آشنایی با شهر توریستی بابل ؛ شهر بهار نارنج

آشنایی با شهر توریستی بابل ؛ شهر بهار نارنج

شمال ایران همواره مورد توجه گردشگران است. سالانه میلیون‌ها نفر شهرهای شمالی را برای سفر انتخاب می‌کنند. حدود ۵۰۰ هزار نفر از این مسافران، استان مازندران و شهر توریستی بابل را برای مسافرت انتخاب می‌کنند. این شهر زیبا علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، یکی از تاریخی‌ترین و قدیمی‌ترین شهرهای ایران است که درگذشته با نام مه میترا شناخته می‌شد. گردشگران به این شهر لقب شهر بهارنارنج را داده‌اند. چراکه در سراسر شهر درختان بهارنارنج کاشته شده است. در فصل بهار شهر پر از شکوفه‌های زیبا می‌شود و عطر بهارنارنج تمام شهر را فرا می‌گیرد. در ادامه این مقاله شما را با این شهر بیشتر آشنا می‌کنیم.

طبیعت زیبای بابل

زیبایی طبیعت شما کشور بر کسی پوشیده نیست، اما هنوز هم مناطق بکر و دیده نشده زیادی در بابل وجود دارد. روستاهای زیبا، آبشارهای مرتفع، جنگل‌های سرسبز و رودخانه‌های پرآب تنها بخشی از هدیه‌های طبیعت به بازدیدکنندگان است. روستای فیلبند، سد و جنگل شیاده، آبشار کیمون و آبشار دراز کش، آبگرم ازرود و پارک جنگلی بابلکنار معروف‌ترین مناطق طبیعی بابل محسوب می‌شوند. البته مناطق بکرتری هم هستند که می‌توانید با راهنمایی مردم بومی از آنها نیز، بازدید کنید.

مروری بر تاریخچه بابل

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، شهر توریستی بابل یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران است. در گذشته از این شهر با عنوان مه میترا نام‌برده می‌شد و چون در مسیر حرکت کاروان‌های تجاری قرار داشت، کم‌کم گسترش پیدا کرد. کاسبان، تجار و مردم بومی در این شهر به خرید و فروش مشغول بودند، به همین دلیل با عنوان شهر بارفروش شناخته می‌شد. سال‌ها بعد، در زمان حکومت پهلویان، نام این شهر از بارفروش به بابل تغییر کرد. بابل به معنای شهر رودهای پرآب است. حالا شهر بابل هنوز هم در مسیر جاده‌های مهم کشوری است و مسافران بسیاری از این شهر عبور می‌کنند.

بی‌نظیرترین غذاهای محلی را در بابل بچشید

علاوه بر بازدید از طبیعت و آثار تاریخی، چشیدن غذاهای محلی و سنتی از مهم‌ترین عواملی است که مسافران و گردشگران را به شهر بابل جذب می‌کند. تنوع محصولات خوراکی اعم از غذاهای محلی، میوه و سبزیجات محلی  و بومی، ترشیجات و لواشک، شیرینی و نان‌های محلی هر مسافری را به سمت بابل می‌کشاند. پیسن گُندلهِ، شکر قرمز، پشتِ زیک، رشته به رشته، شامی بابلی و آغوز نون از لذیذترین غذاهای شهر بابل هستند. اگر به شهر توریستی بابل سفر می‌کنید، در کنار لذت بردن از جاذبه‌های شهر حتماً نوشیدنی‌هایی چون شربت بهارنارنج، عرق شلتوک، و چای و عرق بهار نارنج را تهیه کرده و طعم بهشت را مزه کنید. مربا بهار نارنج، ترشی نازخاتون، ترشی یارسی از جمله مواد خوراکی هستند که می‌توانید به عنوان سوغاتی تهیه نمایید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها