با چرخ و فلک چشم لندن ، در آسمان شهر لندن سفر کنید

با چرخ و فلک چشم لندن، در آسمان شهر لندن سفر کنید

در سال ۲۰۰۰ میلادی یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین سازه‌های دست بشر در لندن افتتاح شد. این مجموعه که به چرخ و فلک چشم لندن معروف است، در حقیقت بلندترین چرخ و فلک اروپاست که بر روی رودخانه تایمز بنا شده است. هنگامی‌که سوار این چرخ و فلک عظیم شوید، می‌توانید شهر پرماجرای لندن را از بالاترین ارتفاع ممکن تماشا کنید. در این مقاله از تاریخ ما قصد داریم شما را با این مجموعه توریستی آشنا کنیم.

طراحی بی‌نظیر چرخ و فلک بلند چشم لندن

جولیا بارفیلد و دیوید مارکس دو معمار زبده از تیم معماران مارک بارفیلد بودند که طرح اولیه این چرخ و فلک عظیم را ارائه کردند‌. این مجموعه یک پایه A مانند دارد که در یک سمت چرخ و فلک قرار می‌گیرد و سبب انتقال وزن سازه به زمین می‌شود. قطر این چرخ و فلک ۱۲۰ متر است که با احتساب پایه‌ها و غیره ارتفاع کلی آن حدود ۱۳۵ متر است. در سال ۲۰۰۰ این مجموعه بلندترین منظره از لندن را ارائه می‌کرد اما سال‌های بعد بناها و سازه‌های دیگری این لقب را از آن خود کردند. بااین‌حال هنوز هم چرخ و فلک چشم لندن یکی از پربازدیدترین مناطق تفریحی این شهر است. طرح بی‌نظیر این دو معمار به‌قدری جالب بود که در طی سال‌های اخیر ۴۰ جایزه مهم دنیای معماری را به نام خود ثبت کرده است.

کابین‌های شیشه‌ای، میزبان بازدیدکنندگان

جالب است بدانید شهر لندن ۳۲ منطقه شهری مختلف دارد؛ به همین دلیل در طراحی این چرخ و فلک ۳۲ کابین مختلف وجود دارد. البته به دلیل عقاید خرافی کابین ۱۳ ام شماره گذاری نشده است و عددهای کابین از ۱ تا ۳۳ است. هرکدام از این کابین‌ها وزنی معادل ۱۰ تن دارند و دیواره‌های آن، کاملاً شیشه‌ای است. مسافران می‌توانند در داخل این کابین‌ها قدم بزنند و شهر را از هر نقطه که بخواهند تماشا کنند. در سال ۲۰۱۳ به مناسبت شصتمین سالگرد تاج‌گذاری ملکه الیزابت به یکی از این کابین‌ها لقب کابین تاج‌گذاری داده شد.

آهسته و پیوسته تا اوج آسمان‌ها

چرخ و فلک عظیم لندن با سرعت در حدود ۰.۹ کیلومتر در ساعت (یا سرعت ۲۶ سانتی متر در ثانیه) می‌چرخد به‌طوری‌که یک دور چرخش آن حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. معمولاً چرخ و فلک چشم‌لندن برای سوار شدن مسافران متوقف نمی‌شود. سرعت چرخش آن‌قدر آهسته است که به مسافران اجازه می‌دهد در سطح زمین از کپسول‌های متحرک داخل و خارج شوند. در مواردی که مسافران سالخورده یا دچار ناتوانی جسمی باشند، چرخ و فلک متوقف شده و اجازه می‌دهد مسافران با خیال راحت سوار و پیاده شوند.

نزدیک‌ترین راه‌های رسیدن به چرخ و فلک لندن

چشم لندن در انتهای غربی باغ‌های جوبیل، در کرانه جنوبی رودخانه تیمز بین پل وست مینستر(Westminster)  و پل هانگرفورد (Hungerford)  در کنار کانتی‌هال، در منطقه لمبت لندن واقع شده است. بهترین راه برای رفتن به چرخ فلک چشم لندن استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مترو و قطار است. مترو واترلو نزدیک‌ترین مترو به این جاذبه گردشگری محسوب می‌شود. ایستگاه مترو امبانکمنت، چارینگ کراس و وست‌مینستر از دیگر ایستگاه ی مترو لندن نزدیک به چرخ و فلک لندن هستند. شما از طریق دو ایستگاه راه آهن واترلو و واترلو شرقی می‌توانید از چرخ و فلک لندن بازدید نمایید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها