این ۶ کتاب راهنمای مفیدی جهت لذت بردن از زندگی با تمام سختی‌‏هایش است

یکی از راهکارهای لذت‌ بردن از زندگی کتـاب‌خوانی و به کارگیری تکنیک‌های آن در زندگی خود می‌باشد. در این مقاله، قرار است بگوییم اگر شما هم از آن دسته افرادی می‌باشید که به کتـاب خواندن علاقه دارید، چه کـتاب‌هایی را بخوانید تا با استفاده از آن بتوانید با وجود شرایط سخت از زندگی خود بیش‌ترین لذت را ببرید.

همانطور که می‌دانید کتـاب‌خوانی فضیلتی است که امروزه خیلی‌ها از آن محروم هستند. اما به آن دسته از افرادی که قصد لذت بردن از زندگی خود را دارند، توصیه می‌شود این کتـاب‌ها را از دست ندهند. کتـاب‌‌ دانایی و خردی برای مخاطب خود به ارمغان می‌آورد که اگر بخواهیم خودمان آن را به دست آوریم، باید سال‌ها عمر خود را در این راه تلف کنیم.،

  • بهترین سال زندگی تو از دارن‌هاردی

در این کتـاب به شما نشان داده می‌شود در چند ماه به چیزی برسید که بقیهُ مردم در طول یک عمر به آن می‌رسند. چنانچه انگیزه و شوری فراوان برای آینده خود دارید، این کتـاب مختص شماست. وقتی خواندن این کتـاب را شروع کنید، زندگی شما، دیگر هیچ‌وقت مثل قبل نخواهد شد.

درواقع این کتـاب، یک راهنمای کامل برای آن‌هایی است که از نرسیدن خسته شده‌اند. کسانی که اهداف و آرزوهای زیادی دارند اما نتوانسته‌اند به آنها دست پیدا کنند. دارن‌ هاردی با تمرین‌هایی که انجام آنها به راحتی مسواک‌زدن است زندگی شما را تغییر می‌دهد. این کتـاب به شما می‌گوید که بهترین سال زندگی شما، نه از ابتدای سال و نه از شنبه قرار است شروع شود، بهترین سال زندگی شما از امروز و دقیقا از همین الان شروع می‌گردد. نسخه صوتی بهترین سال زندگی تو اثر دارن هاردی که کتـاب تأثیرگذار و جذابی است و برای مخاطبان مطالب و نکات بسیار مهمی ‌برای رسیدن به موفقیت و خوشبختی را به دنبال دارد، گزینه مناسب برای افرادی است که زمان کمتری برای خواندن کتـاب‌های چاپی را دارند.

  • لذت و معنای زندگی

یکی از پرسش‌های مهم درباره مفهوم زندگی مفهوم لذت و معنادار بودن زندگی انسانی‌ است؛ اینکه پوچی و بی‌هدفی ذات اصلی این دنیا می‌باشد، بنابراین ما خود باید به زندگی خود معنا بخشیم. درواقع وقتی سخن از لذت و شادی می‌شود، این پرسش مطرح می‌شود که آیا ارزش واقعی زندگی دست‌یابی به همین لذت‌های مادی و نفسانی‌ست و یا معنای دیگری در پس آن وجود دارد. به طور قطع پاسخ به این سوال به راحتی داده نمی‌شود و مکاتب فکری مختلفی در مورد آن به بحث و گفتگو پرداخته‌اند. عمرانیان در کتـاب لذت و معنای زندگی به بررسی و مقایسه آرای سه تن از بزرگان فلسفه پرداخته و موضوعاتی نظیر مفهوم معنا، تحلیل معنا، راه‌های رسیدن به معنا، مفهوم لذت، اقسام آن، ملاک معناداری، و رابطه لذت و معنا را به خوبی توضیح داده است.

  • قدرت عادت اثر چارلز داهیگ

قدرت عادت اثر چارلز داهیگ

چارلز داهیگ در این کتـاب با استفاده از یک سری مطالعات علمی‌با جزئیات دقیق بیان می‌کند که عادات چگونه ایجاد می‌شوند و چگونه است که ما نمی‌توانیم در زندگی و کسب ‌وکار خود عادات را کنار بگذاریم و از این طریق عشق به کارش را بیان می‌نماید. قدرت عادت یک کتـاب عالی برای افرادی است که قصد دارند عادات بد خود را کنار بگذارند و عادات بهتری جایگزین آن‌ها نمایند تا به موفقیت برسند.

  • کتـاب لذت حال خوب

این کتـاب برای ایجاد حال خوب به شما پیشنهاد می‌کند تا با یادگیری و عمل به تکنیک‌های آن، معجزه‌ی حال خوب را احساس کنید و شادمانی‌تان موجب نشاط بخشیدن به زندگی اطرافیانتان نیز می‌گردد. در واقع ماهیت هنر زندگی توانایی انتخاب حال خوب در شرایطی است که دیگران حال بد را انتخاب می‌نمایند. جایی‌ که بهترین لحظات عمرمان تعیین می‌شود، همان زندگی است و حال خوب بخشی مهم از زندگی است که مردم را به‌ هم متصل می‌کند و به گروه یا فرد خاصی هم اختصاص ندارد.

ما رهبر زندگی خویش هستیم و همه‌ی موفقیت‌ها و شکست‌های زندگی‌مان نیز به‌ عهده‌‌ی خودمان است. در انتظار حال خوب بودن، شادی و حال خوب را برای ما به ارمغان نمی‌آورد. حال خوب قدرت تمرکز ما را تقویت نموده و راه‌های عاقلانه‌ای را در زمان خشم و عصبانیت و استرس برایمان باز می‌کند تا مسئله را بهتر حل کنیم و مغزمان کارایی بیشتری داشته باشد. حال خوب به ما علاوه بر سلامتی، اعتبار و احترام بالایی می‌بخشد تا مردم خواهان ارتباط و تجارت با ما شوند.

  • نیروی حال نوشته اکهارت تول

نیروی حال نوشته اکهارت تول

این کتـاب، کتابی است که به شما یاد می‌دهد، چگونه گذشته و آینده خود را رها کنید و از دارایی واقعی خود یعنی زمان حال لذت کامل را ببرید. رمز موفقیت این کتـاب را باید از دل بر آمدن و لاجرم بر دل نشستن آن دانست زیرا نویسنده آن به شرح داستان و افسانه سرایی نپرداخته بلکه تجربه عینی خود در کشف گوهر زندگی را در قالب پرسش و پاسخ‌های معنوی به رشته ی تحریر درآورده است. توصیه می‌کنیم این کـتاب را بارها و بارها بخوانید؛ زیرا با هر بار خواندن نکته‌ی جدیدی از آن‌ یاد می‌گیرید.

او در این کـتاب نشان می‌دهد، تمام ناتوانی‌های ذهن، باعث می‌شوند تا از پیشرفت در زندگی خود عقب بمانید، که در واقع این ناتوانی‌ها از خاطرات گذشته یا ترس از آینده می‌آیند. چرا که زمانی که کاملاً در زمان حال باشید، قدرتی فوق‌العاده و آرامشی عمیق خواهید داشت. به شما پیشنهاد می‌شود همین حالا فایل صوتی نیروی حال نوشته اکهارت تول را دانلود نمایید و از آن لذت ببرید.

  • کتـاب هنر لذت بردن

کـتاب هنر لذت بردن نوشته‌ی امیرحسن مکی، به شما می‌آموزد چگونه از لحظه لحظه‌ی زندگی‌ خود به خوبی استفاده کنید و از آن لذت ببرید. هنری که هیچ‌گاه و هیچ‌ کجا در زندگی به شما یاد نداده‌اند، لذت بردن از زندگی است. در واقع لذت بردن از زندگی را نه‌ تنها یادتان نداده‌اند، بلکه شما را از آن نیز منع کرده‌اند. این در حالی است که لذت بردن، پدیده‌ای غریزی و مهم‌ترین اصل بقا است. به ساده‌ترین موارد آن در این مطلب اشاره شده است.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند وقتی می‌توانند از زندگی‌شان لذت ببرند که فلان‌قدر پول داشته باشند، در فلان خانه زندگی کنند، فلان مدرک تحصیلی را به دست بیاورند، در فلان شغل مشغول به کار شوند، فلان لباس را بخرند، با فلان‌کس ازدواج کنند… اما وقتی به فلان مقصودشان می‌رسند، باز هم احساس خوشبختی و لذت نمی‌کنند، چون همان‌طور که گفته شد، راهش را بلد نیستند.

یکی از دلایلی که همواره از لذت بردن در زندگی منع شده‌ایم این است که لذت بردن، از سوی جامعه به اشتباه گناه تعبیر شده است. اما آنـچـه بایست از آن اجتناب کرد، افراط در لذت‌جویی است نه خودِ آن. به علاوه، لذت بردن از زندگی فقط به موارد مادی محدود نمی‌شود بلکه اوج آن به مسائل معنوی ختم می‌شود. در یک کلام، هنر لذت بردن از زندگی یعنی هنر تقویت عزت‌نفس و این زمانی حاصل می‌شود که تحت هر شرایطی به خودتان احترام بگذارید، برای خود ارزش قائل شوید و کارهایی انجام دهیم که باعث رضایت قلبی‌تان گردد.

سخن پایانی

بیش‌تر ما وقت و حوصله کافی را به خواندن کـتاب اختصاص نمی‌دهیم. اگر هر سال بیش از یک کتـاب بخوانید، از توده‌ی مردم بسیار جلوتر هستید. زمانی را صرف خواندن هر کدام از این کـتاب‌های عالی که به شما معرفی گردید، کنید. سپس آنـچـه را که می‌آموزید به کار ببندید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها