خرید بهترین خودروهای ۳۵۰ میلیون تومانی چینی

پس از خروج خودروسازهای اروپایی از بازار ایران، این چینی‌ها بودند که بازار خرید خودرو خارجی در کشور ما را به دست گرفتند. خودروهای پرزرق‌وبرق چینی که با ظاهر اروپایی خود و امکانات رفاهی بی‌نظیرشان خیلی زود توانستند جای خود را در دل خریداران ایرانی باز کنند. بااین‌حال برچسب بی‌کیفیتی که همواره بر پیشانی محصولات چینی چسبیده است، سبب شد که بسیاری از خریداران هنوز هم در خرید این خودروها تردید به خرج داده و دست و دلشان به پرداخت هزینه برای خرید خودرو چینی نرود.

اما هنوز هم افرادی هستند که تنها سوار شدن بر خودروی خارجی برایشان اهمیت دارد و چینی بودن آن برایشان مهم نیست. به همین دلیل حتی با وجود افزایش قیمت‌های غیرمعقول و غیرمنطقی باز هم حاضر به خرید خودرو چینی هستند. در این مقاله از همراه مکانیک می‌خواهیم سه نمونه از خودروهای چینی که در بازار خودروهای دست دوم امروز ایران با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند، به شما معرفی کنیم.

اچ سی کراس مدل ۹۶

اچ سی کراس مدل ۹۶ یکی از محصولات شرکت دانگ فنگ چین است. این خودروی چینی برای نخستین بار در سال ۱۳۹۵ با کمک ایران‌خودرو قدم به خیابان‌های ایران گذاشت. هرچند که ادعا شده اچ سی کراس مدل ۹۶ خودرویی کراس‌اوور است اما ابعاد این خودرو چیز دیگری را می‌گوید. درواقع تنها یک نگاه به ظاهر آن کافی است تا شما متوجه کراس‌اوور نبودن اچ سی کراس مدل ۹۶ شوید.

پیشرانه‌ای که دانگ فنگ برای تامین توان در اچ سی کراس مدل ۹۶ استفاده کرده است، یک پیشرانه ۱.۶ لیتری از نوع TU5 است. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۱۴۲ نیوتن متر برای اچ سی کراس مدل ۹۶ تولید کند. این قدرت می‌تواند اچ سی کراس مدل ۹۶ را در ۱۲.۵ ثانیه از سرعت صفر کیلومتر بر ساعت به صد کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین سرعت این کراس‌اوور چینی تا ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت قابل‌افزایش است. اچ سی کراس در یک سیکل ترکیبی حدود ۷ لیتر سوخت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش مصرف می‌کند. واضح است که این عدد برای اچ سی کراس مدل ۹۶ بیشتر است. به‌علاوه این خودرو می‌تواند استاندارد آلایندگی یورو ۴ را برآورده سازد.

برلیانس h330 مدل ۹۵

یکی از خودروهای چینی که توانست فروش خوبی را در بازار خرید خودرو نو و دست دوم چینی تجربه کند، برلیانس h330 مدل ۹۵ است. برلیانس h330 برای نخستین بار در سال ۱۳۹۴ توسط پارس‌خودرو به ایران آمد. این خودرو در بدو ورود خود توانست به‌واسطه قیمت مناسب و امکانات رفاهی منحصربه‌فرد به جایگاه خوبی در میان خودروهای چینی بازار ایران دست پیدا کند.

هرچند که برلیانس h330 در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک روانه بازار شد، اما نسخه اتوماتیک آن توانست در رده بالاتری نسبت به نسخه دنده‌ای قرار بگیرد. مدل‌های ابتدایی برلیانس h330 با پیشرانه ۱.۵ لیتری به مونتاژ شده و به بازار آمدند. اما پس از مدتی پارس‌خودرو تصمیم گرفت حجم پیشرانه تا ۱.۶۵ لیتر افزایش دهد که با بازخوردهای مثبت خریداران مواجه شد. این پیشرانه هر دو فاقد فناوری توربوشارژ بوده و به‌صورت تنفس طبیعی کار می‌کنند.

پیشرانه کم‌حجم‌تر برلیانس h330 می‌تواند قدرتی حداکثر تا ۱۰۳ اسب بخار و گشتاوری تا ۱۳۸ نیوتن متر برای این خودرو به ارمغان آورد. این قدرت توسط یک جعبه‌دنده پنج دنده دستی یا چهار دنده اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. نتیجه هماهنگی میان این جعبه‌دنده و پیشرانه این است که برلیانس h330 با موتور ۱.۵ لیتری در ۱۴ ثانیه از صفر به صد رسیده و در یک مسیر ترکیبی صد کیلومتری ۶.۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

برلیانس h330 با موتور قوی‌تر می‌تواند قدرتی برابر ۱۱۴ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۱۵۴ نیوتن متر داشته باشد. این خودرو با استفاده از گیربکس چهار سرعته اتوماتیک خود که تا حدی بهبود یافته است، مصرف سوخت کمتر و شتاب و کشش بهتری را در اختیار رانندگان قرار دهد.

هاوال ام ۴ مدل ۹۷

هاوال ام ۴ محصول شرکت خودروسازی گریت وال است که مدت زیادی از حضور آن در بازار خرید خودرو در ایران نمی‌گذرد. بااین‌حال در همین مدت کوتاه توانسته نام خودروهای خود را به‌خوبی بر سر زبان‌ها بیندازد. این خودرو که در کلاس خودروهای شاسی‌بلند کامپکت قرار می‌گیرد، گزینه مناسبی برای مسافرت‌های درون‌شهری است. هاوال ام ۴ توانست فروش خوبی را در بازار کشورمان تجربه کند.

یک پیشرانه GW4G15 با ظرفیت ۱.۵ لیتر نیروبخش هاوال ام ۴ است. این پیشرانه که دارای ۴ سیلندر است می‌تواند قدرتی برابر ۱۰۸ اسب بخار و گشتاوری حداکثر تا ۱۳۸ نیوتن متر را برای هاوال ام ۴ مدل ۹۷ تولید کند. قدرت ایجادشده در پیشرانه به‌واسطه یک گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌ها می‌رسد و می‌تواند نیروی لازم برای ایجاد یک شتاب ۱۱.۲ ثانیه‌ای را به وجود آورد. این خودرو در حالت ترکیبی ۷.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش مصرف می‌کند.

خودروهای چینی در بازار خرید خودرو در ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. خودروهایی با ظاهر اروپایی که توانسته‌اند به یک رقیب جدی برای محصولات ملی تبدیل شوند. بااین‌حال خودروهای چینی در بازار خودروهای کارکرده وضعیت مناسبی ندارند. با توجه به آینده نامعلوم خودروهای چینی و سختی‌هایی که در تامین قطعات آن‌ها وجود دارد، باید هنگام خرید آن‌ها با یک کارشناس خبره مشورت کرد.

همراه مکانیک بزرگ‌ترین شرکت خدمات خودرویی کشور است که از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را در زمینه کارشناسی خودروهای دست دوم شروع کرده است. با استفاده از خدمات این سایت خرید خودرو شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن خرید خودرو را با توجه به بودجه و شرایطتان انجام دهید. به دلیل اینکه همراه مکانیک تجربه هفت‌ساله خود را در قالب بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارکرده و کارشناسی‌شده در اختیار مشتریان قرار داده است، دست هرگونه دلال از این بازار کوتاه شده و خریداران و فروشندگان واقعی می‌توانند به‌سرعت با یکدیگر معامله کنند. پس همین الان وارد سایت همراه مکانیک شوید و از خدمات مختلف آن دیدن کنید.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها