آشنایی با کشورهای قاره اقیانوسیه

آشنایی با کشورهای قاره اقیانوسیه

دوست دارید با کشورهای قاره اقیانوسیه آشنا شوید؟ کوچکترین قاره جهان، قاره اقیانوسیه است که حدود ۸۵۲۵۹۸۹ کیلومتر مربع مساحت دارد و تقریباً در حدود نیمی از کل جمعیت کشور خودمان ایران، در آن ساکن هستند.

 این قاره شگفت‌انگیز توسط اقیانوس‌های‌ هند، آرام و منجمد جنوبی احاطه شده است. این سرزمین شامل کل سرزمین اصلی استرالیا و جزایر بزرگی مانند نیوزیلند، تاسمانی، گینه نو(فقط نیمه شرقی آن) و هزاران جزیره کوچک و گرمسیری از ملانزی، میکرونزی و پلینزی است که در اقیانوس آرام جنوبی پراکنده شده‌اند.

۱۴ کشور مستقل و ۱۲ سرزمین وابسته خارج از کشور در این قاره وجود دارد که استرالیا به عنوان بزرگترین ایالت مستقل آن شاخته می‌شود. استرالیا  حدود ۸۶٪ از کل منطقه را به خود اختصاص داده است. کوچکترین کشور مستقل این قاره  نائورو است که آنقدر کوچک است که برای رانندگی در اطراف آن به کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارید.

قصد داریم در این مقاله، سیری در قاره بسیار زیای اقیانوسیه داشته باشیم و به ترتیب کشورهای قاره اقیانوسیه را نام ببریم تا شما عزیزانی که قصد سفر به این سرزمین به شدت رویایی و متنوع را دارید، بتوانند از قبل برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر خود ترتیب ببینند. اگر تمایل دارید با ما همراه باشید.

معرفی قاره اقیانوسیه

اقیانوسیه را می‌توانید درست در نیم‌کره جنوبی نقشه زمین پیدا کنید. مساحت این قاره در نیم‌کره جنوبی زمین ۸۵۲۵۹۸۹ کیلومتر مربع است. این قاره شگفت‌انگیز توسط اقیانوس‌های پهناور هند، آرام و اقیانوس منجمد شمالی محاصره شده است که اقیانوس هند دقیقاً از سمت شرق و شمال شرقی، اقیانوس آرام از غرب و شمالی غربی و منجمد جنوبی از جنوب آن را احاطه کرده‌اند.

فهرست کشورهای اقیانوسیه

شاید خیلی‌ها نمی‌دانند که اقیانوسیه دقیقاً از چند کشور مستقل و غیر مستقل تشکیل شده است. این قاره از ۱۴ کشور مستقل و ۱۲ کشور غیر مستقل تشکیل شده که بزرگترین دولت مستقل آن کشور استرالیا محسوب می‌شود. جالب است بدانید استرالیا بیش از ۸۶ % از کل قاره را فرا گرفته است به همین دلیل برخی قاره اقیانوسیه را به نام استرالیا می‌شناسند.

در اینجا می‌توانید فهرست ۱۴ کشور از کشورهای قاره اقیانوسیه را ببینید. اینها شامل:

  • استرالیا
  • پاپوآ گینه نو
  • نیوزیلند
  • فیجی
  • جزیره سلیمان
  • میکرونزی
  • وانواتو
  • ساموآ
  • کیریباتی
  • تونگا
  • جزیره مارشال
  • پالائو
  • تووالو
  • نائورو

بهترین کشورهای قاره اقیانوسیه برای سفر کدامند؟

انتخاب تنها یک شهر یا کشور از بین کشورهای اقیانوسیه واقعاً کار دشواریست. اما اصلاً جای نگرانی نیست، چون ما در این بخش بهترین کشورهای این قاره را معرفی خواهیم کرد. اینها شامل:

استرالیا

در استرالیا، انبوهی خارق العاده از شگفتی‌های طبیعی از جمله سواحل لاجوردی و پارک‌های بیشمار ملی را خواهید دید. استرالیا با بیش از ۱۰ هزار ساحل رنگارنگ، آبشارهای ایده آل و چشم اندازهای شفافی از  اقیانوس واقعاً عظیم است! دیدن همه اینها در یک سفر احتمالاً برای اکثر مردم اتفاق نخواهد افتاد و باید بارها و بارها باید  برگردید تا بتوانید همه آنها را ببینید.

کشورهای قاره اقیانوسیه

در امتداد ساحل، می‌توانید شهرهای پرجمعیت چند فرهنگی، جزایر شن و ماسه وسیع، جنگل‌های بارانی کهن و یکی از هیجان‌انگیزترین شگفتی‌های طبیعی این سیاره  به نام صخره بزرگ سد را ببینید. برخی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی استرالیا شامل: خانه اپرای سیدنی، پارک ملی Uluru-Kata Tjuta، پل بندرگاه سیدنی، پارک ملی کوه‌های آبی، ملبورن و… است.

تالار اپرای سیدنی ؛ قلب فرهنگ و هنر استرالیا

فیجی

به عنوان یکی از بهترین کشورهای قاره اقیانوسیه برای سفر می‌توان از فیجی نام برد. اگر شما در جستجوی آرامش و زندگی آرام، یا یک زندگی جزیره‌ای در یک شهر ساحلی کوچک هستید، باید فیجی را انتخاب کنید.

فیجی به دلیل زیبایی گرمسیری بسیار مشهور است و تعجب آور نیست که بسیاری از مردم بیشتر وقت خود را در اینجا و در اطراف ساحل می‌گذرانند. فیجی دارای  بیش از ۳۳۰ جزیره است که در اقیانوس آرام جنوبی واقع شده است. اما فقط ۱۱۰ جزیره آن  به طور دائم قابل سکونت هستند و همه آنها به طرز حیرت‌انگیزی زیبا هستند. مجمع الجزایر فیجیان توسط فعالیت‌های آتشفشانی تشکیل شده است، که منجر به به وجود آمدن مناظر فوق‌العاده چشمگیر برای  مسافران امروزی شده‌اند.

از جمله جاذبه‌های این جزیره شامل: بوستان دیو خفته فیجی، شهر زیبای لووکا فیجی، جزیره مرجانی للوویا فیجی، پارک ملی بوما فیجی، رودخانه زیبای سیگاتوکا فیجی و تعداد بیشماری از دیدنی‌ها، تفریحات و مکان‌های تفریحی دیگر است.

بد نیست بدانید  از ماه نوامبر تا ماه  آوریل فصل گرم فیجی است و ماه مه تا اکتبر فصل خنک آن در نظر گرفته می‌شود.

کشورهای قاره اقیانوسیه

نائورو

یکی دیگر از کشورهای قاره اقیانوسیه ، نائورو است که در منطقه میکرونزی آن واقع شده است. این یک کشور جزیره‌ای واقعاً دیدنی است که مسافران را با چشم‌اندازهای نفس‌گیر خود جادو می‌کند. جالب است بدانید  در گذشته این کشور، جزیره دلپذیر نام داشته است. نائورو تنها ۱۳ هزار و ۷۷۰ نفر جمعیت دارد و دارای آب و هوایی گرم و بسیار مرطوب است.

دریاچه‌های بسیار لاجوردی و زیبایی در این کشور وجود دارند که موکا ول معروف‌ترین آنهاست. جالب است بدانید از این دریاچه در طول جنگ جهانی دوم  به عنوان منبع آب استفاده می‌شده است.

ساموآ

شاید جزایر بکر متعددی در این قاره وجود داشته باشد اما ساموآ چیز دیگریست. در اینجا می‌توان طبیعت را به معنای واقعی حس کرد و زیباترین آبشارها را مشاهده کرد. اگر از علاقه‌مندان شنا در مکان‌های خاص هستید، به گودال تو سوا در این جزیره بروید که پر از آبی گرم و شیشه‌ای است. جالب است بدانید این گودال از طریق یک تونل زیر آبی به اقیانوس راه دارد.

از دیگر جاذبه‌های این جزیره، آبشار آفو آئو، فواره طبیعی آلوفاگا، پناهگاه لاک پشت‌ها در ساتوالپای، ساحل لالومانو، تماشای غروب آفتاب در فالئالوپو و… هستند که با دیدن از آنها، خود را در مکانهای تخیلی تصور خواهید کرد.

تونگا

کشور تونگا که یکی از کشورهای قاره اقیانوسیه محسوب می‌شود، از حدود ۱۵۰ جزیره بزرگ و کوچک تشکیل شده است. به همین دلیل این روزها افراد زیادی آن را به عنوان مقصد گردش خود انتخاب می‌کنند. تونگا در نزدیکی جزیره زیبای ساموآ قرار دارد.

تفریحات در این منطقه به نوعی پایان ناپذیر هستند. تفریحاتی مثل قایق‌سواری, غواصی به همراه مشاهده زندگی جانوران آبزی، بازدید از کاخ زیبای رویال تونگا، ماجراجویی در غار شگفت‌انگیز آناهولو و… که با دین آنها لحظات مفرح و بسیار هیجان‌انگیزی را سپری خواهید کرد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها