راهنمای خرید زغال مناسب

زغال چوب ماده ای که از گذشته تا به امروز مورد استفاده فراوان قرار می گرفته است.در دسترس ترین ماده ای که انرژی گرمایی تولید می کند و با قیمت مناسب می شود آن را تهیه نمود. با گذشت سالیان سال ساخت این ماده دستخوش تغییر قرار گرفته است و بازدهی آن به مراتب بالاتر رفته است امروزه با تولید زغال فشرده و تولید نوع خاصی از زغال دیگر بو و دود باعث آزار اذیت انسان نمی شود و همچنین دیگر حمل و نقل و خرید زغال ( قلیان ، کبابی و … ) به سختی نخواهد بود.

خرید زغال فشرده

زغال فشرده و نحوه تولید آن

زغال سنگ با زغال چوب متفاوت است از طرفی زغال فشرده با زغال لیمو و یا چوب نیز بسیار متفاوت است پیش از خرید زغال ، خوب است بدانیم ، زغال چوب، به هرگونه بقایای باقی مانده و خاکستر نشده از نیم سوخت چوب تنه درخت و یا سایر اندام و ارگان‌های گیاهی مانند شاخه یا تنه درخت گفته می شود. جنس زغال خوب حاصل از تولید کربن از مواد گیاهی است . حال آنکه امروزه با خرید زغال فشرده درجه یک دیگر دود و بو را در زغال نداریم. در زغال فشرده پس از تولید کربن دود و بو از زغال های شمش شده خارج می شوند و به زغالی تبدیل می گردند که دیگر بو و دودی ندارند و زمانی که می سوزند دود و بویی از خودشان بیرون نمی دهند.

فروشگاه اینترنتی زغال پارس zoghalpars.ir با تولید زغال فشرده درجه یک فشرده  خرید زغال ( زغال قلیان ، زغال کبابی ، زغال شومینه ) را آسان نموده است.

دیگر ویژگی‌های زغال فشرده

اگر قصد خرید زغال فشرده را دارید توجه کنید که خود این نوع زغال نیز دارای ویژگی های خاصی است از طرفی دو نوع زغال فشرده وجود دارد زغال فشرده صنعتی که با چسپ درست می شود و زغال فشرده سنتی که به صورت طبیعی تولید می شود.

از ویژگی های زغال فشرده  سنتی که نام دیگرآن زغال چینی است می توان موارد زیر را بیان نمود.زغال پارس

  • زغال فشرده درجه یک در زمان روشن شدن جرقه نمیکند.
  • زغال فشرده دود به وجود نمی آورد
  • زغال فشرده درجه یک هیچ‌گونه بویی ندارد
  • تولید هیچ گونه گازی نمی کند
  • لازم به هوادهی ندارد و دیگر نیاز به باد زدن ندارد و به اصطلاح خاکستر روشن دارد.
  • درجه حرارت دهی سه الی چهار برابری نسبت به دیگر زغال ها دارد
  • پر بازده و مقرون به صرفه است و قیمت زغال مناسب بوده و بازدهی آن نسبت به قیمت بالا است .
  • زمان حرارت دهی بالایی دارد.
  • خاکستر کم و به اصطلاح خاکستر روشن دارد.
  • هر نوع از آن کاربرد مخصوص خود را دارد مانند انواع موجود در سایت زغال پارس یعنی خرید و دسته بندی زغال قلیون یا زغال کبابی و…
  • حمل نقل آسان تر به دلیل شکل و نظم چینش زغال ها در کنار هم

موارد بالا تعدادی از ویژگی های منحصر به فرد زغال چینی یا زغال فشرده می باشد علاوه بر موارد فوق ذغال های فشرده ویژگی های دیگری نیز دارند که در وبلاگ سایت zoghalpars.ir زغال پارس می توانید مطالعه نمایید.

همان‌طور که در ابتدای مقاله ذکر شد، همه زغال‌ها از مواد اولیه تقریبا مشابه‌ای ساخته شده‌اند، اما در دسته بندی‌های متفات قرار می گیرند و مورد بررسی واقع می‌ گردند. شاید در حین خرید زغال فشرده مناسب برایتان سوال پیش آمده باشد، هنگامی که ماده اولیه یکسانی در ساخت این ماده به کار رفته شده است ، چرا محصول خروجی، انواع و اقسام متفاوتی دارد؟

یکی از موارد موثر در ایجاد تفاوت در بین ذغال های فشرده ساخته شده را می‌توان نحوه تولید و مواد استفاده شده در انواع زغال‌ های فشرده دانست. امروزه زغال‌های فشرده را به طور کلی با قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به دو روش سنتی و صنعتی به تولید می‌رسانند.

زغال فشرده به روش سنتی 

همان‌گونه که پیش‌تر اشاره کردیم، امروزه تولیدکنندگان به علت توجه زیادی که نسبت به سلامت خود و محیط زیست دارند و همچنین درصد بالای آلودگی هوا، استفاده از روش درست جهت تولید انواع زغال را مد نظر قرار می‌هند. در این روش تکه های چوب های صنعتی و مخصوص به همراه خاکه زغال مخصوص  به همراه پوست درخت گردو زغال وارد دستگاه قالب می شوند و شمش های مخصوص که دارای حفره ای در وسط هستند ساخته و پرداخته می شود . سپس در درون کوره های مخصوص دود و بوی آن ها جدا شده و خارج می شوند.

زغال فشرده به روش صنعتی

در روش صنعتی تولید زغال، به دلیل ترکیب چسپ به زغال و سپس قرار دادن آن درون کوره مراحل ساخت کمتر می شود ولی از طرفی در زمان سوختن زغال دارای بو است که منجر به سر درد می شود و به دلیل سوختن چسب و مواد شیمیایی برای سلامت انسان مضر می باشد.

از لحاظ ظاهری زغال فشرده صنعتی تقریبا شببیه به زغال فشرده سنتی است.

انواع زغال های فشرده با کاربرد های متفاوت

زغال فشرده سکه‌ای یا قلیان

زغال قلیون یا سکه‌ای به صورت سکه یا مربعی با سوراخی در وسط، به صورت کیلویی، فله و بسته بندی عرضه می‌شود. خرید این زغال با نام های زغال سکه ای می باشد.

زغال فشرده شمش یا برش نخورده

نام زغال شمش به زغال‌هایی نسبت داده می‌شود که به صورت فشرده و برش نخورده، برای استفاده در مواردی چون تنور یا شومینه تولید می‌شوند. با برش ذغال شمش، تولیدات جدیدی مثل زغال کبابی یا شومینه‌ای و …. به وجود خواهند آمد.

زغال کبابی

زغال کبابی بیشتر از هر چیزی نسبت به کیفیت‌اش سنجیده می‌شود. انتخاب و خرید زغال با کیفیت، تاثیر بسیار زیادی در طعم و بوی پخت انواع کباب‌ها خواهد داشت. برای دسترسی به ویژگی‌های ذغال چوب خوب، می‌بایست به بخش مربوطه، مراجعه کنید.خرید زغال کبابی

زغال بامبو، زغال نارگیل، زغال کبرن فعال ، زغال فله ای و …. را می‌توان از دیگر انواع تولید شده‌ی زغال‌ها دانست.

زغال پارس

کارخانه زغال پارس که فروشگاه اینترنتی آن zoghalpars.ir است، بزرگترین تولید کننده انواع مختلف زغال‌های فشرده کبابی زغال قلیون و …. در سراسر ایران می‌باشد. با خرید از فروشگاه زغال پارس ، از مزایایی چون قیمت پایین به علت حذف واسطه های فروش ، تضمین کیفیت و اصالت کالا، امکان ارسال و تحویل سریع ۲۴ ساعته در تهران و ۷۲ ساعته در شهرستان‌ها، امکان خرید عمده علاوه بر خرید برای مصارف شخصی، بسته‌بندی با سایزهای مختلف ، قیمت زغال مناسب و …. بهره‌مند خواهید شد. محصولات این تولیدی صادراتی بوده و در کشورهای همسایه نیز توزیع می‌گردد. علاوه بر آن مواردی چون، عدم تولید بو و دود، حرارت‌دهی بالا، تولید کم خاکستر، چیپس‌های چوبی درجه یک و ….. را می‌توان از ویژگی‌های بارز محصولات زغال پارس بر شمرد.

ZOGHALPARS

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
عباس محمدی
امتیاز :
     

سلام مثل همیشه کامل و عالی بود، فقط یه سوال داشتم. تو یه رپورتاژ تو اقتصاد آفرین خوندم که زغال قهوه ای بی ارزش ترین نوع زغال سنگ هستش و برای سلامتی هم خطر داره، خواستم بدونم پس برای چی استفاده میشه از این زغال؟؟