معرفی مسجد جامع دهلی

معرفی مسجد جامع دهلی

بزرگ‌ترین مسجد دهلی،‌ مسجد جامع دهلی است که مسجدی معروف در هند می‌باشد. کشور هند به کشور هفتاد و دو ملت معروف است، زیرا از تمامی قشر‌ها و ادیان در این کشور ساکن هستند. دین اسلام هم از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین دین از ادیان مختلف در این کشور است. به این دلیل کشور هند دارای مسجد‌های معروف و بسیاری می‌باشد که این مسجد هم یکی از آن‌ها به شمار می‌رود. همچنین این مسجد یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی این کشور می‌باشد که در شهر دهلی هند نیز واقع شده است و همچون خورشید در این کشور درخشان است. در ادامه این مقاله با معرفی معرفی مسجد جامع دهلی دانسته‌هایی برای شما از این مسجد آشکار می‌شود پس با ما همراه باشید.

معروف‌ترین مسجد

مسجد جامع دهلی نخستین‌بار به امر و دستور شاه جهان نیز ساخته شد. این مسجد قلب شهر دهلی است و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود و ناگفته نماند که برخی‌ها این مسجد را بزرگ‌ترین مسجد هند می‌شناسند.

مسجد جامع دهلی

همچنین مسجد جامع دهلی را با نام (مسجد جهان نما) نیز می‌شناسند، به این دلیل که در منطقه ای مرتفع قرار دارد و با چشم‌انداز بی‌نظیری که دارد گردشگران و توریست‌های بسیاری را به خود نیز جذب میکند. این مسجد را یک مکان مقدس در دهلی می‌دانند و برای‌ آن احترام زیادی قائل‌اند و همچنین جاذبه گردشگری بی‌نظیری به حساب می‌آید که با ورود گردشگران و توریست‌ها به هند، از مسجد جامع دهلی زیبا نیز بازدید می کنند و محو تماشای معماری زیبا و باشکوه آن می‌شوند. این مسجد به قدری بزرگ است که قابلیت گنجاندن ۲۵ هزار نفر در حیاط خود را دارد و همچنین مکان مناسبی برای برگذاری جشن‌ها و… نیز می‌باشد . در ماه رمضان و همچنین عید‌قربان در این مسجد بسیار زیبا و شورانگیز برگذار می‌شود.

معرفی مساجد معروف در هند

معماری مسجد جامع هند

معمار مسجد جامع دهلی استاد خلیل (Ustad Khalil) نام داشت که در طراحی این سازه از سبک معماری اسلامی – هندی پیروی کرد. از این سبک به عنوان یکی از موفق ترین شیوه‌ های معماری در تاریخ معماری جهان یاد می کنند؛ پس جای تعجب ندارد اگر همه به تحسین بنای مسجد جامع بپردازند و از زیبایی و شکوهش داستان ها بگویند.

مسجد جامع دهلی

در ساخت بنای این مسجد عمدتا از ماسه سنگ قرمز استفاده کرده اند و در برخی نواحی آن، مرمر سفید نیز به کار رفته است. سازندگان در ساخت این مسجد به نکات ریز و جالبی توجه داشته اند که در ادامه به صورت جزیی آن ها را برای تان شرح می دهیم.

منبع کارناوال
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها