آنچه درباره لشکر سفالین نمیدانید!

لشکر سفالین که بیش از ۲۰۰۰ سال قبل از حفاری ها زیر آوار آرمیده بود، توسط کشاورزان هنگام حفر چاه کشف شد.تعداد افراد این لشکر شگفت آور است: بیش از ۸۰۰۰ مجسمه از جنگجویان تراکوتا که زیر زمین مدفون و رها شده اند. اصلا چرا ساخته شدند؟ کشف این شگفتی منجر به کشف اسرار دنیای باستان و جاه طلبی های امپراطور شین(کسی که چین را متحد ساخت) شد. آنچه درباره لشکر سفالین نمیدانید! با تاریخ ما همراه شوید.

 

۱.لشکر سفالین، مبارزان معنوی!

ارتش تراکوتا

ارتش سفالین مجسمه های بزرگی از یک ارتش باستانی ست که در مقبره امپراطور شین دفن شدند. امپراطور شین امیدوار بود در دنیای پس از مرگ از امپراطوری او محافظت کنند! بنابراین دستور ساخت این لشکر سفالین را به عنوان مبارزان معنوی داد.


۲.ساخت نیمه تمام لکشر سفالین!

مقبره امپراطور شین شی هوانگ

چهار قبر اصلی که سربازان تراکوتا در آن دفن شده اند، یافت شده است. یکی از آنها خالی ست و احتمال دارد زمانی که این مقبره مورد استفاده قرار گرفته، هنوز تعداد ارتش سفالین تکمیل نشده بود. پس حتما قرار بوده که تعداد این سربازان سفالین بیشتر باشد. امپراطور که به دنبال اکسیر زندگی بود، به دلیل خوردن یک فلز کشنده که تصور می کرد به او جاودانگی می بخشد، مسموم شد و از دنیا رفت.


۳.کشته شدن غارتگران!

لشکر سفالین

مقبره و آرامگاه بیش از ۲۰۰۰ سال در این مکان دست نخورده باقی ماند. بدون شک افراد زیادی از این گنجینه خبر داشتند و نتوانستند آن را غارت کنند چرا که تله هایی گذاشته شده بود تا آنها را به دام بیاندازد و نتوانند به مقبره دست پیدا کنند.


۴.لشکر سفالین ، خدایان باستان!

با وجود وسعت زیادی که این گورستان لشکر سفالین داشته، تعجبی ندارد که برخی از مردم بومی در دوران باستان به کندن زمین مشغول شدند  بخش ها و تکه هایی از این ارتش را کشف کردند. آنها این تکه های مجسمه های سفالین را به عنوان خدایان مورد پرستش قرار می دادند و برخی حتی از این تکه ها در ساخت خانه هایشان استفاده می کردند.


۵.آنها آثار هنری نیستند!

جنگجویان تراکوتا

برخلاف باور عامه که تصور می کنند ارتش تراکوتا به دلیل ظرافت خاص خود توسط هنرمندان ساخته شدند، در واقع با قالب ساخته شدند. صورتهایشان با دست حک شده بود ولی ویژگی های کلی آنها با قالب درست شده بود.


۶.تنوع زیاد در ارتش سفالین!

موزه ارتش تراکوتا چین

این مجسمه های تراکوتا بسیار متنوع تر از چیزی ست که ما می دانیم. ارابه های بزنزی در اندازه های واقعی با یک سواره، سربازان زانو زده با تیر و کمان کشف شدند و امروزه در موزه ها به نمایش گذاشته می شوند.

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
داریوش آریایی

ولی در کل حساب کنید هنرمندانه و ظریف بوده