۹ مورد از معروف ترین رمان هایی که به صورت آنلاین می توان خواند

منتقدان ادبی، مورخان، خوانندگان مشتاق و حتی خوانندگان عادی، همگی در مورد اینکه چه کتابی بزرگترین کتابی است که تابه‌حال نوشته شده است، نظرات متفاوتی دارند. آیا رمانی بزرگترین رمان است که زبانی پراستعاره و دلربا دارد یا رمانی که واقع‌گرایی تندی دارد؟ در ادامه با فهرستی از چند رمان برتر آشنا می‌شوید که به دلایل مختلف، از بزرگترین آثار ادبیاتی محسوب می‌شوند. شما می‌توانید این رمان‌ها را به صورت آنلاین و در سریع‌ترین زمان ممکن تهیه کنید و بخوانید.

  1. قلعه حیوانات

قلعه حیوانات طنزی ضد آرمان‌شهر است که توسط جورج اورول در سال ۱۹۴۵ منتشر شد. خلاصه کـتاب مزرعه حیوانات مربوط به گروهی از حیوانات است که اربابان استثمارگر خود را سرنگون و تعقیب می‌کنند و برای خود یک جامعه برابری‌طلبانه ایجاد می‌کنند. درنهایت، رهبران باهوش و قدرت دوست که خوک‌ها هستند به براندازی انقلاب دست می‌زنند. آن‌ها با این شعار که «همه حیوانات برابرند اما برخی حیوانات از بقیه برابرترند» حتی دیکتاتوری ظالمانه و بی‌رحمانه‌تری از حکومت قبلی ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید هنگام دانلود نسخه الکترونیک کتاب قلعه حیوانات، بهترین ترجمه را انتخاب کنید و بخوانید.

  1. آنا کارنینا

هرکسی که به کـتاب‌هایی با موضوعات پرآب‌وتاب مانند زنا، قمار، توطئه‌های ازدواج و البته، فئودالیسم روسی علاقه‌مند ‌است فورا آنا کارنینا را اول فهرست بهترین رمان‌ها قرار می‌دهد. این اثر که توسط لئو تولستوی نوشته شده است داستان دو شخصیت اصلی را روایت می‌کند: زن خانه‌دار ناراضی، آنا که با معشوق جوان خود فرار می‌کند و زمین‌داری عاشق به نام کنستانتین لوین که با ایمان و فلسفه دست‌وپنجه نرم می‌کند.

تولستوی در کـتاب آنا کارنینا بحث‌های متفکرانه‌ای را در مورد عشق، درد و خانواده در جامعه روس مطرح می‌کند. این رمان به‌ویژه در زمینه برخورد با زنان، رمانی انقلابی محسوب می‌شود و تعصبات و مشکلات اجتماعی آن زمان را به‌وضوح به تصویر می‌کشد.

  1. گتسبی بزرگ
درباره کتاب گتسبی بزرگ

اسکات فیتزجرالد در کـتاب خود به نام گتسبی بزرگ به نقل داستان از زبان یک جوان به نام مک کاراوی می‌پردازد که اخیرا به نیویورک نقل‌مکان کرده است و با همسایه مرموز و عجیب‌وغریب خود به نام گتسبی بزرگ آشنا می‌شود. گتسبی بزرگ، ایده «رویای آمریکایی» را نقد می‌کند. شاید مشهورترین جنبه این رمان، طرح جلد آن باشد: چهره‌ای نافذ که بر آسمان شب و نورهای منظره شهر تابیده شده است. این تصویر، به‌صورت نمادین در کـتاب نیز با پیکربندی متفاوتی قابل‌درک است.

  1. برادران کارامازوف

لازم است حداقل یک رمان حماسی روسی در زندگی خود بخوانید. این امر در آئین‌نامه کـتاب‌شناسی مطرح شده است و اگر می‌خواهید یک رمان حماسی روسی را بخوانید، برادران کارامازوف را انتخاب کنید. داستایوفسکی این کتـاب را به‌قدری ازنظر روانشناسی شگفت‌انگیز نوشته است که وقتی آن را می‌خوانید احساس می‌کنید شخصیت‌های داخل کـتاب را از نزدیک می‌شناسید. در این داستان، به نحوی به موضوعات اقتصاد، روابط خانوادگی، معنویت، الحاد و ده‌ها موضوع دیگر پرداخته می‌شود.

  1. کیمیاگر

کیمیاگر یکی دیگر از رمان‌های معروف است که در آن قصه جوانی به نام سانتیاگو روایت می‌شود. سانتیاگو بر اساس یک رویایی که دائما می‌بیند به مـصر می‌رود تا در نزدیکی اهـرام آنجا گنجی مدفون را پیدا کند. او در این مسیر با زنی کولی و پیرمردی عجیب‌وغریب که ادعا می‌کند پادشاه است آشنا می‌شود.

سانتیاگو درنهایت، پس از اینکه رنج زیادی را متحمل می‌شود و حتی دزدیده می‌شود تا مجبورش کنند با یک تاجر کار کند به هدف خود دست پیدا می‌کند و تنها در یک سال به مرد ثروتمندی تبدیل می‌گردد. در حال حاضر، امکان خرید کتاب کیمیاگر با بهترین ترجمه از سایت فیدیبو امکان‌پذیر است.

  1. غرور و تعصب

غرور و تعصب یکی از محبوب‌ترین رمان‌ها در ادبیات انگلیسی برای پرداختن به مسائل اجتماعی است. هوش، جذابیت و انعطاف‌پذیری لیزی همراه با شخصیت قوی زنانه او، یک دیدگاه فمینیستی و ساختارشکنانه طبقه اجتماعی را نشان می‌دهد که در قرن ۱۹ نادر بود. اگر این امر برای ترغیب شما به خواندن این اثر ادبی کلاسیک کافی نیست، لازم است بدانید غرور و تعصب یک رمان عاشقانه و درعین‌حال کمدی نیز محسوب می‌شود.

  1. کشتن مرغ مینا
کشتن مرغ مینا

خواندن این رمان کلاسیک که نوشته هارپر لی است برای هر فردی ضروری است. در این رمان به داستان مبارزه یک شهر کوچک جنوبی آمریکا با نژادپرستی و بی‌عدالتی پرداخته شده است و می‌توان از خواندن آن درس‌های زیادی را یاد گرفت. از سوی دیگر، این رمان یکی از رمان‌های اصلی قرن بیستم آمریکا محسوب می‌گردد و بنابراین، خواندن آن به‌شدت توصیه می‌شود.

  1. بینوایان

بینوایان در سال ۱۸۶۲، هنگامی‌که ویکتور هوگو پس از استقرار مجدد ناپلئون به بلژیک تبعید شد منتشر گردید. اگرچه ویکتور هوگو در تبعید به سر می‌برد اما این عدم تعلق اجباری به یکی از موتورهای محرکه برای نوشتن رمان بزرگ رمانتیسم فرانسوی تبدیل شد. داستان بینوایان در مورد مرد خوبی به نام ژان والژان است که برای کسانی که دوستش دارند مبارزه می‌کند و به‌ناحق مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. داستان این کـتاب که بین جنگ‌ها ناپلئون و انقلاب بورژوایی ۱۸۴۸ رخ می‌دهد بیش از هر چیز یک رمان حماسی در مورد پیروزی افرادی است که می‌خواهند وجدان خود را سالم نگه دارند.

  1. جنگل نروژی

نام این کـتاب از نام یکی از آهنگ‌های گروه بیتلز گرفته شده است که شخصیت اصلی داستان، تورو، این آهنگ را در هواپیمایی به مقصد آلمان می‌شنود. پس از شنیدن این آهنگ، تورو به ده سال عقب برمی‌گردد و به یاد دیدار خود با دختری به نام نائوکو در آسایشگاه روانی می‌افتد. نائوکو دختری حساس بود که پس از خودکشی دوست مشترکشان در آسایشگاه بیماران روانی بستری شد و پس از مدتی، عاشق تورو شد.

از سوی دیگر، تورو پس از اینکه افسون نائوکو می‌شود در کالج با دختری به نام میدوری آشنا می‌شود که برخلاف نائوکو قدرت و انرژی زیادی نشان می‌دهد. در این شرایط، تورو باید با فداکاری، ناامیدی و تمایل دست‌وپنجه نرم کند زیرا خود را بین دو زندگی متفاوت می‌بیند.

درنهایت، اگرچه در مورد اینکه چه رمان‌هایی بزرگترین رمان‌های تاریخ محسوب می‌شوند همیشه اختلاف‌نظر وجود دارد اما برخی رمان‌ها از سایر کتـاب‌ها معروف‌تر شده‌اند که اگر می‌خواهید آن‌ها را بخوانید پیشنهاد می‌کنیم با کـتاب‌هایی که در این مقاله با آن‌ها آشنا شده‌اید شروع کنید و سپس به سراغ این لیست بروید. شما می‌توانید این کتـاب‌ها را به‌صورت آنلاین خریداری کرده و بخوانید.

نویسنده: مینا معین اسـلام

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها