این داستان ها با تمام داستان های ایرانی که تا بحال خوانده اید، فرق می کند

مطالعه کتـاب‌های داستانی به شما کمک می‌کند تا احساسات درونی خود را تقویت کنید.  حس همدلی و دلسوزی را در بیشتر می‌کند و کمک می‌کند تا انسان بهتری برای خود و جامعه خود باشید. ما در این مطلب می‌خواهیم داستان‌هایی که با تمام داستان‌های ایرانی دیگر فرق می‌کند را به شما معرفی کنیم. مطالعه این کتـاب‌های خاص موجب می‌شود تا با شخصیت‌های داستان همذات‌پنداری کنید و خود را به جای شخصیت‌های داستان قرار داده و تجربیات آنها را به طور کامل درک کنید و آنها را با تجربیات گذشته و آینده خود مقایسه کنید.

با مطالعه این چند کتـاب قوه تخیل خود را تقویت کنید همچنین با مطالعه این داستان‌ها عمیق‌ترین و بهترین درک نویسنده از زندگی را خواهید یافت و به شما این امکان داده می‌شود تا از دید فرد دیگری به مسائل بنگرید و زندگی‌های دیگری را تجربه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با چند کتـاب داستانی متفاوت آشنا کنیم.

  1. کتـاب بهار برایم کاموا بیاور

کتـاب بهار برایم کاموا بیاور داستانی عجیب و زیبا از زبانی است که در ۲۳ بخش تنظیم شده است . راوی داستان زنی عاشق نوشتن است و به مکانی متروک و دور دست می‌رود تا نویسنده شود اما خودش به طرز عجیبی درگیر داستان‌هایی می‌شود به طوری که نمی‌تواند از این ماجراها رهایی یابد مگر داستانش را به اتمام برساند. راوی داستان که در گذشته زندگی تلخی داشته است و خود را قصر مرگ خواهرزاده‌اش می‌داند با نوشتن داستان می‌خواهد همان بلایی را سرخودش بیاورد که سر خواهرزاده‌اش آمده است و داستان از همین جا آغاز می‌شود. در ابتدای ماجرا تنها سرمای عجیب آن سرزمین باعث تعجب او می‌شود اما در جریان داستان، او متوجه رفت و آمد افرادی می‌شود که گویی کسی آنها را نمی‌بیند و رفته رفته متوجه رفتار عجیب شوهرش و همسایه‌ها می‌شود.

کـتاب صوتی بهار برایم کاموا بیاور با صدای گلاره عباسی تولید شده است و به سادگی از سایت فیدیبو قابل دانلود است. این کـتاب که اثر مریم حسینیان است روایت‌گر داستان عجیبی است که با تمام داستان‌های ایرانی که تا به حال خوانده‌اید فرق می‌کند. این داستان با غافلگیری‌های متعدد و صحنه‌های تکان‌دهنده خواننده را چنان مجذوب خود می‌کند که او را در فضایی پر اضطراب تا انتهای داستان با خود همراه می‌کند.

  1. کتـاب ناتمامی

کتاب ناتمامی

رمان ناتمامی درباره زندگی دو دختر جوان دانشجو  در تهران است که یکی از آن‌ها به طور مرموز و عجیبی مفقود می‌شود و دیگری برای پیدا کردن او با شخصیت‌ها و موقعیت‌های مختلفی برخورد می‌کند. داستان این کتـاب در ۲۳ بخش نوشته شده است و هر فصل آن از زبان یک راوی بیان می‌شود. لیان که یکی از شخصیت‌های داستان است، دختری خود ساخته از جنوب کشور است که یک روز بدون اینکه وسیله‌ای به همراه برده باشد مفقود می‌شود و دوست و هم‌خوابگاهی او سولماز با خواندن یادداشت‌های لیان سعی در پیدا کردن او می‌کند.

رمان ناتمامی نوشته زهرا عبدی است و که با مطالعه همان چند صفحه اول این کتـاب مجذوب قدرت قلم و نثر روان نویسنده خواهید شد. نوع روایت زیبا و توصیفات زیبای نویسنده نشان‌دهنده خط تفکر و دانش نویسنده است که به خوبی به چشم می‌خورد. در این داستان علاوه بر شخصیت‌پردازی قوی نویسنده، مکان‌های جغرافیایی و اسطوره‌های تاریخی ایران نیز به خوبی و با نثری گیرا توصیف شده‌اند. تلفیق شخصیت‌های داستان با اسطوره‌ها و تاریخ نشان‌دهنده مهارت نویسنده است که قدرت داستان کمک می‌کند و جذابیت بیشتری برای خواننده ایجاد می‌کند.

  1. کتـاب تن تنهایی

کتـاب تن تنهایی اثر سحر سخایی است که جزو اولین آثار او محسوب می‌شود. این کتـاب دارای داستانی عاشقانه درباره زندگی سه جوان پرشور است که در روزگار ما روایت شده است. آنها که در خانواده‌های سنتی بزرگ شده‌اند و حال به دنبال ساختن زندگی خودشان هستند و داستان مثلث عاشقانه‌ای بین سه جوان به نام‌های سبا، بردیا و رضا توصیف می‌شود. این سه جوان در دانشگاه، فضای خانواده و برخوردشان با انبوه تناقض‌هایی که روبرو می‌شوند وارد مسیر جدیدی از زندگی خواهند شد.

سبا دختر جوانی است که تار می‌نوازد و بردیا نوازنده کمانچه است. آنها که از ابتدای آشنایی رابطه دوستانه و صمیمانه‌ای داشتند در طول ماجرای داستان وارد مرحله جدیدی می‌شود و رضا به عنوان ضلع سوم این رابطه وارد داستان می‌شود. سبا تصمیم دارد در خانه مجردی زندگی کند و با مخالفت خانه مواجه می‌شود، بردیا از کودکی مادرش را از دست داده است و زندگی او تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته و رضا نیز در خانواده‌ای مرد سالار بزرگ شده است که فضای خانواده بر زندگی او تاثیر گذاشته است. رویکرد اصلی این داستان روایت داستان مثلث عشقی شکل گرفته بین این سه جوان است و از طرفی دیگر نقطه تقابل جوانان امروزی با خانواده‌های سنتی را روایت می‌کند.

کتـاب تن تنهایی روایت‌گر قصه  پراکندگی انسانی است که در فضا و شهری مدرن و تاریخ‌زده رخ می‌دهد. این داستان عاشقانه زیبا با نثری روان و جذاب مخاطب را با خود همراه می‌کند و در نهایت مخاطب است که با تن‌های تنهای رمان و ماجراهایی که برایشان رقم خورده است، تنها می‌ماند. مدتی است که نسخه صوتی تن تنهایی با گویش ستاره پسیانی تولید شده و از طریق این لینک قابل دسترس است.

  1. کتـاب زخم بوتیمار

رمان زخم بوتیمار دومین رمان از سه رمان ناصر قلمکاری است که با مضمون گم‌گشتگی نوشته شده است. نویسنده در این داستان که فضای کابوس گونه‌ای دارد، متفاوت از فضای رمان قبلی خود عمل کرده است اما در نهایت موفق می‌شود گمشده را پیدا کند و به مخاطب بشناساند. این کشف هویت از دستاوردهای مهم نویسنده است. در بین رمان‌های فارسی شاید تعداد انگشت‌شماری وجود داشته‌اند که در فضای کابوس داستان‌پردازی شده باشند. و به نظر می‌رسد این نوع داستان کمتر مورد استقبال نویسندگان ایرانی قرار گرفته است. اما لازم است بدانید که این کتـاب در بین موارد معدود این ژانر، جزو برجسته‌ترین و تاثیرگذارترین داستان‌ها بوده است.

ماجرای این داستان در فضایی سیاه و سورئال توصیف می‌شد که در دنیای ذهنی پری وجود دارد و همین دنیای مبهم خواننده را با خود همراه می‌کند تا دنیای اطرافش را بهتر بشناسد. این داستان خواننده را چنان کنجکاو می‌کند که با شخصیت اصلی داستان به نام پری همراه می‌شود و به قلب کابوس‌هایش قدم می‌گذارد تا حقیقت را پیدا کند. مطالعه این رمان جذاب ایرانی را به علاقمندان داستان ایرانی پیشنهاد می‌کنیم. همچنین اگر به خواندن رمان با این فضا علاقمند هستید این مطلب را از دست ندهید.

  1. کتـاب احتمالاً گم شده‌ام

کتاب احتمالاً گم شده‌ام

کتـاب احتمالاً گم شده‌ام داستان زنی را روایت می‌کند که با حال و روح آشفته‌اش فکر می‌کند که گم شده است. وجود این روایت‌ها و پرش‌های ذهنی نویسنده به جذابیت داستان می‌افزاید. داستان احتمالا گم شده‌ام از زبان زنی است که روح ماجراجو و پر از شیطنت دارد اما جامعه او را به این شکل نمی‌پذیرد و او در نقشی قرار دارد که باعث می‌شود از خود دست بکشد.

این کتـاب اثر نویسنده ایرانی سارا سالار است که چهار بار تجدید چاپ شده است. همچنین این داستان به زبان آلمانی نیز ترجمه و منتشر شده است. این داستان کم حجم و کوتاه دارای داستانی جمع و جور است که گزینه‌ای مطلوب برای افرادی است که وقت زیادی برای داستان‌های بلند ندارند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها