تاریخچه شکل گیری پارکت آرتا

صنایع مختلفی در ایران همگام یا در ادامه تولیدات سایر کشورها پا به عرصه گذاشته اند؛ این صنایع اغلب با هدف بی نیازی بازار داخلی، اشتغال زایی و افزایش درآمد ملی پدید آمده اند. در این بین کم نیستند شرکت هایی که با وجود افت و خیزهای فراوان که به دلیل شرایط خاص ایران در منطقه بر آن حاکم است حرکتی رو به جلو داشته اند. یکی از پیشگامان این صنایع گروه صنعتی آرتا می باشد. این شرکت فعالیت های متعدد و البته موفق بسیاری داشته است اما مبحث تاریخچه شکل گیری پارکت آرتا به دلایلی از جذابیت های بیشتری برخوردار است.

 گروه صنعتی آرتا

پارکت آرتا محصول گروه صنعتی آرتا می باشد که از سال ۱۳۵۹ فعالیت های پربار خود را آغاز نموده است. این گروه فعالیت های صنعتی مختلفی را تجربه نموده است و پارکت آرتا تنها بخشی از تولیدات این شرکت عظیم محسوب می شود. گروه صنعتی آرتا در ابتدا در غالب آرتا موکت شروع به فعالیت کرد. در ادامه این شرکت تلاش نمود در صنعت نساجی بدرخشد که نتیجه فعالیت های بی وقفه آنها شروع به کار واحدهای صنعتی آرتا الیاف در سال ۱۳۷۰، آرتا تاک در سال ۱۳۷۳ و آرتا تافت در سال ۱۳۸۳ می باشد. ماحصل فعالیت واحدهای صنعتی نامبرده علاوه بر افزایش اشتغال زایی و افزایش تولید ملی تولید محصولاتی بود که تا پیش از آن با کمیود مواجه بودند. از جمله این موارد تولید انواع نخ‌ های PP (پلی پروپیلن) و BCF و الیاف پلی استر و پلی آمید و موکت های تافتینگ و چاپی است.

تاریخچه شکل گیری پارکت آرتا

تاریخچه شکل گیری پارکت آرتا را می توان همزمان با ورود این گروه به بخش چوب و صنایع وابسته به آن دانست. فعالیت های بخش چوب گروه صنعتی آرتا در سه شرکت آرتا پان، آرتا کلیک و آرتا دکور قابل بررسی است.

شرکت آرتاپان از سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت کرد. فعالیت این شرکت در ارتباط با تولید ورق های خام HDF (فیبر با چگالی بالا) و MDF (فیبر با چگالی متوسط) و همچنین ورقه های ملامینه HDF و MDF است. این شرکت همچنین اقدام به تولید اشکال مختلف نئوپان نیز می نماید.

شرکت آرتا دکور نیز از دیگر بخش هایی ست که در حوزه صنایع چوب فعالیت می کند. عمده تولید این شرکت تولید رزین و آغشته سازی کاغذ است. این تولیدات در فرآیندهای پوشش دهی ورق های MDF و HDF کاربرد دارند.

می توان گفت مهم ترین محصول این شرکت متعلق به شرکت آرتا کلیک می باشد که برای اولین بار در ایران اقدام به تولید کفپوش پارکت لمینت کرده است. پارکت تولید شده توسط این شرکت با پیشرفته ترین روش های موجود و همردیف با کشورهای صنعتی دنیا تولید می شود. درواقع محبوبیت بی حد و حصر پارکت آرتا خود گویای کیفیت آن نزد مصرف کنندگان می باشد. می توان گفت فعالیت شرکت آرتاپان و آرتادکور زمینه های تولید پارکت توسط این شرکت را فرآهم نمود.

رسالت پارکت آرتا

به طور کلی مجموعه گروه صنعتی آرتا در تلاش است کالایی با کیفیت و مقبول نه تنها در ایران بلکه در سطح بین المللی تولید کند، این دیدگاه در تمام محصولات متنوع این شرکت صدق می کند. به همین دلیل است که هم اکنون تولیدات این شرکت و از جمله پارکت آرتا به ۳۰ کشور دنیا صادر می شود. این امر به نوبه خود گویای استانداردهای تولید و به طبع آن محبوبیت بالای محصولات این شرکت است.

چشم انداز پارکت آرتا

تولید محصولی مشابه پارکت لمینت با پیچیدگی ها و دغدغه های فراوانی همراه است، به این دلیل که این محصول نیازمند مواد اولیه متعددی ست. این اجزا همچنین باید دارای استانداردهای خاصی باشند تا بتوان دوام و ماندگاری مطلوبی از محصول نهائی متوقع بود. کشورمان ایران به دلیل محدودیت هایی که همواره در زمینه واردات دارد در واردات این اجزا با دشواری روبروست.

گروه صنعتی آرتا در تلاش است با بومی سازی مواد تشکیل دهنده پارکت لمینت محدودیت های تولید را رفع نموده و محصولی با کیفیت ایده آل در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. درواقع داشتن روندی رو به رشد و پیشرفت در امر تولید دغدغه ای ست که در بررسی تاریخچه پارکت آرتا رد پای آن را به طوری مشهود خواهیم یافت.

مأموریت پارکت لمینت Arta

مأموریت پارکت آرتا را می توان در درجه اول بی نیازی بازار داخلی از خرید محصولات خارجی با قیمتی گزاف دانست؛ درواقع مأموریت این شرکت تلاش در جهت رفع نیاز بازار داخلی به بهترین شکل ممکن است. البته با افزایش سهم بازار داخلی در مقوله پارکت لمینت دولت ورود لمینت های وارداتی را منع نموده است. این کار با هدف حمایت از تولید ملی و افزایش اشتغال زایی صورت گرفته است.

همچنین تولید محصول پارکت می تواند پتانسیل اشتغال زایی گسترده ای به دنبال داشته باشد. به غیر از نیروی کار که به طور مستقیم در این واحد صنعتی مشغول به کار هستند به منظور پخش و نصب و اداره نمایندگی ها در اقصی نقاط کشور به نیروی کار گسترده ای نیاز است. بنابراین گسترش کسب و کارهای این چنینی حمایتی ست از نیروی کار جوان و مستعد این مرز و بوم که در صورت بی توجهی به هدر خواهد رفت.

این شرکت همچنین مصمم است به جدیدترین دستاوردهای روز مجهز شود تا ضمن تولید محصول باکیفیت از نیروی نخبه داخلی نیز در جهت بهبود کیفیت محصول استفاده شود. این مورد اگرچه از بررسی های ابتدائی تاریخچه پارکت آرتا مشهود است اما با پیشرفت و توسعه های فنی کشور روز به روز بر شدت آن افزوده می شود.

قدرت رقابتی برند آرتا

با شروع فعالیت برند Arta،  شرکت های دیگری نیز به عنوان رقیب در این راستا شروع به فعالیت کردند اما آرتا کلیک همواره توانسته قدرت رقابتی خود را حفظ کند. اما دلایل برتری آن بر رقیبان را می توان در درجه اول مدیون تولید محصول باکیفیت و دوم فعالیت گسترده تبلیغاتی در غالب های مختلف دانست. درواقع اگرچه محصول باکیفیت به خودی خود محبوبیت یک کالا را افزایش می دهد اما معرفی محصول بخشی ست که نمی توان به سادگی از آن عبور کرد. فعالیت های تبلیغاتی این شرکت به حدی موفق عمل کرده است که کمتر کسی را می بینید که به فکر خرید پارکت لمینت بیفتد اما از پارکت آرتا جویا نشود.

مشاوره خرید پارکت و لمینت

پارکت آرتا به کمک تلاش های بی وقفه نمایندگی های رسمی خود توانسته محصولات تولیدی خود را در اقصی نقاط ایران به دست مصرف کنندگان برساند. نمایندگی فروش پارکت لمینت، شرکت دکورچوب https://decorchoob.com/ همواره کوشیده اند ارتباط مؤثر بین مصرف کننده نهائی و شرکت آرتا برقرار سازند. تا به این ترتیب نیازهای مصرف کننده و تولیدکننده را شناسایی کرده و زمینه های رفع آن را فرآهم سازند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها