نقشه اعجاز انگیز پیر رییس!

یکی از نمونه های شگفت انگیز یک نقشه قدیمی جغرافیا است که روی پوست آهو ترسیم شده و قاره های موجود در کره زمین را نشان می دهد. این نقشه که در اوایل قرن هجدهم میلادی در دربار به هم ریخته سلطان عثمانی در کاخ «توپکابی» (که اکنون تبدیل به موزه شده) کشف شد، متعلق به یک افسر نیروی دریایی ترکیه به نام «پیر رییس» بود که در سده شانزدهم میلادی فرماندهی نیروی دریایی آن کشور را برعهده داشت. دو نقشه دیگر نیز متعلق به این  شخص در کتابخانه دولتی «برلین» نگهداری می شود. در حقیقت نقشه های «پیر رییس» که مربوط به سال ۱۵۱۳ میلادی می باشد نقشه اولیه نیست بلکه از روی یک نقشه قدیمی ترسیم شده که اصل آن تاکنون به دست نیامده است! اما حدس زده می شود که اصل نقشه مربوط به یونانی ها بوده است!

نقشه اعجاز انگیز!
نقشه اعجاز انگیز! - نقشه شماره ۱

نکته عجیب درباره این نقشه آن است که گذشته از دریای مدیترانه  و بحرالمیت، سواحل آمریکای شمالی و جنوبی و سلسله کوههای قطب جنوب – آن هم در دوره ای که عاری از برف و یخ بوده – با تمام جزییات دقیق، روی این نقشه ترسیم شده است. می دانیم که کوههای قطب جنوب تازه در سال ۱۹۵۲ میلادی کشف شد! اگر بنا به گفته دانشمندان قطب جنوب هزاران سال است که از یخ پوشیده شده، می توان به قدمت این نقشه که قبل از دوره یخ بندان تهیه شده پی برد!

پروفسور «هاپ گود» و شاگردانش برای آنکه مردم عادی نیز از تقشه عجیب و غریب «پیر رییس» سر در آورند آن را به صورت ساده ترسیم کرده و با نقشه مدرنی که تهیه کرده بودند مقایسه نمودند. در اینجا هر دو نقشه را می بینید. اما در نقشه «پیر رییس» بخشهایی از سواحل آمریکای جنوبی ناپدید شده است، همین طور اقیانوسی که بین قطب جنوب و رأس آمریکای جنوبی وجود دارد! اما بقیه نقاط از آن جمله فرانسه، اسپانیا، آفریقا ، کوبا، مکزیک و برزیل به ویژه دریای کارائیب در اقیانوس اطلس به درستی و بدون اشتباه نشان داده شده است! و این از عجایب نقشه برداری در زمانی است که ظاهراً بشر هنوز نتوانسته بود یک وجب از زمین بلند شود!!

نقشه اعجاز انگیز!
نقشه اعجاز انگیز! - نقشه شماره ۲

پروفسور «هاپ گود» و شاگردانش ، هنگام بررسی نقشه «پیر رییس» به تدریج به نتایج اعجاب انگیزی دست یافتند. آنها کشف کردند که شهر باستانی اسکندریه در مصر، درست در مرکز خط طول جغرافیایی قرار گرفته است، همان چیزی که یونانیان باستان در نقشه های خود لحاظ می کردند. این نشان می داد که احتمالاً قدمت این نقشه به دوران یونانیان باستان مربوط می شود. خود «پیر رییس» نوشته بود که این نقشه در اصل از دیگر نقشه هایی که قدمت آنها به ۳۵۶ سال قبل از میلاد مسیح می رسد کپی شده است اما هنوز کسی شواهد و مدارکی در این باره به دست نیاورده است.

پروفسور «هاپ گود» و شاگردانش در کمال تعجب دریافتند که نقشه «پیر رییس» دارای همان شبکه هایی است که در تهیه نقشه های جغرافیایی امروز به کار می رود و بیشتر مکانها دقیقاً در همان عرض و طول جغرافیایی نقشه های مدرن رسم شده است!

این نقشه عجیب که کوهها و قاره ها را از فراز زمین نشان می دهد بیشتر به عکسهای هوایی و ماهواره ای شباهت دارد که از ارتفاع خیلی زیاد از مکانی درست در بالای شهر قاهره گرفته شده است. و به طور یقین تهیه چنین نقشه ای از درون زمین امکانپذیر نیست. به ویژه اینکه می دانیم در آن زمان هنوز هیچ هواپیما یا ماهواره ای اختراع نشده بود. پس این نقشه چگونه ترسیم شده است؟

طرفداران نظریه  وجود هستی در کرات دیگر بر این باورند که این نقشه توسط موجودات فضایی هوشمند که در گذشته های دور به کره زمین آمده اند از ارتفاع بالا تهیه شده و بعداً در اختیار زمینیان قرار گرفته است! اگر این نظریه را قبول نداشته باشیم باید گمان کنیم که در هزاران سال پیش تمدن پیشرفته ای در روی کره زمین وجود داشته که تهیه چنین نقشه ای را از ارتفاع بالا امکانپذیر ساخته است. به هرحال نقشه بردار هر کس بوده قادر به پرواز در ارتفاع خیلی زیاد بوده و توانسته است از بالای آسمان نقشه برداری کند… با کدام وسیله؟ هیچ معلوم نیست!

عضویت
اطلاع از
guest

4 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
غزاله

سلام. من اینجا ۲ نقشه ای که برای مقایسه بود را ندیدم.

Rozilene

Calnlig all cars, calling all cars, we’re ready to make a deal.

کامران

با سلام، از این سایت پربار و ارزشمند بعید بود که اقدام به ارائه چنین داستان سخیفی ار “موجودات فضایی پیش از تاریخ!” بکند. در نقشه ی پیر رئیس فقط غرب افریقا دیده می شود و اصلا مصر که در شمال شرق افریقاست مشاهده نمی شود چه رسد به بندر اسکندریه و مرکز خط طول جغرافیایی!!! در مورد قطب جنوب هم در این نقشه خطوطی کشیده شده که هزاران کیلومتر با مکان اصلی قطب فاصله دارد و به شرق برزیل متصل شده!!! و اصلا قطب جنوب را نشان نمی دهد. این گزارش نمونه ی کاملی از اراجیفی است که آدم… مطالعه بیشتر »