بهترین منابع کنکور تجربی نظام جدید برای ۱۰۰ زدن کنکور چیست؟

برای کسب یک نتیجه عالی در کنکور باید از بهترین منابع کنکور تجربی نظام جدید استفاده کنیم. همانطور که می دانید تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نسبت به سایر گروه های آزمایشی در سال های اخیر بیشتر بوده است، بنابراین رقابت در این گروه سخت تر و نفس گیر تر است. چرا که داوطلبان برای پذیرش در رشته های پرطرفدار این گروه آزمایشی باید با نفرات بیشتری به رقابت بپردازند و این، قبولی در گروه آزمایشی تجربی را سخت می کند. در نتیجه داوطلبان نیاز به بهترین منابع دارند تا بتوانند موفق شوند.

بهترین منابع کنکور تجربی نظام جدید

ویژگی یک منبع درسی خوب:

در این سال ها انتشارات و موسسات متعدد زیادی تاسیس شده اند که این باعث سردرگمی دانش آموزان و داوطلبان کنکور شده است. بنابراین تاکید ویژه ما این است که حتما با تحقیق، بررسی و آگاهی کامل و با دانستن ویژگی های یک منبع خوب، منبع کنکورتان را انتخاب کنید. ویژگی های بهترین منابع کنکور تجربی نظام جدید به شرح ذیل می باشد:

ویژگی های بهترین کتاب تست کنکور تجربی

 

۱-متن های کـتاب کمک درسی:

نوع نگارشی که در نوشتن متن های پاسخنامه به کار می رود بسیار تاثیر دارد. اگر متن یک کتـاب سنگین باشد ممکن است داوطلبان و دانش آموزان را خسته کند و یا اگر کلمات طنز بسیار به کار برود باعث شود که حواس مطالعه آنها پرت شود و تمرکزشان بهم بخورد.

۲-اهمیت چیدمان مباحث در بهترین منابع کنکور تجربی نظام جدید:

قرار گیری مباحث در کـتاب بسیار تاثیر گذار است. مثلا برای کتـاب های عمومی بهتر است پایه به پایه مباحث آورده شود اما برای کتـاب های تخصصی مباحث به صورت موضوعی گرد آوری شده باشد که باعث تمرکز دانش آموز بر روی مطالب بشود.

۳-گرد آوری مباحث با توجه به طراحی سوالات در کنکور:

با توجه به این که هر ساله نحوه طراحی سوالات کنکور تغییر می کند نکات و تمرین هایی را که در کتـاب قرار می گیرد باید بر همین اساس باشد.

تعداد منابع کمک درسی برای هر درس:

داشتن منابع زیاد برای هر درسی منجر به سردرگمی دانش آموزان و داوطلبان می شود. توصیه می شود به جای نصفه خواندن چندین کـتاب بهتر است یک کـتاب را به طور کامل و چندین بار آن کتـاب را بخوانند. دانش آموزان و داوطلبان باید کـتاب را منبع اصلی بدانند و بعد از آن برای هر کـتاب از  یک تا دو کـتاب کمک درسی استفاده کنند.

برخی از دانش آموزان و داوطلبان هنگام یافتن بهترین منابع کنکور تجربی نظام جدید به دنبال این هستند که دانش آموزانی که در سال قبل رتیه بالایی گرفته اند از چه کتـاب هایی استفاده کرده اند تا آنها هم آن کـتاب را تهیه کنند که اصلا درست نبوده است. دانش آموزان و داوطلبان کنکور در هنگام انتخاب یک کـتاب کمک درسی در ابتدا باید به سطح درسی خود توجه کنند به این معنی که اگر دانش آموزی سطح ضعیفی داشته باشد نمی تواند از کتـاب های کمک درسی استفاده کند که حاوی مباحث سخت باشد.

معرفی انتشارات برتر برای منابع کنکور تجربی نظام جدید:

در حال حاضر چندین موسسه به تولید فیـلم و دی وی دی کنکور پرداخته اند و انتشارات مختلفی نیز وجود دارند که منابع کمک درسی مربوط به کنکور را چاپ می کنند که از این ها می توان انتشارات گاج، قلم چی، خیلی سبز، نشر الگو، نشر دریافت، مهر و ماه، مبتکران، فاگو و … را نام برد. اما نمی توان گفت که همه ی انتشارات در همه ی درس ها موفق هستند و یا از همه نظر اعم از درسنامه و یا تست کافی و جامع می باشند. به عبارتی بعضی از کـتاب ها دارای درسنامه ترکیبی خوبی بوده اما در زمینه تست به این گونه نیستند و یا بالعکس. بنابراین دانش آموزان و داوطلبان کنکور باید در انتخاب کتـاب دقت کنند تا هم زمان و هم پول خود را از دست ندهند. در اینجا به اختصار چندین کـتاب کمک درسی که ویژگی های یک منبع خوب را دارد معرفی می کنیم:

۱-بهترین منابع کنکور تجربی نظام جدید برای درس ادبیات:

برای درس ادبیات، بهترین منابع کنکور تجربی نظام جدید، منابعی هستند که به صورت موضوعی و طبقه بندی شده طراحی شده اند. ادبیات جزء درس هایی است که باید به صورت موضوعی و مبحثی مطالعه شود. منابع درس ادبیات کنکور با توجه به ضریب بالای آن و اهمیت زیاد این درس، باید به گونه ای انتخاب شود که با زمانی که شما می خواهید برای مطالعه آن بگذارید و همچنین با سطح درسی شما متناسب باشد.برای مثال برای دانش آموزانی که سطح درسی اشان بالا بوده کتـاب فارسی جامع آی کیوی گاج و برای دانش آموزانی که دارای سطح متوسطی هستند کتـاب فارسی میکروطلایی گاج و همچنین دانش آموزانی که در سطح ضعیفی قرار دارند کـتاب فارسی جامع میکرو طبقه بندی گاج پیشنهاد می گردد.

۲- بهترین منابع کنکور تجربی نظام جدید برای درس دین و زندگی:

برای درس دین و زندگی یک منبع خوب باید طوری باشد که نخست متن درس را پوشش بدهد و سپس به تک تک آیات با نکات دقیق و مفهومی آن بپردازد. برای کـتاب دین و زندگی، دانش آموزان قوی می توانند از کـتاب دین و زندگی جامع خیلی سبز استفاده کنند. برای دانش آموزان متوسط نیز کـتاب دین و زندگی جامع میکرو طبقه بندی گاج پیشنهاد می شود. لازم به ذکر است که هر دو گروه برای مرور و جمع بندی می توانند از کـتاب دین و زندگی مولتی ویتامین گاج استفاده کنند. دانش آموزانی که سطح ضعیف تری دارند کـتاب دین و زندگی میکرو طلایی گاج توصیه می شود.

۳- بهترین منابع کنکور تجربی نظام جدید برای درس زیست شناسی:

بهترین منابع کنکور تجربی نظام جدید برای درس دین و زندگی باید متن درسنامه آن متناسب سطح دانش آموزان باشد. زیرا منبع بسیار سنگین برای داوطلب ناآشنا با زیست باعث می شود از زیست فراری شود. برای درس زیست شناسی دانش آموزان قوی بهترین منبع کنکور کتـاب عکس و مکث میکروطلایی گاج، برای دانش آموزانی که سطح متوسطی دارند کـتاب زیست شناسی خیلی سبز و همچنین کـتاب عکس و مکث میکروطلایی گاج پیشنهاد می گردد و دانش آموزان با سطح ضعیف میتوانند از کـتاب های زیست گیاهی میکرو طلایی گاج ، کتـاب متن و مکث گاج میکروطلایی و کتـاب عکس و مکث گاج میکروطلایی استفاده کنند.

۴- بهترین منابع کنکور تجربی نظام جدید برای درس فیزیک:

برای درس فیزیک منبعی که از نظر یاد دادن مفاهیم و تعداد تستهای متنوع کامل باشد. متن درسنامه فیزیک اگر خیلی سنگین باشد، داوطلب در تستها گیر می کند و اگر خیلی زیاد توضیحی باشد داوطلب را از اصل قضیه که حل تست است دور می کند. برای درس فیزیک دانش آموزان قوی بهترین منبع کنکور کتـاب فیزیک جامع خیلی سبز، برای دانش آموزانی که سطح متوسطی و ضعیفی دارند کتـاب فیزیک جامع تجربی میکروطلایی گاج پیشنهاد می گردد.

آیا لزوما منابع موجود در این مقاله بهترین منابع برای ماست؟

در اینجا باید ذکر کنیم که این منابع لزوما بهترین منابع برای شما نیستند. پیشنهاد ما این است که حتما قبل از تهیه منابع با یک مشاور کنکور مشورت کنید. چرا که مشاور کنکور میتوانید وضعیت درسی شما را به طور کامل رصد کرده، نقاط ضعف و قوت شمارا شناسی کرده و متناسب با سطح درسی شما بهترین منابع را به شما پیشنهاد دهد.

استفاده از راهنمایی های مشاوران رتبه برتر آیدی نوین برای بهترین منابع از طریق زیر :

مشاوره معرفی منابع کنکور آیدی نوین

منبع: آیدی نوین

 

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها