درمان زخم در خانه

قبل از این‌که به درمان زخم در خانه بپردازیم، بهتر است در ابتدا کمی راجع به زخم و انواع آن صحبت کنیم.

زخم، به آسیب‌دیدگی‌ها و جراحاتی گفته می‌شود که منجر به ایجاد شکاف در بافت‌های درونی یا بیرونی بدن ما می‌شود. با استفاده از همین نگاه می‌توان زخم‌ها را به دو دسته‌ی باز و بسته تقسیم‌بندی کرد.

زخم‌های باز معمولا زخم‌هایی هستند که در بافت بیرونی بدن ما ( مانند پوست ) رخ می‌دهند. اما زخم‌های بسته بیشتر زخم‌هایی هستند که در بافت‌های درونی بدن ما رخ می‌دهند. بعضی از این زخم‌ها معمولا با عنوان خون‌ریزی داخلی نیز یاد می‌شود.

انواع زخم های باز

زخم های باز معمولا به ۵ دسته‌ی مهم تقسیم می‌شوند:

  • سایش: به زخمی گفته می‌شود که هنگام کشیده شدن پوست بر یک سطح خشن و سخت ایجاد می‌شود. خون‌ریزی این زخم معمولا محدود است اما به منظور جلوگیری از عفونت، زخم باید تمیز شود.
  • شکاف: این نوع زخم معمولا بر اثر چاقو یا سایر لبه‌های تیز رخ می‌دهد و خون‌ریزی آن زیاد و شدید است. همچنین اگر این زخم عمیق باشد می‌تواند به تاندون‌ها، عصب‌ها و ماهیچه‌ها نیز آسیب وارد کند.
  • پارگی: زخمی است که منجر به پاره شدن بافت بیرونی یا همان پوست می‌شود که معمولا بر اثر استفاده‌ی نادرست از ماشین‌آلات و ابزار صنعتی رخ می‌دهد.
  • سوراخ شدگی: هنگامی که در اثر فرو رفتن یک شی تیز مانند سوزن و .. سوراخ کوچکی بر روی پوست ایجاد شود. این نوع زخم ممکن است در بافت‌های بیرونی خون‌ریزی زیادی ایجاد نکند اما حتما باید برای بررسی خون‌ریزی های داخلی به متخصص مراجعه شود. زخم‌های ناشی از گلوله نیز جزو همین دسته از زخم‌ها قرار می‌گیرند.
  • جدا شدن: این زخم هنگام اتفاقات شدیدی مانند تصادف‌ها یا انفجار رخ می‌دهد که منجر به جدا شدن بخشی از بافت یا پوست بدن فرد می‌شود. البته که بعضی از این جداشدگی‌ها قابلیت بازگشت دارند.

 

انواع زخم های بسته

زخم های بسته معمولا به سه دسته‌ی مهم تقسیم می‌شوند:

  • زخم‌های ناشی از فشار شدید: این زخم‌ها معمولا در اثر وارد شدن فشار شدید به بافت‌های بدن ایجاد می‌شود. در این نوع زخم معمولا بافت بدن بین دو سطح، با شدت فشرده می‌شود. بسته به شدت فشار وارده به بافت مورد نظر، این آسیب‌دیدگی می‌تواند بسیار شدید یا بسیار خفیف باشد.
  • کوفتگی: این نوع زخم از آسیب‌دیدگی‌های رایج فعالیت‌های ورزشی است که در آن به رگ‌ها و مویرگ‌های خونی، ماهیچه‌ها و بافت‌ها زیرپوستی و در برخی موارد استخوان‌ها، آسیب وارد می‌شود.
  • هماتوم: این نوع زخم باعث ایجاد آسیب در رگ‌های کوچک خونی یا مویرگ‌ها شده که سبب جمع‌شدن خون در برخی از مناطق بدن می‌شود.

همان طور که در بالا مشاهده می‌کنید، زخم‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدامشان روش خاصی را برای درمان و مراقبت می‌طلبد. با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های مختلفی برای درمان زخم‌های مختلف به وجود آمده است. درمان زخم یک ضرورت است چرا که نادیده گرفتن آن می‌تواند منجر به دردهای شدید، عفونت‌ها و آسیب‌های جبران ناپذیری برای افراد گردد. یکی از اقداماتی که می‌توانید برای درمان زخم‌های خود انجام دهید استفاده از خدمت درمان زخم در خانه است. حال شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا درمان زخم در خانه؟

مزایای درمان زخم در خانه

همانطور که در بخش قبل به این موضوع اشاره کردیم، درمان زخم یک مسئله‌ی مهم است که باید جدی گرفته شود. اما همیشه برای درمان زخم و پانسمان آن نیاز به مراجعه به مراکز درمانی نیست. برای درمان بسیاری از زخم‌ها می‌توان در خانه ماند و از یک متخصص درخواست کرد تا با اعزام به منزل یا محل کار، این کار را برای ما انجام دهد. درمان زخم در خانه مزیت‌های بسیاری دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • افرادی که دچار جراحت‌ و زخم شده‌اند، ممکن است حرکت کردن و مراجعه به مراکز درمانی برایشان سخت و عذاب‌آور باشد. در این شرایط این افراد می‌توانند در خانه بمانند و با استفاده خدمت درمان زخم در منزل ، به آسیب‌های خود رسیدگی کنند.
  • انجام فعالیت‌های درمانی و مراقبتی در خانه، آسایش و آرامش بیشتری را برای افراد به ارمغان می‌آورد. درمان زخم در خانه هم یکی از این خدمات درمانی است.
  • درمان زخم در خانه می تواند از حضور فرد در محیط آلوده‌ی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها جلوگیری کرده و احتمال ابتلای او به عفونت‌های مختلف را کاهش دهد.

 

خدمت درمان زخم در خانه هوم کا

هوم کا مجموعه‌ای است که در زمینه‌ی درمان، مراقبت و آزمایشگاه در منزل و محل کار  به مخاطبان خود خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد. درمان زخم در منزل نیز از جمله این خدمات است. این خدمت، از طریق همکاری با متخصصان با تجربه و دوره‌دیده میسر شده است. اگر نیاز به خدمت درمان زخم در منزل دارید کافیست به وبسایت هوم‌کا مراجعه کرده و درخواست خود را به صورت رایگان ثبت کنید. سپس از طرف هوم‌کا با شما تماس گرفته می‌شود و پس از مشاوره و ثبت نهایی درخواست، متخصصان در همان زمان و مکانی که شما تعیین کرده‌اید حضور پیدا می‌کنند و اقدامات لازم مربوط به درمان زخم را انجام می‌دهند.

روش دوم برای ثبت درخواست، تماس با هوم‌کا از طریق شماره‌ی ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ است. از این طریق نیز می‌توانید درخواست خود را به صورت رایگان ثبت نمایید.

مجموعه هوم کا علاوه بر خدمت درمان زخم در منزل، خدماتی در زمینه آزمایش در منزل ، پزشک در منزل ، سرم در منزل و… ارائه می دهد.

هزینه درمان زخم در خانه

هزینه‌ی درمان زخم در خانه بسته به نوع زخم و نیاز مخاطب، متفاوت است. به همین دلیل نمی‌توان تعرفه‌ی دقیقی را برای آن در نظر گرفت. اما شما می‌توانید قبل از نهایی کردن درخواست خود، با مجموعه‌ی هوم‌کا تماس گرفته و درخواست خود را به صورت دقیق مطرح کنید. پس از بررسی درخواست شما، تعرفه‌ی دقیق خدمت درمان زخم در خانه به شما اعلام می‌شود و آن زمان است که شما می‌توانید در مورد نهایی کردن درخواست خود تصمیم‌گیری کنید.

 

مناطق تحت پوشش خدمت درمان زخم در منزل

در حال حاضر مجموعه‌ی هوم‌کا خدمات خود را در تهران و کرج ارائه می‌دهد. هرکجای تهران یا کرج که ساکن باشید، می‌توانید از خدمات مراقبت، درمان و آزمایشگاه در محل هوم کا استفاده کنید. همچنین هوم کا در آینده‌ی نزدیک قصد دارد تا خدمات خود را در سایر شهر‌ها و استان‌ها مانند شیراز، تبریز و .. گسترش دهد.

 

چرا خدمت درمان زخم در خانه هوم کا ؟

همان‌طور که گفتیم هوم‌کا مجموعه‌ای است که به صورت تخصصی در حوزه‌ی ارائه‌ی خدمات مراقبت، درمان و آزمایشگاه در محل فعالیت می‌کند. این بدان معناست که شما می‌توانید خدمات مختلف در زمینه‌ی درمان، مراقبت، یا آزمایش را به صورت تجمیع شده در این مجموعه بیابید و برای درخواست خدمت‌های مختلف به مجموعه‌های مختلفی مراجعه نکنید.

برای مثال ممکن است در کنار خدمت درمان زخم در خانه، به خدمت آزمایش در منزل و پزشک در منزل نیز نیاز داشته باشید. همه‌ی این‌ها را می‌توانید از هوم‌کا درخواست نمایید.

در کنار تجمیع تمام خدمات این حوزه، هوم‌کا تلاش کرده است تا با مراکز درمانی و آزمایشگاهی معتبر و همچنین متخصصان با تجربه و دوره دیده همکاری نماید تا از این طریق خدمات با کیفیتی را به مخاطبانش ارائه دهد. از جمله اهدافی که هوم‌کا در این زمینه دارد، تلاش برای حرکت افراد به سمت سلامتی است. به همین دلیل تلاش می‌کند که خدمتی با کیفیت ( و نه صرفا ارزان ) را به افراد ارائه کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی هوم کا و سایر خدمات آن‌ها، می‌توانید به وبسایت هوم کا سر بزنید.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها