سئو یا تبلیغات کلیکی گوگل

شاید این بزرگترین چالش صاحبان هر کسب و کار آنلاینی باشد که سئو سایت را در اولویت قرار دهیم یا تبلیغات کلیکی گوگل را؟
بهترین پاسخی که می توان به این چالش داد استفاده استفاده از ترکیب این دو است، یعنی استفاده هم زمان از تبلیغ کلیکی گوگل و سئو برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

 حتی اگر در کلمات مورد نظر خود در رتبه های بالای گوگل هستید می توانید برای هدف قراردادن مخاطبین بیشتر از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده نمایید.

سئو چیست؟

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو) به مجموعه اقداماتی گفته می شود که برای کسب رتبه های بهتر در کلمات مختلف انجام میگیرد و معروف ترین موتورهای جستجو گوگل یاهو ، بینگ و یاندکس می باشد.

گوگل ادوردز چیست؟

تبلیغات گوگل یا Google Adwords یک پلتفرم تبلیغاتی مربوط به شرکت گوگل است که آگهی دهندگان و منتشر کنندگان آگهی می توانند روی این پلتفرم ثبت نام کنند.

عملکرد سیستم ادورز مثل یک مزایده است که در آن آگهی دهندگان می توانند برای مکان های تبلیغاتی وب سایت های مختلف رقابت کنند و حتی هزینه های خیلی کمتری نسبت به ارزش تبلیغات خود بپردازند.

برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک از استراتژی های بالا را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید می توانید از فاکتورهای کلیدی زیر استفاده نمایید.

– نتایج حاصل از تبلیغات کلیکی گوگل (ادورز) به صورت آنی است و نیاز زیادی برای انتظار ندارید و میتوانید بعد از اجرای کمپین ادورز سایت خود را در صفحه اول گوگل مشاهده نمایید اما سئو زمان بر بوده و در طولانی مدت می تواند شما را به صفحه های اول گوگل برساند. اما باید به این مورد نیز توجه کنید که نتایج حاصل از سئو مدت زمان بیشتری نیاز دارد تا از رتبه های اول گوگل حذف شود اما نتایج تبلیغات کلیکی با عدم پرداخت به موقع هزینه کمپین به صورت انی از نتایج جستجو حذف می شود.

– درامد حاصل از کمپین ادورز به راحتی قابل اندازه گیری است اما این موضوع در سئو به این راحتی ها نیست و در سئو فاکتور های اساسی زیادی دخیل است.

– تبلیغات کلیکی (ادورز) به شما اجازه می دهد سریع تر سوار موج بازار شده و روی کلمات ترند ورودی بالایی را کسب کنید. اما در سئو نمی توانید سریع در کلماتی که در مدت کوتاهی ترند می شوند بالا بیایید و ترافیک یا فروش بالایی به دست اورید.

– گوگل ادوردز وقتی برای اول راه سایت های تازه تاسیس توصیه می شود چون حداقل چندماه طول می کشد تا سایت در نتایج طبیعی جستجو پدیدار شود برای همین تبلیغات گوگل می تواند در این مدت زمان چند ماهه به شما کمک کند تا بتوانید فروش مناسبی داشته باشید.

– تبلیغات کلیکی گوگل را می توان با کمک گرفتن از افراد حرفه ای بهینه کرد تا برای هر کلیک هزینه کمتری از حساب شما کم شود.

– تبلیغات کلیکی نیاز به هزینه های ارزی مثل درهم و دلار دارد که با وضع اقتصادی و نرخ ارز در ایران سازگار نیست، ولی سئو نیاز به هزینه های ارزی ندارد و شما می توانید با پول رایج ایران که تومان می باشد اقدام به استخدام یک سئوکار کنید و وب سایت خود را در نتایج گوگل بالا ببرید.

– با تبلیغات ادوردز می توانید تبلیغات کلیکی از سایت هایی که گوگل ادسنس استفاده می کنند دریافت کنید اما نتایج کسب شده از طریق سئو فقط مربوط به صفحات نتایج جستجوی خود سایت گوگل یا سایر موتور جستجوها هستند.

کاهش هزینه های تبلیغات کلیکی

به منظور کاهش هزینه های تبلیغات کلیکی باید راهکارهایی را پیدا کنید که کارساز باشند. قصد داریم به چند مورد از این راهکارها بپردازیم و شما را بیشتر با ابزار های تبلیغات کلیکی اشنا کنیم.

۱- از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید.

یعنی کلماتی را به گوگل بدهید که شمارا روی آن کلمات به صورت کلیکی نشان ندهد، برای مثال تعداد افراد کمی هستند که وقتی کلمه سامسونگ را سرچ می کنند قصدشان خرید باشد و خریداران معمولا کلماتی را استفاده می کنند که شامل ترکیبات محصولات سامسونگ و برند سامسونگ باشند.

۲- تبلیغات خود در ابتدا با حجم کم ایجاد کنید.

در ابتدا سعی کنید تبلیغات خود را با a/b تست انجام دهید تا شناخت کافی به بازار و کمپین های تاثیر گزار خود به دست بیاورید.

۳- کلمات کلیدی انتخابی را با صفحه های مرتبط سینک کنید.

سعی کنید کلماتی که برای تبلیغات استفاده میکنید مرتبط با موضوع صفحه باید تا کاربر ورودی بعد از ورود به سایت سردرگم نشود و هزینه صرف شده برای تبلیغات بازگشت پذیری بیشتری داشته باشد.

۴- کاهش قیمت ها به صورت دستی

با افزایش امتیاز کیفی و رتبه تبلیغات سایت می توانید کلیک های ارزان تری بگیرید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها