قدیمی ترین ساختمان های آمریکا کدامند؟

اولین کلونی‌های موفق اروپایی در آمریکا در اوایل دهه ۱۶۰۰ میلادی بنا شده بودند و این کلونی‌ها بعضی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های آمریکا را ساختند که بعدها به ایالات متحده آمریکا تبدیل شدند. با این حال، انسان‌ها برای اولین بار حدود ۱۳.۰۰۰ سال قبل به آمریکا آمدند و نوادگان‌شان قدیمی‌ترین ساختمان‌ها را در این کشور ساختند و هنوز هم در آن‌ها ساکن هستند.

در مقاله امروز با قدیمی‌ترین ساختمان‌های آمریکا آشنا می‌شویم که هنوز در آمریکا وجود دارند و قدمت بعضی از آن‌ها به اولین دوران کلونی‌ها برمی‌گردد و تاریخ برخی‌ها از آن‌ها هم به هزاران سال قبل می‌رسد. تمام این ساختمان‌ها هنوز استفاده می‌شوند و بیشترشان به موزه خانه تاریخی تبدیل شده‌اند.

۸- خانه ریچارد اسپارو

تاریخ: ۱۶۴۰ میلادی

مکان: پلیموث، ماساچوست

هدف اصلی از ساخت: خانه مسکونی

هنوز استفاده می‌شود؟: بله

قدیمی ترین ساختمان های آمریکا

قدمت خانه ریچارد اسپارو به عنوان یک خانه تاریخی به حدود سال ۱۶۴۰ میلادی برمی‌گردد و به خاطر همین، به یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های آمریکا به جامانده در پلیموث، ماساچوست تبدیل شده است. بعد از اینکه ریچارد اسپاور یک قطعه زمین ۶ هکتاری را در سال ۱۶۳۶ دریافت کرد که باید در عرض چهار سال یک خانه در آن می‌ساخت، خانه‌ای برای خانواده‌اش بنا کرد.

اسپارو که یک نقشه‌بردار بود، در سال ۱۶۴۲ میلادی هفت قطعه زمین دیگر به ۶ هکتار اصلی زمین خود اضافه کرد. این خانه در سال ۱۹۷۴ میلادی به فهرست مکان‌های تاریخ ملی ایالات متحده آمریکا اضافه شد و در حال حاضر به موزه و گالری هنری تبدیل شده است.

۷- خانه هنری ویتفیلد

تاریخ: ۱۶۳۹ میلادی

مکان: گیلفورد، کانکتیکات

هدف اصلی از ساخت: خانه مسکونی

هنوز استفاده می‌شود؟: بله

قدیمی ترین ساختمان های آمریکا

خانه هنری ویتفیلد یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های آمریکاست که در سال ۱۶۳۹ میلادی برای هنری ویتفیلد، یک وزیر پیوریتن و به عنوان یکی از موسسان شهر گیلفورد ساخته شد که برای رهایی رنج مذهبی‌ها به دنیای جدید آمده بود. این خانه قدیمی‌ترین خانه سنگی در نیوانگلند است و قدیمی‌ترین خانه در کانکتیکات محسوب می‌شود. هنری و همسر و فرزندانش در این خانه زندگی می‌کردند و قبل از اینکه کلیسای رسمی در این شهر ساخته شود، محل عبادت مردم محلی بود.

خانه هنری ویتفیلد در سال ۱۸۶۸ میلادی بازسازی شد و بعد از سال ۱۸۹۹ میلادی به عنوان موزه ایالتی هنری ویتفیلد به روی عموم مردم بازگشایی شد که دولت کانکتیکات صاحب آن است و مدیریتش را برعهده دارد. این خانه برای بار دیگر در اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی مرمت شد و امروزه تاریخ ساکنان انگلیسی کانکتیکات را به ما نشان می‌دهد که فرهنگ بومیان آمریکایی و اروپایی با یکدیگر ادغام شده‌اند.

۶- خانه الواری نوتنگل

تاریخ: حدود ۱۶۳۸ – ۱۶۴۳ میلادی

مکان: گیبستون، نیوجرسی

هدف اصلی از ساخت: خانه مسکونی

هنوز استفاده می‌شود؟: بله

قدیمی ترین ساختمان های آمریکا

خانه الواری نوتنگل که به خانه الواری برامان-نوثناگل شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین کلبه‌های الواری به جامانده است که یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های آمریکاست. ساکنان فنلاندی این خانه را در کلونی نئوسوئدی ساخته بودند که امروزه این کلونی را از همان سال‌های ۱۶۳۸ -۱۶۴۳ میلادی به نیوجرسی می‌شناسیم. بیشتر ساختمان این خانه در قرن هجدهم و کف چوبی‌اش نیز در حدود سال ۱۷۳۰ میلادی به خانه اضافه شده بود.

دوریس و هری رینک از سال ۱۹۶۸ میلادی صاحب شخصی این خانه الواری بودند و آن را تا حدی به وضعیت اصلی‌اش مرمت کرده بودند و تنها با قرار شخصی اجازه می‌دادند از این خانه بازدید شود. این خانه به تازگی در ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی با قیمت ۲.۹ میلیون دلار فروخته و به مکان تاریخ ملی ایالات متحده آمریکا اضافه شد. خانواده رینک حتی بعد از فروش این خانه از آن مراقبت و تور بازدید در آن برگزار می‌کنند.

۵- خانه فیربانکس

تاریخ: حدود ۱۶۳۷ – ۱۶۴۱ میلادی

مکان: ددهام، ماساچوست

هدف اصلی از ساخت: خانه مسکونی

هنوز استفاده می‌شود؟: بله

قدیمی ترین ساختمان های آمریکا

خانه فیربانکس یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های آمریکا به شکل خانه الواری به جامانده در این کشور است که ساکن پیوریتن آن به نام جاناتان فیربانکس آن را در بین سال‌های ۱۶۳۷ – ۱۶۴۱ میلادی برای همسرش، گریس و خانواده‌اش ساخته بود و زمانی که در سال ۱۶۶۸ میلادی از دنیا رفت، او این خانه را برای پسر بزرگ‌تر خود، جان به جا گذاشت.

این خانه بعد از آن زمان به هشت نسل از خانواده فیربانکس تا سال ۱۹۰۴ میلادی منتقل شد تا اینکه ربکا فیربانکس آخرین کسی بود که در این خانه زندگی می‌کرد. اعضای خانواده فیربانکس این خانواده را در آمریکا تاسیس کرده بودند تا برای نسل‌های آینده حفظ شود. خانه فیربانکس امروزه به یک موزه خانه تاریخی تبدیل شده که برای عموم مردم باز است.

۴- سان میگل میشن

تاریخ: حدود ۱۶۱۰ – ۱۶۲۶

مکان: سانتافه، نئومکزیکو

هدف اصلی از ساخت: کلیسا

هنوز استفاده می‌شود؟: بله

قدیمی ترین ساختمان های آمریکا

این باور وجود دارد یکی از  خانه سان میگل میشن که به کلیسای کوچک سان میگول شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین کلیسای ایالات متحده آمریکاست. با اینکه مشخص کردن قدمت دقیق ساخت این ساختمان دشوار است، اما آخرین اسناد نشان می‌دهند که تاریخ ساخت این کلیسا به ۱۶۲۸ میلادی برمی‌گردد و به این معناست که خانه سان میگل میشن قبل از آن زمان ساخته شده بود.

شهر سانتافه در سال ۱۶۱۰ میلادی تاسیس شد و به گفته تاریخ شفاهی، خانه سان میگل میشن در همان برهه زمانی بنا شده بود. منتها بعد از ویرانی این کلیسا در اواخر ۱۶۰۰ میلادی، برای چندین بار نوسازی و مرمت شد. با این اوصاف، این ساختمان هنوز آثار دیوارهای خشتی اصلی خود را حفظ کرده است.

خانه سان میگل میشن به عنوان یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های آمریکا هنوز در طول هفته برای عبادت‌کنندگان بازگشایی می‌شود و بازدیدکنندگان برای برگزاری مراسم عشای ربانی در روزهای یکشنبه می‌توانند از آن بازدید کنند.

۳- کاخ فرمانداران

تاریخ: ۱۶۱۰ میلادی

مکان: سانتافه، نئومکزیکو

هدف اصلی از ساخت: ساختمان دولتی

هنوز استفاده می‌شود؟: بله

قدیمی ترین ساختمان های آمریکا

کاخ فرمانداران یکی قدیمی‌ترین ساختمان‌های دولت استعماری (اسپانیایی) است و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های آمریکا عمومی شناخته می‌شود که به طور مستمر اشغال شده بود. این ساختمان برای پدرو دی پرالتا، موسس شهر سانتافه، نئومکزیکو و سیاستمدار منطقه اسپانیایی ساخته شده بود که امروزه در جنوب شرقی آمریکا قرار دارد.

به طور کلی زمانی که اسپانیایی‌ها سراسر این منطقه را زیر کنترل خود نگه داشته بودند، این کاخ نیز به ساختمان اسپانیایی دولت تبدیل شده بود و زمانی که نئومکزیکو به کشور ایالات متحده آمریکا ضمیمه شد، به کاخ اولین پایتخت منطقه‌ای نئومکزیکو تبدیل شد. این ساختمان در سال ۱۹۶۰ میلادی یکی از مکان‌های دیدنی تاریخ ملی ایالات متحده آمریکا اعلام شده و امروزه نیز به عنوان موزه تاریخی ایالت نئومکزیکو آمریکا در نظر گرفته می‌شود.

۲- آکوما پوئبلو

تاریخ: حدود ۱۰۰۰ – ۱۲۰۰ سال بعد از میلاد مسیح

مکان: استان سیبولا (غرب آلبوکرکی)، نئومکزیکو

هدف اصلی از ساخت: مسکونی

هنوز استفاده می‌شود؟: بله

قدیمی ترین ساختمان های آمریکا

آکوما پوئبلو سه روستا را شکل می‌دهد؛ اسکای سیتی (آکومای قدیمی)، آکومیتا و مکارتیس. با اینکه هیچ‌کس چیزی از قدمت جامعه آکوما نمی‌داند، اما باستان‌شناسان باور دارند که مردم از حداقل ۱۲۰۰ سال بعد از میلاد مسیح به طور مستمر در پوئبلو ساکن بودند و زندگی می‌کردند.

مساحت زمین آکوما پوئبلو حدود ۵.۰۰۰.۰۰۰ هکتار بود که امروز قبیله آکوما تنها حدود ۱۰ درصد از آن را در اختیار دارد و این‌جاست که منطقه محافظت‌شده بومیان آکوما را شکل می‌دهد. تقریبا ۵.۰۰۰ نفر از قبیله آکوما امروزه در پوئبلو زندگی می‌کنند که به عنوان یکی از مکان‌های تاریخ ملی ایالات متحده آمریکا تبدیل شده است.

۱-تائوس پوئبلو

تاریخ: حدود ۱۰۰۰ – ۱۴۵۰ بعد از میلاد مسیح

مکان: شمال شهر تائوس، نئومکزیکو

هدف اصلی از ساخت: مسکونی

هنوز استفاده می‌شود؟: بله

قدیمی ترین ساختمان های آمریکا

تائوس پوئبلو نه تنها یک ساختمان نیست، بلکه گروهی از خانه‌های باستانی و ساختمان‌های تشریفاتی در آن بنا شده که به دست قبیله آمریکایی بومی مردم پوئبلو به زبان تیوا ساخته شده بودند. به گفته مردمی که هنوز در این شهر ساکن هستند، بخش اصلی ساختمان‌های موجود در این منطقه بین سال‌های ۱۰۰۰ و ۱۴۵۰ بعد از میلاد مسیح ساخته شده بودند که ساختمان‌های تائوس پوئبلو را به قدیمی‌ترین ساختمان‌های آمریکا تبدیل می‌کنند.

تمام ساختمان‌های تائوس پوئبلو از خشت (ترکیبی از خاک زمین با آب و کاه و اضافه کردن آن در قالب‌ها یا ساخت آجرهای خشک شده زیر نور خورشید) ساخته شده بودند و مابقی ساختمان‌ها عمدتا بعد از ساخت بدون تغییر باقی مانده‌اند.

تائوس پوئبلو که به طور رسمی به پوئبلو دی تائوس شناخته می‌شود، در سال ۱۹۹۲ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت و در سال ۱۹۶۰ میلادی نیز به مکان دیدنی تاریخ ملی ایالات متحده آمریکا اعلام شد. درضمن، ساختمان‌های تائوس پوئبلو را به عنوان قدیمی‌ترین جامعه مسکونی مستمر در ایالات متحده آمریکا نیز در نظر می‌گیرند.

منبع oldest
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها