آیا سارقان می‌توانند دستگاه ردیاب خودرو را دور بزنند ؟

قصه دزد و پلیس با پیشرفت تکنولوژی سال‌ها است شکل جدیدی به خود گرفته و به رقابت طراحان سیستم‌های امنیتی و سارقان تبدیل شده است؛ تکنولوژی‌های نوین تعداد موفقیت سارقان را روزبه‌روز کمتر می‌کنند. ماجرا با یک قفل فرمان ساده شروع شد، بعد دزدگیرهای پیشرفته شکل گرفتند که البته هیچ‌کدام خالی از ایراد نیستند و امروزه نوبت به خرید ردیاب خودرو رسیده که به کمک اینترنت پرسرعت و GPS خواب سارقان را آشفته کرده است. اگر کنجکاو شده‌اید که ردیاب‌ها چطور بازار سارقان را کساد کرده‌اند، این مطلب را تا آخر دنبال کنید.

از ردیاب برای انجام چه کارهایی می‌توان استفاده کرد؟

ردیاب‌ها دارای کاربردهای مختلف هستند و آن‌ها را می‌توان بر اساس عملکردشان دسته بندی کرد. می‌توانید دستگاه ردیاب را داخل هر چیز ارزشمندی که حفظ و نگهداری آن برای شما مهم است قرار دهید تا بتوانید آن را ردیابی کرده و در هر زمانی از موقعیت آن مطلع باشید. این روزها ردیاب‌ها داخل تلفن‌همراه، خودرو و انواع دیوایس‌های ارزشمند قابل نصب و راه اندازی هستند. حتی از ردیاب می‌توانید برای موقعیت‌یابی کودکان و افراد سالمند مبتلا به زوال عقل هم استفاده کنید تا از گم شدن آن‌ها پیشگیری کنید. مهم‌ترین ردیابی که این روزها بیشترین استفاده را دارد، ردیاب خودرو است که به عنوان عامل بازدارنده از سرقت انواع وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو کار نظارت و موقعیت یابی وسیله نقلیه را به کمک GPS ماشین انجام می‌دهد. دستگاه ردیاب درون خودرو مخفی می شود و به کمک ماهواره‌های جی پی اس در هرزمان و مکانی که مالک اراده کند موقعیت خودرو را روی نقشه نشان می‌دهد.

حتی قطع شدن برق ماشین هم عملکرد این دستگاه را مختل نمی‌کند، چراکه ردیاب به باطری ماشین متصل می‌شود و به کار خود ادامه می‌دهد.

درست است که مهم‌ترین کار این دستگاه ردیابی موقعیت است اما خدمات جانبی دیگری هم مثل ردیابی مسیرهایی که خودرو قبلا طی کرده و شیوه استفاده از خودرو را هم انجام می‌دهد.

شاید این تصور برای شما شکل گرفته باشد که این دستگاه‌ها فقط قابل نصب روی خودروهای خارجی هستند اما شما ردیاب را می‌توانید روی هر وسیله نقلیه داخلی و خارجی اعم از یک دوچرخه، موتورسیکلت یا خودروهای سنگین مثل کامیون نصب کنید.

ردیاب خودرو دستگاهی به اندازه یک تلفن همراه است که بسته به مدل، سایز آن کمی کوچکتر و بزرگتر می‌شود که به خودرو نصب شده و با اتصال به ماهوراه‌های جی پی اس کار مکان یابی را انجام می‌دهد.

ردیاب خودرو

نحوه عملکرد دستگاه ردیاب چگونه است؟

برای اینکه دستگاه ردیاب شما موقعیت دقیق را نشان دهد به یک سیم‌کارت تلفن همراه نیاز دارید، اپراتورهای مطرح فعال در کشور اعم از همراه اول و ایرانسل خدمات مناسبی در این زمینه ارائه می‌کنند. پس از تهیه، سیم‌کارت را داخل دستگاه می‌گذارید و ردیاب از طریق محاسبه طول و عرض جغرافیایی موقعیت دقیق خودرو را روی نقشه به شما نشان می‌دهد.

بسته به مدل ردیابی که خریداری می‌کنید شما با تلفن همراه خود قادر خواهید بود، خودرو خود را خاموش کرده، درهای آن را باز و بسته کنید و حتی صدای داخل خودرو را بشنوید.

 

چند مدل ردیاب  وجود دارد و بهترین آن برای شما کدام است؟

ردیاب‌ها در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام برای نوع خاصی از موارد و کاربردهای ویژه‌ای قابل استفاده هستند. در اینجا به برخی از معروف‌ترین مدل‌های ردیاب که اغلب روی خودرو نصب می‌شوند اشاره می‌کنیم تا هنگام خرید ردیاب خودرو بهتر بتوانید انتخاب کنید.

ردیاب خودرو

ردیاب خودرو امکان مکان یابی وسیله نقلیه شما را در حد متر فراهم می‌کند، با اتصال به سیستم ماشین امکان خاموش کردن خودرو با پیامک یا شنود مکالمه داخل کابین را به شما می‌دهد و به نظر کارشناسان بهترین ابزار برای پیشیگری از سرقت خودرو است. خوشبختانه طی سال‌های اخیر ردیاب‌هایی که با اپراتورهای تلفن همراه ایران هم‌خوانی خوبی دارند وارد بازار شده که دقت عملکرد بسیار بالایی دارند. پس از خرید این دستگاه‌ها باید توسط متخصص داخل خودرو نصب شوند، پس از اتصال دستگاه به خودرو می‌توان نظارت خوبی بر عملکرد آن داشت.

ردیاب آهنربایی

ردیاب آهنربایی نوعی از ردیاب است که نیازی به نصب ندارد و به راحتی می‌توانید آن را روی هر وسیله فلزی نصب کنید. همانطور که از نامش پیدا است این ردیاب به صورت تخصصی برای خودرو طراحی نشده به همین دلیل امکان خاموش کردن خودرو و سایر امکانات تخصصی ردیاب خودرو را ندارد. در حال حاضر برخی این نوع ردیاب را روی خودرو نصب می‌کنند.

ردیاب شخصی

یکی از ساده‌ترین انواع ردیاب است که شکل ظاهری آن بسیار کوچک است، این ردیاب یا توسط شخصی حمل میشود یا درون کیف ، خودرو ، جا کلیدی یا درون هر وسیله ارزشمند دیگری مخفی میشود. .

برای نصب این ردیاب نیاز به سیم کشی خاصی نیست و معمولا قابلیت شنود را نیز هم فراهم می‌کند.

دستگاه ردیاب ماشین

 

آیا سارقان می‌توانند عملکرد دستگاه ردیاب را مختل کنند؟

سارقان همواره می‌کوشند راهکارهای تازه‌ای برای مختل کردن سیستم‌های امنیتی و ردیابی خودروها پیدا کنند. درست است که شکستن فقل فرمان برای سارق حرفه‌ای تنها چند دقیقه وقت می‌گیرد یا برای از کار انداختن دزدگیر قطع کردن برق خودرو کافی است اما مختل کردن دستگاه‌های ردیاب که به ماهواره‌ها متصل هستند و حتی با قطع کردن سیستم برق خودرو به کار خود ادامه می‌دهند کار ساده‌ای نیست.

پیشگیری بهترین راهکار است و شما باید خودرو خود را در محلی پارک کنید که امکان سرقت آن وجود نداشته باشد و کلیه نکات ایمنی را هم هنگام ترک خودرو بکار ببرید، اما اگر خدای نکرده خودرو شما به سرقت رفت، ردیاب خودرو به شما کمک می‌کند که هرچه سریع‌تر موقعیت ماشین خود را پیدا کنید و مانع سرقت آن بشوید.

درحال حاضر تهیه یک دستگاه ردیاب خودرو یکی از بهترین سرمایه گذاری‌هایی است که برای ایمن ماندن از شر سارقان می‌توانید انجام دهید که عده‌ای آن را حتی از خرید بیمه برای خودرو مهم‌تر می‌دانند.

در صورتی که قصد خرید جی پی اس را دارید ، ردیاب خودرو شرکت ایران رهیاب (  www.iranrayhab.com ) یکی از با کیفیت ترین محصولات موجود در بازار و این شرکت ارائه دهنده دستگاه های مکانیاب و GPS خودرو با گارانتی ۳۶ ماهه در ایران می باشد.

 

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها