزشک انجام دهید. شنا کردن در استخر به دلیل وجود کلر در آب می تواند تاثیر منفی بر روی موهای کاشته شده داشته باشد. پس از کاشت مو ۱۰ الی ۱۲ ماه زمان نیاز است تا رشد تارهای موی کاشته شده را مشاهده نمود. هزینه این نوع جراحی کاشت مو حدود ۵ تا ۹ میلیون می تواند باشد.

کلینیک کاشت مو

کلینیک کاشت مو و انتخاب آن بسیار مهم است شاید در دید و تفکر اول فکر کنید که کار بسیار ساده ای می باش اما این طور نیست  نیاز است که محیطی کاملا بهداشتی و مناسب داشته باشد.

قبل از جراحی و کاشت مو بهتر است در مورد مرکزی که می خواهید جراحی انجام دهید تحقیقات بسیار کاملی را انجام دهید. با افرادی که قبلا در این مرکز کار کاشت را انجام داده اند صحبت کنید و جویا شوید که از همه چیز راضی بوده اند و یا خیر و همچنین خودتان می توانید نتیجه کار را مشاهده نمایید.

از دیگر عواملی که باید بررسی کنید سوابق پزشک و جراح و متخصص کلینیک کاشت مو می باشد که بسیار حیاتی است. هزینه پرداختی به کلینیک کاشت مو برای جراحی یک قیمت خاص دارد به طور مثال اگر متوجه شدید که کلینیکی خیلی کمتر از مقدار معمول از شما هزینه دریافت می کند بدون شک آن کلینیک دارای مجوز از وزارت بهداشت نمی باشد و ممکن است نتیجه کاشت برای شما خیلی خوب نباشد و باعث شود عفونت هایی در پوست و ریشه مو برای تان ایجاد شود.

پس سعی کنید کلینیک کاشت مو را خیلی با دقت انتخاب نمایید و سپس نسبت به انجام کار کاشت مو اقدام کنید. برای انتخاب کلینیک سعی کنید آنهایی را انتخاب نمایید که جدیدترین و مدرن ترین روش ها را برای کار استفاده می کنند در این صورت است که می توانید از نتیجه کار مطمئن باشید و دوران نقاهت بی دردسر و کوتاه و آسوده ای داشته باشید. اگر کیلینک های قدیمی تر را انتخاب کنید ممکن است روش های بسیار قدیمی را برای شما به کار بگیرند که هم خوشایند نیست و هم ممکن است به خاطر استخراج فولیکول مو در پوست سر شما جای زخم به جای بگذارند که به هیچ وجه جالب نخواهد بود و اطرافیان به سادگی متوجه انجام جراحی کاشت موی شما می شوند.

روش کاشت مو

برای کاشت مو روش های متفاوتی وجود دارد که بنا به نظر پزشک بهترین ان برای فرد انتخاب می شود. از قدیمی ترین روش ها می توان روش کاشت مو FUE را نام برد که روشی تهاجمی حساب می شد و همراه با درد و خونریزی و بخیه بر روی پوست سر بود و باعث میشد دوران نقاهت بسیار طولانی برای فرد داشته باشد که به دلیل سختی هایی که داشت این روش منسوخ شد. در این روش تکه ای از پوست پشت سر برداشته میشد تا فولیکول های مو به صورت گروهی از آن خارج شوند و این تکه بخیه می خورد.

پس از آن روش کاشت مو FIT روی کار آمد که در این روش موها به روش تک به تک از پوست سر توسط دستگاهی به نام پانچ خارج میشدند. این روش کم تهاجم بود و درد و خونریزی و بخیه به همراه نداشت و کاشت ان نیز به صورت قرار دادن گرفات های مو در برش های ملیمتری پوست سر بود. اما کمی جای دستگاه پانچ قطور بود و در برخی افراد باعث ایجاد جای زخم میشد.

پس از آن روش کات مو SUTبه روس کار آمد که برداشت موها و فولیکول های مو توسط دستگاهی بود که بسیار ظریف تر از پانچ انجام میشد . کاشت ان نیز مانند روش های قبلی انجام میشد. اما با این تفاوت که سرعت کار بسیار بالاست و در یک جلسه می توان تراکم بسیار بالایی از موها را به دست آورد. دوران نقاهت بسیار کوتاه است و فرد خیلی سریع می تواند به زندگی عادی خود بازگردد.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها