با خرید نهال بادام + کاشت صحیح میلیونر شوید! + عکس

بادام یکی ازمغزهای خوشمزه و پرخاصیت و پر طرفدار است که هم در ایران و هم در کشورهای دیگر درخت آن کشت می شود. برای کاشت درخت بادام هم از بذر یا همان بادام می توانیم استفاده کنیم و هم از نهال بادام. معمولا ثمردهی با نهال بهتر بوده و امکان شکست خوردن پروژه برای افراد تازه کار، کمتر می باشد.

نهال بادام

خرید نهال بادام

نهال بادام بین ۴ تا ۱۰ متر رشد کرده و قطر تنه آن می تواند به ۳۰ سانتی متر هم برسد . بادام سرشار از روغن های غیر اشباع است که خطری برای بدن نداشته و همچنین از جمله مغزهای پرکالری محسوب می شود.

با توجه به استقبال از این میوه در داخل و خارج از کشور ، و مصرف آن علاوه بر تازه خوری و آجیل ، در دسرها و غذاهای متنوع و یا به صورت استفاده از عصاره این مغز در محصولات دارویی و آرایشی بهداشتی ، احداث باغ درخت بادام به صورت ترکیبی با محصولات مشابه ، می تواند به مرور زمان سود خوبی را به باغدار برگرداند .در ادامه نهالستانی را به شما معرفی می کنیم که از بزرگان حوزه کشاورزی به خصوص خرید نهال بادام است که توانسته به کشور های خارجه هم صادرات داشته باشد.

برای خرید نهال بادام می توانید با نهالستان برتر نهال به ادرس اینترنتی bartarnahal.ir مراجعه کرده و سفارش خود بعد از انتخاب نوع نهال بادام با کارشناسان این مجموعه که مشاوره رایگان انجام می دهند در میان بزارید و نهال بادام خود را خریداری کنید .

هنگام خرید نهال بادام حتما به نکات زیر توجه کنید :

  • تاییدیه جهادکشاورزی
  • ارتفاع از سطح دریای منطقه
  • دیرگل بودن یا زود گل بودن رقم نهال
  • سازگاری نهال با منطقه از لحاظ سردسیری یا گرم سیری
  • اندازه بزرگی یا کوچکی درخت
  • ضخامت پوست میوه ( درشت یا کوچک بودن میوه)
  • گرده افشانی مناسب نهال
  • پربار بودن ، زودبار بودن یا دیربار بودن نوع نهال
  • عمر درخت نهال

خصوصیات یک رقم نهال بادام خوب و با کیفیت :

ارقام مربوط به نهال بادام متنوع بوده و براساس همین تنوع خصوصیات و ویژگی های مختلفی را نیز دارا می باشند . اما اکثر رقم ها در شرایط کشور ما امکان رشد و ثمردهی را دارند . در ایران گرانترین رقم بادام ، رقم مامائی است . برای کاشت نهال بادام بهترین زمان ممکن از اوایل پاییز تا انتهای پاییز است.

به طور کلی از انواع رقم بادام و نهال بادام در ایران می توانیم به ، رقم شاهرودی ، مامائی ، آذر ، ربیع ، فرانیس، تونو و . . . اشاره کنیم.

نهال بادام

ویژگی های بهترین نهال بادام به شرح زیر می باشد :

  1. نهال بادام در قرن شانزدهم در فرانسه رشد کرده و بادام اولین درختی است که از کلیه درخت ها میوه های اون زود تر گل میدهد .
  2. گل ها نهال بادام صورتی یا سفید هستند .
  3. نیاز سرمایی ۱۰۰ تا ۴۰۰ ساعت در درجه ۷ در سانتیگراد میباشد .
  4. اگر شما میخوایید در مناطق  که سرمای زیادی را دارند نهال بادام بکارید باید باید رقم دیرگل را انتخاب کنید ، که ۲۰ روز  از  رقم های دیگر دیرتر گل میکند که به سرما نمیخورد .
  5. رقم و گونه هایی هست که مورد حمله پرندگان قرار میگرند باید درموقع خرید رقمی را انتخاب کنید یا سنگی باشد یا نیمه سنگی که از خطرات پرندگان حفظ شود .
  6. انتخاب رقم بادام کاغذی باید در موقع رسیدن بادام مراقبت های ویژه انجام گیرد .
  7. گونه های از بادام ها هستند که تلخ هستند که در داروسازی و صنایع غذایی استفاده میشود .
  8. از میوه بادام های شیرین در اجیلی برا پخت پز نیز استفاده میشود .

شرایط کاشت نهال بادام :

  1. با اینکه کاشت این درخت به گونه ایی است که حتی در باغچه منازل هم میتواند به رشد خود ادامه دهد ؛ اما برای داشتن یک باغ پر بازده که بخواهید بر تولید و سود آوری آن حساب باز کنید ، باید شرایط پرورش و نیازهای این درخت را برآورده کنید.
  2. لازم به یادآوری است که برخی از گونه های بادام ، محصول بادام تلخ را دارند که برای استفاده خوراکی مضر و سمی است . بعضی از گونه ها هم فقط شکوفه می دهند و ظاهر زیبایی خلق می کنند ، بی انکه میوه بدهند.
  3. حتما در هنگام خرید نهال بادام این نکته را مد نظر داشته باشید.
  4. نهال بادام هوای سرد را دوست ندارد . چاله ایی که برای کاشت بادام در نظر می گیرید باید ابعاد و عمقش از مجموع ریشه های نهال به حالت جمع وگلوله ، بیشتر باشد تا بتواند تمام ریشه های نهال را در بر بگیرد.
  5. قبل از کاشت و حفر چاله بهتر است خاک را شخم زده و زیر و رو کرده باشید تا علاوه بر افزایش نفوذپذیری خاک در رابطه با هوا و آب ، از سفتی هم در آمده باشد تا ریشه ها براحتی در آن ، بتوانند رشد کنند.
  6. در نظر داشته باشید که هنگام خرید نهال بادام ، از رقم هایی خریداری کنید که خود لقاحی داشته باشند و برای میوه دهی نیاز به نهال بادام دیگر نداشته باشد ! در غیر اینصورت فاصله بین هر نهال بادام را برای کاشت ، ۵ تا ۹ متر در نظر بگیرید.

نهال بادام

فروش نهال بادام در نهالستان برتر نهال :

نهالستان برتر نهال با تولید انواع نهال بادام و البته نهال میوه های دیگر یکی از مجموعه های پیشرو در عرصه تولیدات کشاورزی می باشد. فروشگاه برترنهال به صورت آنلاین علاوه بر دادن اطلاعات مفید راجع به انواع نهال و نحوه کاشت و داشت و برداشت محصولات آنها ، به فروش نهال بادام در رقم های گوناگون اقدام کرده و شما می توانید با مراجعه به وب سایت این شرکت، قیمت نهال بادام مورد نظر خود را جستجو کرده و خرید نهال بادام مورد نظر خود را به انجام برسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان و خرید نهال بادام با شماره ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳ و یا ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ تماس حاصل فرمایید.

 

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها