معرفی آبشار لاتون

معرفی آبشار لاتون

سرزمین چهارفصل ایران با طبیعتی بکر و بی نظیر دارای جاذبه های طبیعتی بسیاری است. اکنون می خواهیم به معرفی آبشار لاتون بلند ترین آبشار ایران بپردازیم.

آبشار لاتون با ۱۰۵ متر ارتفاع در ۱۵کیلومتری جنوب آستارا قرار دارد. برای رفتن به این آبشار زیبا باید ابتدا به شهر لوندویل و سپس روستای کوته کومه بروید. بعد از آن باید حدود ۴ ساعت پیاده روی کنید و از مناظر و جنگل بکر و زیبای این منطقه لذت ببرید. از روستای کوته کومه تا آبشار حدود ۶ کیلومتر فاصله است و در انتهای این مسیر ابتدا یک پرتگاه هولناک قرار دارد و سپس آبشار بسیار زیبای لاتون. آبشار لاتون از صخره ای بلند با سنگ های زیبا به پایین می ریزد. مسیر رفتن به آبشار لاتون ممکن است سخت باشد اما بی شک ارزش رفتن و تماشا و لذت بردن از آن را دارد.

معرفی آبشار لاتون

نکته ای که معرفی آبشار لاتون را تکمیل می کند این است که در فاصله ۱۰متری این آبشار یک آبشار ۶۵ متری نیز وجود دارد، اما آب و عرض آن نسبت به آبشار اصلی بیشتر است.

دورتا دور آبشار لاتون جنگلی بسیار بکر با درختان پر از میوه مانند سیب وحشی، فندق، آلو، به و گردو وجود دارد.

بهترین زمان سفر به آبشار لاتون از اوایل بهار تا اوایل تابستان است، زیرا هوا معتدل تر می باشد. اما در هر صورت در تمام فصول می توان به آنجا سفر کرد. این در حالی است که نیمه زمستان برای رفتن به آبشار توصیه نمی شود.

در نزدیکی آبشار لاتون، قلعه لاتون و کوه اسپیناس هم قرار دارند. البته برای رفتن به آن ها باید قوای بدنی لازم را دارا بود. آبشار لاتون از صمت شرقی کوه اسپیناس سرچشمه می گیرد و در رودخانه جاری شده و در نهایت به دریای خزر می ریزد.

دیدنی های تالش

دیدنی ها و امکانات منطقه ی لاتون

در ابتدای مسیر پیاده روی آب گرم کوته کومه وجود دارد که دارای ۳ دوش و یک استخر است .البته آب آن خیلی هم گرم نیست اما می توان برای دوش گرفتن از آن استفاده کرد. پارکینگ، بوفه، سرویس بهداشتی و اتاق های کرایه ای امکاناتی هستند که در این محل به شما ارائه می شوند.

معرفی آبشار لاتون

مسیر رسیدن به آبشار لاتون یکی از مسیرهای پیاده روی چشم نواز است که شاید خستگی در آن کمتر احساس شود. در مسیر رسیدن به آبشار به جاذبه های زیادی بر می خورید که گذر و دل کندن از آنها کمی مشکل است . یکی از این جاذبه ها روستای کوچک و متروکه ی آسیو واشون است که تقریبا خالی از سکنه می باشد و حداکثر ۵ خانوار در آن زندگی می کنند .در خصوص نام این روستا باید بگوییم که در زبان تالشی آسیو به معنی آسیاب و واشون به معنای کنار رودخانه است. در این روستا قهوه خانه ای قدیمی به نام نورمحمد وجود دارد که محل خوبی برای یک استراحت کوتاه مدت و صرف چای است.

منبع تالش گرد
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها