نقش مهم گرامر در جمله سازی

ساختن جملات صحیح و بهتر با استفاده از گرامر

نظرات بسیاری در زمینه کسب مهارت در رشته زبان انگلیسی وجود دارد, به ویژه در قسمت مکالمه که اولویت بسیاری از افراد و دانشجویان میباشد ولی نکته ای که عمدتا خیلی از افراد از آن غافل هستند آموزش گرامر مقدماتی تا پیشرفته است چون داشتن علم در این زمینه مستقیما با داشتن مهارتهای چهارگانه در ارتباط میباشد. چنانچه قصد شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی را دارید و یا حتی به صورت خودآموز در تلاش جهت بهبود مهارتهای خود در روان صحبت کردن و درک مطلب هستید, لطفا قدری زمان هم جهت حفظ و به خاطر سپردن قواعد گرامر از سطوح مقدماتی تا متوسط و پیشرفته کنار بگذارید چون در بلندمدت بسیار تاثیر گزار میباشد. حتی کنار هم قراردادن اجزاء و بخشهای جملات کاملا معمولی و روزمره در گپ و گفتگهای دوستانه و غیر رسمی نیازمند آگاه بودن از دستور زبان میباشد چه برسد به نگارش مقالات علمی و آکادمیک برای امتحانات تعیین سطح جهت پذیرش در دانشگاهها از قبیل آیلتس و تافل یا ادامه تحصیل و ترجمه حرفه ای متون که به سطح بالاتری از معلومات و دایره واژگان نیاز دارند. لطفا توجه کنید که ارکان جملات در هر سطحی و با هر کاربردی وابسته به استفاده از قواعد و قوانین گرامری صحیح میباشند تا مفاهیم و معانی مورد نظر به نحو صحیح به مخاطب از طریق گفتار و نوشتار منتقل گردند.

گرامر کاربردی و بدون اشتباه الزاما دشوار نیست

شاید در نگاه اول برای بسیاری از زبان آموزان که در رشته فراگیری انگلیسی مشغول میباشند گرامر تشکیل شده از قوانین خشک و سخت و قدیمی به نظر برسد که به عقیده آنها یادگیری شان منسوخ شده و نیازی به آموزش حتی اصول مقدماتی کنار هم چیدن نکات جمله سازی نمیباشد. شاید آنها تصور میکنند با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی و آموزشگاهی یا تماشای فیـلم و سریالهای زیاد خواهند توانست تعداد بسیاری از جملات را که توسط گویشوران بومی استفاده میشوند حفظ کرده و در مکالمات خود از آنها بهره جویند. لطفا دقت کنید که مساله داشتن درک صحیح و کاربردی گرامر میباشد بدون اینکه تمرکز بسیار زیادی بر روی نکات قدیمی و شاید نه چندان مفید برای جهان ارتباطی امروز صرف شود ولی با علم به این مطلب, مساله روشن تر خواهد شد که بدون آگاه بودن از یکسری اصول و مبانی گرامر, حتی ماهها و سالها تلاش در جهت تقویت دانش خود در زبان انگلیسی به نتیجه مطلوب نرسیده و دانشجویان هنوز در مقدمات هم دچار اشکالات اساسی خواهند بود. آیتمهائی که در جمله سازی مورد استفاده قرار میگیرند شامل فعل و فاعل و قید و صفت و جمله واره و حرف اضافه و ربط و بسیاری دیگر از اسامی که لابلای کتابهای گرامری وجود دارند, همگی برای این اساس تدوین شده اند که شما در صحبت کردن و نگارش مقالات رسمی و انشاء متون غیر رسمی و روزمره بر مسیر صحیح گام بردارید و کلماتی که در کنار هم چینش میکنید منجر به انتقال مفاهیم صحیح  و درک مطلب دقیق گردند.

ایفای نقش گرامر در نگارش های دانشگاهی و رسمی

برای خیلی از دانشجویان که از سطوح متوسط سعی در گذار به مراحل پیشرفته را دارند فراگیری کامل مهارتهای نگارش رسمی جهت موفقیت در امتحانات آیلتس و تافل قدری چالش بر انگیز میباشد و عمده دغدغه آنها در بحث نگارش است که طبیعتا پیاده سازی قواعد گرامری میتواند نقشی تعیین کننده در پاراگراف نویسی ایفا کند که بر هیچ فردی پوشیده نیست. جملاتی که در مقالات آکادمیک به رشته تحریر در می آیند را میتوان جزو سخت ترین آیتمها و پروژه های انشاء در نظر گرفت چون به مهارتهای نگارش پیشرفته نیاز است و مسلما جملات و پاراگرافهائی هم که با یکدیگر ترکیب میشوند بایستی تا به شکل گیری ساختارهای منطقی و قابل درک برای مخاطب منجر شوند. در مقالات و پایان نامه های دانشگاهی که در آنها با استفاده از گرامر زبان انگلیسی سعی در اقناع طرف مقابل و انتقال دانش و معلومات و مهارتها و جزوات علمی به وی را دارید, مسلما سبک نگارش شما با پیامکهای تلفن همراه و یا آنهائیکه در رسانه های اجتماعی که دوستان برای یکدیگر ارسال میکنند تفاوتهای بزرگی را نشان میدهند. لطفا به رئوس مطالب ذیل در همین رابطه دقت فرمائید:

  • در مقالات رسمی و آکادمیک تک تک جملات بایستی حاوی ساختار صحیح گرامری باشند.
  • در چنین نوشته های علمی و اداری و دانشگاهی تعداد کلمات و اصطلاحات در هر پاراگراف نیز بایستی مورد بررسی و شمارش و ارزیابی قرار گیرند.
  • از طولانی نویسی و قراردادن پاراگرافهای بسیار بلند بدون داشتن اهداف آموزشی ویژه در مقالات خودداری کنید.
  • بهتر است قبل از انتشار مقالات و نوشته های خود با چندین نفر که در زمینه گرامر و واژگان مجرب هستند تبادل نظر و بر اساس نظر آنها اصلاحات جزئی ساختار نوشته را اعمال نمائید.
  • تهیه یک دفترچه گرامر برای خود جهت ارجاع و تحلیل روزمره جهت اجتناب از اشتباه نویسی توصیه میشود.
  • اصول جمله نویسی و ایجاد پاراگرافهای جدید و کاربرد اصطلاحات بهتر است از طیف مقدماتی و ابتدائی به سمت متوسط و پیشرفته سمت و جهت داشته باشد با مثالهای متعدد.
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها