درباره عکاسی صنعتی حرفه ای ایده نو

عکاسی صنعتی حرفه ای یعنی سروکله با فرآیندها و ابزارهای صنعتی. به همین خاطر قطعا کثیف خواهید شد پس باید لباس های شما برای این کار مناسب باشد. یکی از مهمترین نکات در عکاسی صنعتی حرفه ای وجود امنیت است. این پارامتر از داشتن مهارت عکاس نیز با اهمیت تر است. در این مقاله به موضوع عکاسی صنعتی حرفه ای پرداخته شده است.

درباره عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی یکی از آن فرایندهایی است که ایمنی در آن حرف اول را می زند و پس از آن حرفه ای بودن عکاس مهم می باشد. از آنجا که شما در کنار ماشین های صنعتی فعالیت می کنید، آنها می توانند به راحتی به شما آسیب برسانند. به همین خاطر قبل از انتخاب سوژه خلاقانه، فکر کنید که آیا محیطی که در آن قرار گرفته اید ایمن است؟

زمانی که محو پیدا کردن سوژه هستید و با خود گفتید، این ایده عالی است برای یک عکس صنعتی،. به اطراف خود نگاه کنید و از محیط اطراف خود آگاه باشید. ایمنی اگر جدی گرفته نشود می تواند عواقب جبران ناپذیری را بر زندگی شما به دنبال داشته باشد. اگر نزدیک ماشین های صنعتی ایستاده اید، هنگامی که آنها کار خود را شروع کردند، معمولا شانس متوقف کردن سریع آنها وجود ندارد. زمان زیادی طول می کشد تا آنها را خاموش شوند، بنابراین یک تصادف کوچک می تواند به راحتی به یک حادثه جدی تبدیل شود.

عکاسی صنعتی ایده نو

در عکاسی صنعتی ایده نو ایمنی حرف اول را می زند

البته ایمنی شما در اولویت اول است. اما شما همچنین باید به بیننده نشان دهید که محیط اطراف شما کاملا ایمن است. نحوه کار شما باید اطلاع دهد که رعایت قوانین ایمنی را لحاظ نموده اید و همه فضایی که در عکس ها مشاهده می شوند ایمن هستند.

عکاسی صنعتی چالش های منحصر به فردی دارد. در حالی که در عکاسی پرتره، در تضاد با طبیعت یا رویداد با مردم می باشد و به همین دلیل، می توانید

احساساتی را در عکس به دست آورید. این حالت ها در عکاسی صنعتی امکان پذیر نیست. وقتی بازیگران فعالیت های عکاسی شما اشیا بی جان هستند، چگونه می توانید راوی یک فعالیت زنده باشید؟

به عنوان یک عکاس صنعتی، وظیفه شما این است که تجربه را نشان دهید و داستان را برای مخاطبی تعریف کنید که اگر آنها واقعا آنجا بودند، احساسات مشابهی را تجربه می کردند. افرادی که به این عکس ها نگاه می کنند، سرمایه گذاران و مدیرانی هستند که به دنبال سرمایه گذاری در چنین پروژه هایی می باشند.

عکاسی صنعتی مواد غذایی

عکاسی شما باید اهمیت مکان یا گرمای موجود را نشان دهد. ترفندهایی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید و در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم.

داستان شما تا حد زیادی به این بستگی دارد که چه کسی شما را استخدام کرده و از چه عکسهایی استقبال می کند. معمولا کاربری از عکس های صنعتی در کاتالوگ محصولات استفاده می شود و یا آنها را در وب سایت شرکت به نمایش میگذارند، و یا می توان به واسطه ان ها زمینه ای برای سرمایه گذاران ایجاد کرد و غیره.

عکاسی صنعتی عکاسی تجاری است. بنابراین هنگام عکاسی این نکته را در نظر داشته باشید. ممکن است وسوسه شوید و کار را به سبک خود انجام دهید، اما مطمئن باشید که سبک شما هرچه باشد، باید با شخصی که شما را استخدام کرده مطابقت داشته باشد.

حتما ببینید: عکاسی صنعتی شیرآلات گزیده ای از نمونه کارهای ایده نو می باشد.

در ادامه، چند نکته و ایده کلی در مورد نحوه عکاسی صنعتی مطلوب مطرح می شود:

همیشه سعی کنید از آرم شرکت استفاده کنید

هنگام گرفتن عکس از کارکنان، سعی کنید لوگوی شرکت روی پیراهن و کلاه ایمنی آنها نمایان باشد. این باعث می شود روحیه شرکت به همه کسانی که به تصاویر نگاه می کنند، منتقل شود. این کار شرکت را به عنوان یک کسب و کاری معرفی می کند که نه تنها به استفاده از ایمنی و لباس فرم پرسنل اعتقاد دارد، بلکه به مارک تجاری و شخصیت حرفه ای شرکت نیز احترام می گذارد. این امر همچنین اطمینان حاصل می کند که این شرکت به عنوان یک سازمان منظم فعالیت می نماید.

کثیف شوید

از آنجا که شما در صنعت هستید، این احتمال وجود دارد که لباس های خود را کثیف یا خیس کنید. از این نترسید، زیرا این طبیعی است و نباید لباس های زیبا و شیک خود را در محل کار صنعتی بپوشید. این مکان ها ممکن است کثیف باشند و حتی گاهی مواقع باید برای به دست آوردن عکس هایی با ظاهر خوب، باید به حالت خم شده یا حتی روی زمین دراز بکشید.

 محل کار را به چهره افراد فعال متصل کنید

این کار به راحتی انجام می‌شود. برای همین سعی کنید به سمت کارگرانی بروید که در کنار ابزارها و وسایل مربوط به آن صنعت می باشند و مشغول به کار هستند و با آن ابزارها فعالیت می‌کنند. یا وسایل مربوط را در دست گرفته اند. از آنها عکس تهیه نمایید. طبیعی است که به شخص کت و شلواری چکش نمی‌دهند و آن سوژه به درد تصاویر تجاری و صنعتی نمی خورد.

عکاسی صنعتی شیرآلات

همیشه، ابزار های ایمنی را نشان دهید

کلاه ایمنی یا جعبه کمک های اولیه را در پس زمینه قرار دهید. چنین جزئیاتی می تواند تاثیر بسزایی در تصویر داشته باشد. کفش مناسب، دستکش، کلاه ایمنی و عینک، همه اینها را می توان در تصویر استفاده کرد.

مکان را جستجو کنید

از قبل به منطقه بروید و دوربین خود را به همراه نداشته باشید. اگر دوربین دارید وسوسه می شوید که چند عکس بگیرید. اکنون وقت آن است که تمام قسمت ها و مناطق کارخانه یا چشم انداز های موجود را بررسی کنید. برنامه ریزی کنید کجا می خواهید عکس بگیرید و کدام مناطق را می خواهید نشان دهید؟ پیشاهنگی باید انجام شود تا مطمئن شوید فضای کافی برای کار دارید و تصمیم بگیرید که به چه وسایلی نیاز دارید. هیچ چیز نا امید کننده تر از ورود به منطقه و نداشتن فضای کافی برای کاهش نور یا عدم ایجاد نور مناسب در وهله اول نیست.

فهرستی از فعالیتهای مورد نظر خود تهیه کنید

از آنجا که شما می خواهید همه کارهایی که در آن صنعت انجام می شود را به تصویر بکشید، باید فردی باشید که بتواند فعالیت در آن صنعت را قدم به قدم توضیح دهد. این به شما این امکان را می دهد تا از قبل برنامه ریزی کنید که در هر مرحله از چه چیزی و از کجا عکس بگیرید. همچنین، بپرسید آن منطقه در چه ساعتی فعال است. شاید فعالیت در برخی مناطق واقعا زود شروع شوند. بنابراین از قبل برنامه ریزی کنید.

دوربین را به اطراف حرکت دهید

قرار دادن دوربین، و ثابت کردن آن در یک نقطه به شما اجازه نمی دهد عمق یک میدان را ببینید. بلکه جابجا کردن دوربین به شما نشان می دهد. وقتی برخی آبجکت ها را در کنار یک انسان قرار دهید، نشان می دهد که چقدر دور یا نزدیک هستند و در واقع چقدر بزرگ هستند. یک تصویر هرگز نمی تواند مانند یک ویدیو عمق صحنه را به شما ارائه دهد.

منبع: سایت عکاسی ایده نو

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها